Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Česká republika: Dálnice Hospodářský zeměpis
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí
2
Dálnice České Republiky
Zdroje:
3
Celková délka dálnic v Česku je 732 km
Maximální povolená rychlost na dálnicích v Česku je mimo obce 130 km/hod, v obci 80 km/hod. České dálnice spravuje Ředitelství silnic a dálnic. V České republice je používání dálnic zpoplatněno od roku 1995. Ceny dálničních známek: Roční Kč Měsíční 350 Kč Desetidenní 250 Kč Dopravní značka Dálnice Dálniční známka 2011
4
D1 Praha – Brno – Vyškov – Hulín – Přerov –
Lipník nad Bečvou – Bělotín – Ostrava – Polsko Stavba dálnice D1 byla schválena již Tehdy se počítalo s dálničním propojením Prahy a Podkarpatské Rusi. Se stavbou první české dálnice se započalo , ale práce byly přerušeny 2. světovou válkou. Souvislý dálniční tah mezi Brnem a Prahou byl dokončen Podle původních plánů měla dálnice D1 vést na Slovensko a končit na hranicích s Ukrajinou. Po rozdělení republiky byla její trasa ukončena na hraničním přechodu Starý Hrozenkov. Dnes je D1 mezi Prahou a Brnem nejvytíženější dálnicí v zemi. Proto došlo v letech 1996 – 1999 k přestavbě prvních 21 km mezi Prahou a Mirošovicemi ze čtyř na šest jízdních pruhů.
5
D1 Plánovaná délka: 376,5 km V provozu: 340 km Ve stavbě: 13 km
V přípravě: 24 km Začátek nejstaršího úseku dálnice v Praze-Chodově Dálniční most přes údolí Sázavy u Hvězdonic Dálnice na 75 km, u Děkanovic na Benešovsku
6
D2 Brno – Břeclav – Slovensko
Dálnice D2 byla stavěna jako propojení Brna a Bratislavy. Jednotlivé úseky byly od Brna otevírány v letech 1978 a 1980 a v současné době vede dálnice z Brna na hranice se Slovenskem. Celková délka: 60,7 km Nejnižší bod: 157 m n.m. Nejvyšší: 97 m n.m. Dálnice na 7 km směrem na Břeclav
7
D3 Praha – Tábor – České Budějovice – Rakousko
První část budoucí D3 byla v roce 1991 otevřena v podobě obchvatu města Tábor. V letech 2004 a 2005 na ni severně navázal úsek po Chotoviny. V prosinci 2007 byla zprovozněna další část. Od října 2008 je ve výstavbě 25 km dlouhý úsek mezi Táborem a Veselím nad Lužnicí s plánovaným uvedením do provozu v roce 2011. Plánovaná délka: 171 km V provozu: 17 km V přípravě: 159 km Foto z výstavby D3 u Chotovin
8
D5 Praha – Plzeň – Německo
Roku 1977 byla zahájena stavba mostu v Berouně a prvního úseku dálnice u Prahy. Se stavbou úseku Praha – Vráž (13 km) se začalo mezi lety 1977 a 1982 a do provozu byla uvedena postupně v letech 1982 až 1989. Další úseky byly otevírány v roce 1995, kdy D5 spojila Prahu s Plzní. V roce 1997 byl zprovozněn také úsek Plzeň – Německo v délce 62 km, jednalo se tak o nejdelší celistvý otevřený úsek dálnice u nás. Posledním úsekem výstavby dálnice D5 byl tunel Valík, který byl otevřen v roce 2006. Dálnice D5 spojuje Prahu s Německem, konkrétně s Bavorskem, kde je na hranicích (Rozvadov/Waidhaus) návaznost na německou dálnici A6. Tato dálnice vede od českých hranic přes celé Německo až do Francie.
9
D5 Celková délka: 151 km V provozu: 151 km
Hraniční přechod: Rozvadov - Waidhaus U odpočívadla Kateřina Tunel Valík
10
D8 Praha – Ústí nad Labem – Německo
První otevřený úsek dálnice D8 nevedl překvapivě z Prahy, ale jednalo se o úsek Řehlovice – Trmice, který byl otevřen v roce 1990. V současnosti chybí pouze poslední úsek k tomu, aby D8 byla kompletní a vedla z Prahy až na hranice s Německem. Jedná se o z hlediska ekologie choulostivý úsek přes CHKO České Středohoří Plánovaná délka: 92 km V provozu: 75 km Ve stavbě: 16 km Dálniční most přes železnici u Vepřeka
11
D11 Praha – Hradec Králové – Trutnov – Polsko
V roce 1978 byla zahájena stavba v úseku Praha – Jirny. V roce 1985 byla D11 dovedena do Sadské a v roce 1990 byl otevřen úsek do Poděbrad. V prosinci 2006 se dálnice D11 otevřela až po výjezd 84 před Hradcem Králové. Plánovaná délka: 113 km D km R11 V provozu: 84 km 15. až 18. kilometr dálnice před Břístvím
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.