Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilStela Pospíšilová
1
Anotace Prezentace, která se zabývá opakováním lineárních rovnic. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci opakují lineární rovnice. Speciální vzdělávací potřebyNe Klíčová slovaLineární rovnic se jmenovatelem, úlohy o - pohybu, směsích a společné práci.. Druh učebního materiáluPrezentace Druh interaktivityPříklady s řešením. Cílová skupinaŽák Stupeň a typ vzděláváníZákladní vzdělávání – 2. stupeň Typická věková skupina12-15 let Celková velikost / datum240 kB soubor.doc (MS PowerPoint) / září – 2011 IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 9 - 27
2
Lineární rovnice Opakování lineárních rovnic.
3
Příklad 2(3x – 3) + 7 = -(8 – 3x) 6x – 6 + 7 = -8 + 3x 6x – 3x = -8 + 6 – 7 3x = -9 x = -3 L= 2(3.(-3) – 3) + 7 = 2(-9 – 3) + 7 = 2(-12) + 7 = -24 + 7 = -17 P = -(8 – 3.(-3)) = -(8 – (-9)) = - (8 + 9)= -(17) = -17
4
2 + 2 -8 (x + 2) (x + 2) x² + 4x + 4 2 + 7 -8 / (x + 2)(x + 2) (x + 2) (x + 2) (x + 2)(x + 2) 2(x + 2) + 2(x + 2) = -8 2x + 4 + 2x + 4 = -8 2x + 2x = -8 – 4 – 4 4x = -16 x = -4 L= -1 – 1 = -2 P = -8 : [(-4)²+4.(-4)+4] = -8 : (16–16+4) = -8 : 4= -2
5
Vypište co má obsahovat slovní úloha o pohybu. Načrtneme si příklad (směr, cestu a rychlost). Zapíšeme údaje do tabulky. Najdeme společné údaje, které nám pomohou vytvořit rovnici. Zapíšeme veličiny pro každé vozidlo zvlášť. Sestavíme rovnici. Vypočítáme. Provedeme zkoušku. Zapíšeme odpověď.
6
Vypište co má obsahovat slovní úloha o směsích. Vyjádříme si jednu neznámou x (jednu přísadu). Vyjádříme si druhou neznámou celek mínus x. Vyjádříme cenu první přísady (cena. x). Vyjádříme cenu druhé přísady; cena. (celek – x). Sestavíme rovnici. Vypočítáme. Provedeme zkoušku. Zapíšeme odpověď.
7
Na pracovišti jsou dva stroje na tvarování plechů. První vytvaruje 500 plechů za 15 hodin a druhý za 10 hodin. Jak dlouho čeká zákazník na 500 plechů? 1. stroj... 15 hodin. 2. stroj... 10 hodin. Společně... x hodin. x + x 1 / 30 15 10 2x + 3x = 30 5x = 30 x = 6 ZK: 6 + 6 1 15 10 Zákazník musí počkat na 500 plechů 6 hodin. Obr. 1 © Václav Simandl
8
Čerpáno Obr. 1. vlastní zdroje (© Václav Simandl) Copyright Václav Simandl, září 2011.
9
Metodický pokyn Pedagog se řídí pokynu autora v prezentaci. Seznámí postupně s látkou a poté kliknutím se ukáží vztahy, grafické znázornění, vzorce, postup, pokračování či výsledek. U jednotlivých listů probíhá myšlenková mapa, diskuse nebo vysvětlení či doplnění látky.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.