Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005."— Transkript prezentace:

1 Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005

2 Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací : www.1zsfm.cz

3 Vzdělávací obor: Kroužek Třída: 6.D Vyučující: Mgr.Daniela Gongolová Datum: 13.12.2005 Téma vyučovací hodiny : „ Úlohy z Matematického klokana 2 „ „ Úlohy z Matematického klokana 2 „ Vybavení učebny : PC – notebook PC – notebook dataprojektor dataprojektor

4 Zdroje informací LOUKOTA,Jiří, Veselá matematika,nakladatelství Votobia,1998 LOUKOTA,Jiří, Veselá matematika,nakladatelství Votobia,1998 IQ MENSA, Briliantové mozky,2001 IQ MENSA, Briliantové mozky,2001 IQ MENSA, Matematické úlohy,2001 IQ MENSA, Matematické úlohy,2001 IQ MENSA,Postřeh,2001 IQ MENSA,Postřeh,2001 BACHELOVÁ, Zdena, Touha, trpělivost, tvořivost, talent, BACHELOVÁ, Zdena, Touha, trpělivost, tvořivost, talent, Když už se chcete zamilovat,zkuste to do matematiky, Kargo,1992 Když už se chcete zamilovat,zkuste to do matematiky, Kargo,1992 NOVOVESKÝ, KŘIŽALKOV, LEČKO, 777 matematických zábav a her, SNP, 1993 NOVOVESKÝ, KŘIŽALKOV, LEČKO, 777 matematických zábav a her, SNP, 1993

5 Úlohy z Matematického klokana 2 kategorie Benjamín kategorie Benjamín

6 Začneme jednoduchým příkladem Domeček X je zobrazen čtyřikrát a domeček Y je zobrazen pouze jednou. Který je domeček Y ? Domeček X je zobrazen čtyřikrát a domeček Y je zobrazen pouze jednou. Který je domeček Y ? B

7 Pracuj ve dvojicích Pevnost bránilo 40 mužů. Velitel je rozestavil tak jak vidíte na obrázku – každou stranu bránilo 11 mužů. Pětkrát zaútočil nepřítel na pevnost a pokaždé vyřadil z boje 4 obránce. Přesto se veliteli po každém útoku podařilo rozestavit obránce tak, že každou stranu čtvercové bašty hájilo stále 11 obránců. Nepřítel zklamaně odtáhl. Přijdete na to, jak velitel rozestavil obránce? Pevnost bránilo 40 mužů. Velitel je rozestavil tak jak vidíte na obrázku – každou stranu bránilo 11 mužů. Pětkrát zaútočil nepřítel na pevnost a pokaždé vyřadil z boje 4 obránce. Přesto se veliteli po každém útoku podařilo rozestavit obránce tak, že každou stranu čtvercové bašty hájilo stále 11 obránců. Nepřítel zklamaně odtáhl. Přijdete na to, jak velitel rozestavil obránce?

8 Zkus samostatně Kolik obdélníku je v jednom tenisovém kurtu? Kolik obdélníku je v jednom tenisovém kurtu? 21

9 Pracuj samostatně Pouze jedna z nabízených šablon není sítí krychle. Která? Pouze jedna z nabízených šablon není sítí krychle. Která? D

10 Pracuj samostatně Na jedné misce vah, které jsou v rovnováze, je bochník chleba, na druhé misce tři čtvrtiny bochníku a ještě závaží o hmotnosti půl kilogramu. Jakou hmotnost má bochník? Na jedné misce vah, které jsou v rovnováze, je bochník chleba, na druhé misce tři čtvrtiny bochníku a ještě závaží o hmotnosti půl kilogramu. Jakou hmotnost má bochník? 2 kg Postup řešení : Bochník = třičtvrtiny bochníku + půl kilogramu Čtvrt bochníku = půl kilogramu Celý bochník = 2 kilogramy

11 Pracuj ve skupince Zaplňte prázdné šestiúhelníčky přirozenými čísly tak, aby v nich byla všechna čísla od 1 do 19. Ve všech pěti řádcích každého ze tří směrů (svislý a dva šikmé) musí být součet čísel nacházející se v jednom řádku vždy stejný. Zaplňte prázdné šestiúhelníčky přirozenými čísly tak, aby v nich byla všechna čísla od 1 do 19. Ve všech pěti řádcích každého ze tří směrů (svislý a dva šikmé) musí být součet čísel nacházející se v jednom řádku vždy stejný.

12 Pracuj samostatně Karty s čísly od 1 do 9 jsou otočeny lícní stranou dolů a spojeny šipkami, které směřují od menšího čísla k většímu. Když otočíme dvě karty, objeví se číslice 6 a 7. Jaký je součet čísel na kartách A a B ? Karty s čísly od 1 do 9 jsou otočeny lícní stranou dolů a spojeny šipkami, které směřují od menšího čísla k většímu. Když otočíme dvě karty, objeví se číslice 6 a 7. Jaký je součet čísel na kartách A a B ? 4,6,9 2,5,8 1,3,7 3,6,9 2,5,8 1,4,7 7

13 Pracuj ve skupince Přirozená čísla od 1 do 12 jsou zapsána do tohoto obrazce tak, že součet čtyř čísel na každé přímce je stejný. Kde můžeme najít číslo 7 ? Přirozená čísla od 1 do 12 jsou zapsána do tohoto obrazce tak, že součet čtyř čísel na každé přímce je stejný. Kde můžeme najít číslo 7 ? Z obrázku snadno zjistíme, jaký má být součet na každé přímce : 3+8+6+9=26 Vypočítám D : 26-9-5-1=11 Jestliže zvolíme A=7, pak C= 26-8-7-4=7.. sedmička se nemůže objevit zároveň u A a C. Řešení : E = 7

14 Zkus samostatně Kolikrát se v zápisech čísel od 1 do 99 vyskytuje číslice 4 ? Kolikrát se v zápisech čísel od 1 do 99 vyskytuje číslice 4 ? Dvacetkrát

15 Hodnocení vyučovací hodiny Názornost Názornost Atraktivnost pro žáky(efekty) Atraktivnost pro žáky(efekty) Netradiční forma výuky Netradiční forma výuky Postupné zobrazování textu Postupné zobrazování textu Klady Zápory Klady Zápory

16 Poznámky k prezentaci Toto téma připraveno pro žáky 6.třídy s rozšířenou výukou matematiky. Toto téma připraveno pro žáky 6.třídy s rozšířenou výukou matematiky. Využití laserového ukazovátka usnadňuje žákům orientaci v textu. Využití laserového ukazovátka usnadňuje žákům orientaci v textu.


Stáhnout ppt "Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005."

Podobné prezentace


Reklamy Google