Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilLudvík Kučera
1
Gymnázium Dr. Emila Holuba, Holice
2
Paměti RAM Grafické karty Zvukové karty
3
Primární paměť. Dočasná paměť. Umožňuje čtení i zápis dat. Bezprostředně spolupracuje s procesorem. Je spojena s procesorem pomocí systémové sběrnice FSD (Front Side Bus).
4
Grafické karty Zvukové karty Síťové karty
5
Vytváří spolu s procesorem grafické objekty. Výkon karty závisí na účelu, pro jaký počítač používáme. Do jisté míry výkon karty závisí i na výkonu procesoru. Mezi výkonem a cenou je přímá úměra. Může nás přijít na 10000, 15000 ale i 20000 korun. Zároveň by měla platit i přímá úměra mezi cenou karty a cenou procesoru.
6
Tříd a Kancelářs ké počítače Střední třída Vyšší střední třída Špičkov ý výkon Cen a 15003500800015000
7
Výkon grafické karty je ovlivněn: především výkonem čipu (stovky MHz). Výkonem paměti (stovky MHz) a kapacitou (stovky až tisíce MB). Frekvence sběrnice. Vertex shader a pixel shader. Vedle výkonu nás zajímá cena grafické karty a poměr výkon a cena grafické karty – je zřejmě ještě důležitější.
8
Čip - ulehčuje procesoru počítače tím, že plní jeho příkazy. Procesor se může věnovat jiným činnostem. Paměť - každý zobrazovaný bod, který tvoří výsledný obraz na monitoru ukládá grafický procesor do paměti. Rozhraní grafické karty – D-SUB, DVI.
9
RAMDAC - je to převaděč digitálního signálu do analogového. Nachází se na kartách, pro připojení CRT. U LCD displaye není potřeba. ROM BIOS - rozšíření BIOSu o BIOS příslušné grafické karty. Sběrnice- spojuje jednotlivé komponenty na grafické kartě s čipem grafické karty.
11
Jejich úkolem je vytvářet zvuky, zpracovávat je a zaznamenávat. Zvuky v počítači vytváří tzv. syntetizátor. Zpracovávání zvuků zajišťuje tzv. převodník A/D – D/A. Záznam zvuku je prováděn ze zdroje, který již poskytuje digitální signál prostřednictvím tzv. MIDI (Musical Instrument Digital Interface) rozhraní.
12
Line in Mic in Line out Speaker out Joystick/MIDI Audiokonektor
13
Frekvence záznamu – uvádí se v Hz. 1 Hz je jedno kmitnutí za 1 s. Bitová hloubka záznamu – počet rozlišitelných úrovní v každém vzorku. Syntezátory: FM je starší méně kvalitní. Každé vlnění je možno vyjádřit soustavou sinusových kmitů o patřičné frekvenci a amplitudě. Wave Table – v ROM je uložen jeden tón daného nástroje. Ostatní tóny jsou dopočítány.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.