Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.09 Název pro školu:

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.09 Název pro školu:"— Transkript prezentace:

1 Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.09 Název pro školu: EU PŘ 09 Název materiálu: Pokojové rostliny Autor: Mgr. Petra Bainarová Vzdělávací obor: Přírodopis Anotace: Pomocí prezentace se žáci seznámí s běžnými druhy pokojových rostlin a se způsobem jejich pěstování Klíčová slova: Pokojová rostlina, pěstování, sukulent Druh učebního materiálu: Výuková prezentace v aplikaci PowerPoint Očekávaný výstup: Žák zná nejběžnější druhy pěstovaných rostlin a chápe jejich funkci v domácnosti. Věková skupina: 12-13 let Ověřeno dne: Třída: VII. B, 19 žáků, 13 chlapců, 6 dívek, SVP 0, 0 chlapci, 0 dívky

2 Pokojové rostliny a péče o ně
Obr.1

3 Pokojové rostliny a jejich význam
Zdobí naše domovy Jsou na člověku zcela závislé na jeho péči Některé rostliny jsou nenáročné, jiné naopak potřebují pravidelnou péči Pokud si koupíme novou rostlinu, poradíme se s odborníkem, jak o ni dobře pečovat nebo si vyhledáme informace na internetu Péče: obecně platí, že pokojové rostliny potřebují pravidelnou zálivku a přihnojování, zkypření půdy a podle potřeby čištění listů, rosení a přesazování Význam rostlin v domácnosti – zvlhčují vzduch, díky fotosyntéze produkují kyslík, zachycují prach, estetická funkce Obr.2

4 Orchidea Phalaenopsis
nejčastěji pěstovaný rod orchidejí Vyžaduje světlé stanoviště nejlépe na východní nebo jižní straně Zalévá se odstavenou vodou jednou týdně Voda v misce nesmí stát, vždy ji vylijeme V době vegetace (kvetení) přihnojujeme speciálním hnojivem na orchideje Vzdušné kořeny mohou vylézat z květináče Obr.3

5 Africké fialky (Saintpaulia)
Velmi běžná rostlina, která má až odrůd Fialky potřebují světlo a zálivku pouze do podmisky Množí se listovými řízky Obr.5 Obr.4

6 Monstera Vydrží i stín, takže se hodí do různých chodeb, rohů, apod.
Nejčastěji se pěstuje velkolistá monstera s otvory v listové čepeli Mívá vzdušné kořeny Patří mezi jedovaté pokojové rostliny ve svých pletivech obsahuje nerozpustné krystaly šťavelanu vápenatého ve tvaru jehliček, které při pozření mechanicky dráždí sliznice dutiny ústní a trávicího traktu výsledkem je svědění, otok rtů, jazyka, což vede ke ztíženému polykání a potížemi při dýchání až dušení. Obr.6 Obr.7

7 Kaktusy V létě slunné místo s dostatkem vláhy
Sukulenty jsou rostliny, které umí shromažďovat ve svém těle (stonku nebo listech) vodu, která jim umožňuje přežít i velmi dlouhá období sucha V létě slunné místo s dostatkem vláhy V zimě potřebují chlad a sucho Kaktusy pocházejí ze Severní a Jižní Ameriky Patří mezi sukulenty Obr.8 Obr.9

8 Begonie Vyžaduje dost světla a vlhko Pochází z tropů a subtropů
begonie se pěstují jako letničky, nebo pokojové či skleníkové rostliny. Hlízovité begonie mají obvykle latentní období, (rostlina nekvete, odpočívá) během kterého hlízy mají být ukládány na chladném a suchém místě. Obr.10

9 Voskovka masitá vyžaduje ke svému růstu oporu, nejlépe kruhovou
Patří mezi sukulenty vyžadují hodně světla a občasnou zálivku Dostatek světla je podmínka pro to, aby výhony, na kterých kvete, mohly dostatečně vyzrát. Obr.11

10 Další běžné pokojové rostliny:
Obr.13 Vánoční hvězda Obr.12 Tchýnin jazyk Obr.14 - Klívie

11 Proč bychom měli doma pěstovat pokojové rostliny???
Zopakuj si: Obr. 15 Proč bychom měli doma pěstovat pokojové rostliny???

12 Řešení: Obr. 16 Pokojové rostliny přinášejí do domova pohodu a mají estetickou funkci. Čistí ovzduší, zvlhčují ho a díky fotosyntéze produkují kyslík.

13 Domácí úkol: Obr. 17 Doma si pomocí internetu nebo speciálních knih najdi a zapiš do sešitu další dva druhy pokojových rostlin. Připiš k nim nějakou zajímavost.

14 Použitá literatura a internetové zdroje:
Obr.1, 2, 6, 15, 16, 17: [cit ]. Sada klipartů Microsoft Office Obr.3: LYCOGALAEPIDENDRUM. Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative commons na WWW: Obr.4:PATROL, Banana. Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative commons na WWW: Obr.5: PERNAK. Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative commons na WWW: Obr.7: RAULBOT. Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative commons na WWW: Obr.8: YGLESIAS, Matthew. Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative commons na WWW: Obr.9: MANSFELD, Peter A.. Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative commons na WWW: Obr.10: RAFFIKOJIAN, Peter A.. Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative commons na WWW: Obr.11: EPIBASE. Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative commons na WWW: Obr.12: RAMSEY, Derek. Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí Creative commons na WWW: Obr.13: NEZNÁMÝ. Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain na WWW: Obr.14: HOLOPAINEN, Veli. Wikipedie [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: KVASNIČKOVÁ, Danuše a kol. Ekologický přírodopis 7. Praha: Fortuna, 1994, ISBN


Stáhnout ppt "Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_II.A.09 Název pro školu:"

Podobné prezentace


Reklamy Google