Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
9.Komunikace
2
9.1 Vymezení marketingové komunikace
Komunikace – výsledek jakékoliv akce (fyzické, slovní, písemné), která zabezpečuje přenos informací mezi dvěma subjekty Marketingová komunikace – smyslem sdělení je navázat kontakt a být pochopen, zapamatován a stát se uvěřitelným
3
9.2 Prvky komunikačního procesu
Média Odesílatel Kódování Sdělení Dekódování Příjemce Šum Zpětná vazba Reakce
4
9.3 Strategické cíle marketingové komunikace
Tvorba vědomí Bez znalosti výrobku a značky nelze prodat výrobek Zavádění nového výrobku (značky) na trh, vstup na nové trhy Budování pozitivního image Pokud výrobky (značky) mají pro zákazníka rozlišitelnou image, zákazníka lépe chápe hodnotu, která je mu nabízena Identifikace potencionálních zákazníků Prostřednictvím komunikace je možné identifikovat zájem zákazníků o výrobek (značku) – moderní technologie Budování vztahů v rámci distribučního kanálu Výrobci spolupracují s obchodníky na komunikaci se zákazníky Udržení zákazníků Věrní zákazníci představují hodnotu pro jakoukoliv firmu
5
9.4 Komunikační mix Reklama – placená forma neosobní prezentace výrobků nebo služeb identifikovaným sponsorem Osobní prodej – ústní prezentace výrobků nebo služeb s potencionálním nakupujícím za účelem prodeje Podpora prodeje – krátkodobé nebo dlouhodobé podněty pro povzbuzení prodeje výrobků neb služeb Public relations –budování dobrých vztahů s jednotlivými typy veřejnosti za účelem získání příznivé publicity pro společnost Direct marketing – používá přímé formy komunikace se zákazníky, má interaktivní charakter
6
9.4.1 Nástroje reklamy noviny (denní tisk) časopisy televize
direct mail rozhlas outdoor – vnější reklama (billboardy, city light – reklama na zastávkách) Kinoreklama internet
7
9.5 Kategorizace instrumentů marketingové komunikace
ATL Imageová nebo tématická komunikace : TV, rozhlas, noviny, časopisy, kinoreklama, reklama na pohyblivých nosičích, billboards Akční komunikace : Letáky Reklama v místě prodeje Reklama na výrobcích Kupóny Spotřebitelské soutěže Výstavy, veletrhy above line below BTL
8
9.6 Marketing mix a integrovaná marketingová komunikace
Public relations A=firemní reklama B=prodejní komunikace C=distribuce, logistika, oceňování, inovace D=vztahy s veřejností E=výrobková publicita, corporate identity, sponzorství F=tradiční reklama v masmédiích F A D C E B Marketing Reklama
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.