Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilLuděk Pešan
1
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005
2
Implementace ICT do vzdělávacích oblastí a oborů Umístění prezentací : www.1zsfm.cz
3
Zdroje informací Reflex 27/2005, Petr Volf, O designu Výtvarné umění, Jan Baleka, Academia 1997 Obrazárna v hlavě 6, Pavel Šamšula, SPN- Práce 2002 Český design 1995-2000, J.Pelcl, Academia Obrazová příloha: www.google.com, www.designtrend.cz, www.modernista.czwww.google.com www.designtrend.czwww.modernista.cz
4
Vzdělávací obor: výtvarná výchova Třída: 7. A Vyučující : Mgr. Petra Vymětalová Datum: 22. 11. 2005 Téma vyučovací hodiny : Člověk a věci - O designu Vybavení učebny : PC – notebook dataprojektor
5
O designu
6
design [dyzajn, angličtina], kresba, nákres, návrh. Je to přirozeně nebo záměrně vytvořené plastické nebo barevné povrchové vzorování výrobku, díla či struktury (textilie). Celkové tvarování výrobku, jež v užitém umění a průmyslovém výtvarnictví vychází (u stroje, nástroje, hračky, obalu) z účelové funkce a směřuje k estetickému utváření životního prostředí.
7
designér – návrhář,projektant design – vzhled, tvar, návrh tvarování výrobku sjednocující účelnost a estetický vzhled
8
Instituce, která spolupracuje s Ministerstvem průmyslu a obchodu. Vypisuje designérské soutěže ( např. Vizuální styl města Ostravy). Organizuje výstavy Český design 1990 – 2005 i v zahraničí. Pořádá semináře o Ekodesignu, zamýšlí se nad užitím recyklovatelného materiálu v oblasti užitého umění. Vydává časopis Design trend.
9
Design trend ukázky grafického zpracování obálek časopisu Grafický design – designérský obor zabývající se tvorbou návrhů v oblasti : propagace, ilustrace, web designu
10
Interiérový design veřejný a soukromý Eva Jiřičná, interiér hotelu v Praze
11
Průmyslový design Václav Král – světově uznávaný designér, vedoucí ČVUT v Praze, obor Design dopravních prostředků jednoduchost funkčnost vyrobitelnost
12
Kvalitní design by neměl podléhat módě a stejně jako umělecké dílo je prověřen časem. Viz. P.Janák, J.Gočár. Ukázky pocházejí z 20. let 20. století.
13
Hodnocení vyučovací hodiny Atraktivní zpestření výuky pro žáky i učitele. Atraktivní zpestření výuky pro žáky i učitele. Možnost listovat v prezentaci, vracet se k tématu. Možnost listovat v prezentaci, vracet se k tématu. Formování estetického vnímání životního prostředí. Formování estetického vnímání životního prostředí. Klady Zápory Klady Zápory
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.