Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výrok "Vše co se dá vynalézt už bylo vynalezeno.“ (Charles H. Duell, ředitel U.S. Patent Office, 1889)

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výrok "Vše co se dá vynalézt už bylo vynalezeno.“ (Charles H. Duell, ředitel U.S. Patent Office, 1889)"— Transkript prezentace:

1 Výrok "Vše co se dá vynalézt už bylo vynalezeno.“ (Charles H. Duell, ředitel U.S. Patent Office, 1889)

2 Vstupní zařízení Rozhraní mezi počítačem a jeho okolím
Obsluha počítače Tendence k intuitivnímu a zjednodušenému ovládání Některá zařízení jsou vstupně/výstupní

3 Klávesnice PC/XT První klávesnice pro osobní počítač
1980 s počítačem IBM Má vlastní mikroprocesor Obsahuje pouze 83 kláves Nelze použít u AT počítače

4 Klávesnice PC/AT Základ 101 (US) nebo 102(EU) kláves
Využívá čip na základní desce (nemá procesor) Obsahuje přepínač pro XT počítače Standart většiny dnešních počítačů

5 Konektory Konektor DIN (PS/1) PS/2 (Mini-Din) USB
– použit u klávesnice XT PS/2 (Mini-Din) - Nástupce konektoru DIN USB - dnes nejpoužívanější způsob

6 Klávesnice - rozdělení
Dnes je využíváno vícero AT klávesnic Vznikla - rozšířená klávesnice (104 kláves) - multimediální klávesnice - ergonomická klávesnice - notebooková klávesnice - herní klávesnice - bezpečnostní (čtečka karet, otisky prstů)

7 Rozšířená klávesnice Přibyly 3 speciální klávesy se speciální funkcí systému Windows Např. Nabídka start

8 Multimediální klávesnice
Rozšíření AT klávesnice o speciální klávesy na ovládání různých přehrávačů, internetu nebo i jiných různých programů

9 Ergonomická klávesnice
Pouze odlišný tvar Zabraňuje nepřirozenému držení rukou Omezuje únavu rukou Vhodné spíše pro písařky  Pro „normální“ lidi frustrující 

10 Notebooková klávesnice
Většinou bez numerické části Hustě osazené klávesy s nízkým zdvihem

11 Herní klávesnice Nápadité tvarování Ovládací prvky

12 Klávesnice – Jak funguje ?
Každá klávesa má přirazeny 2 SCAN kódy Jeden pro stisknutí a druhý pro puštění Řadič klávesnice je zpracuje a předá procesoru Řadič detekuje stisknutí několika kláves najednou => speciální SCAN kódy

13 Klávesnice - Membránová
Nejpoužívanější mechanický typ klávesnic u stolních počítačů Membrána, která při stlačení propojí obvod Velmi tichá

14 Klávesnice - S vodivou gumou
Guma se prohne až ke kontaktu a sepne obvod 1 ... vodivá guma 2 ... izolační destička 3 ... pozlacený kontakt

15 Klávesnice - Kapacitní
Stlačení klávesy změní elektrické vlastnosti Odolná proti prachu, vodě a dalším nečistotám Používána v mobilních telefonech, na kopírkách atd.

16 Klávesnice - Scissor-switch
Notebookový typ, nyní však i PC verze Nepoužívá gumovou membránu Při stisku se klávesa „propadne“ pomocí nůžkovitého mechanismu a propojí obvod Tichý, mělký stisk

17 Bezdrátová klávesnice
Skládá se z přijímače (připojen k počítači) a vysílače (klávesnice) Rozhrání USB Komunikace pomocí infraportu nebo Bluetooth

18 Klávesnice - Laser Rozložení klávesnice je promítáno na podložku
Senzorem je snímán „stisk“ virtuálních kláves Vhodné pro mobily, kapesní počítače Nepřesné snímání, citlivé na osvětlení

19 Klávesnice - OLED Každá klávesa OLED displej
Možnost individuálního nastavení každé klávesy Drahé (v roce 2007 stála v přepočtu ,-Kč)

20 Klávesnice - OLED

21 Mikrofon Změna elektrických vlastností rozkmitané membrány
U PC nejčastěji elektretový (není potřeba kvalita) Připojení konektorem 3,5 mm (malý Jack) Někdy součást jiných zařízení (monitor, sluchátka, klávesnice, case, atd.)

22 Elektretový mikrofon je typem kondenzátorového mikrofonu, u něhož je elektrické pole, nezbytné pro funkci, vytvářeno elektretem, tedy nevodivou hmotou, která je permanentně elektricky nabitá

23 Polohovací zařízení Myš Spaceball Světelné pero Tablet Touchpad
Trackball Trackpoint Touchscreen

24 Myš – historie 1963 – první myš „X-Y ukazatel“
1968 – zveřejnění pod pojmem „myš“ 1982 – použití domácími uživateli - Mac OS 1983 – první myš kompatibilní s PC (MS) 1996 – rolovací kolečko 1999 – kulička nahrazena optikou 2004 – první laserová myš (MX 1000)

25 Myš – historie 1968 – první myš (Douglas Engalbart)

26 Myš – Kuličková Princip kuličkové myši
1: Posuv myši způsobuje otáčení kuličky 2: Pohyby kuličky se přenáší na válečky pro souřadnice X, Y 3: Kotoučky spojené s válečky jsou opatřeny otvory 4: Svítivé diody prosvěcují otvory infračerveným zářením 5: Záblesky světla jsou snímány senzory a převáděny na informace o poloze

27 Myš – Optická Pracuje na principu optického snímání povrchu pod myší
Problémy při používání na skle/zrcadle/dřevě Snímač LED dioda Rozlišení až 800dpi

28 Myš – Laserová Pracuje na stejném principu jako optická
Snímač laser (pro lidské oko neviditelný) Rozlišení až 2000 dpi Až 20 krát citlivější na detaily povrchu než optické myši tzn. dřevo nebo leštěné plochy nejsou problém

29 Optická myš Laserová myš

30 Myš – Připojení Drátové Bezdrátové COM, PS/2, USB USB, PS/2
Bluetooth, Infra

31 Spaceball Pohyb a rotace po 3 osách Zvýšená efektivita práce (30-50%)
Využití v CAD modelování a profesionální grafice

32 Světelné pero Přímý kontakt s monitorem Dnes se již nepoužívá

33 Tablet Síť horizontálních a vertikálních vodičů reagujících na pero
Používá se zejména v CAD či grafických programech Citlivé na tlak => možno měnit tloušťku čáry (až 1024 úrovní) LCD tablety – kreslení přímo na monitoru

34 Touchpad Nejčastější polohovací zařízení u notebooku
Snímání elektrické kapacity prstu Hotspoty – speciální účel (posuvníky)

35 Trackball Velmi podobný „obrácené kuličkové myši“
Kulička umístěná v podložce Využití v CAD a grafice Nehodí se pro rychlý a přesný pohyb

36 Trackpoint Malý „joystick“ U notebooků mezi klávesami GHB Šetří místo

37 Touchscreen Monitor či LCD displej umožňující ovládání dotykem prstu
Odporový, kapacitní, akustický nebo optický princip Objeven v 70. letech 20. století Použití PDA, mobilní telefony, veřejné terminály…

38 Touchscreen

39 Digitizér Speciální myš pro přesné snímání polohy
Nutnost speciální podložky Měření odporu mezi ukazovátkem myši a podložkou Využití zejména CAD

40 Herní zařízení Zvýšení požitku ze hry Simulace ovládání vozů a letadel
Reakce zařízení na situaci ve hře Zpětná vazba (Force Feedback)

41 Gamepad (Joypad) Ovládání počítačových her, videoher
Různé množství programovatelných tlačítek DualShock (vibrace)

42 Joystick Pohyblivá páka umístěná na základně
Dříve analogové, dnes digitální Force FeedBack (vibrace, nárazy)

43 Joystick s trackballem

44 Joystick z Lega

45 Volant Realistické chování (Force Feedback) Pedály, řadící páka
Programovatelná tlačítka

46 Wii Remote Zatím nejrealističtější způsob ovládání
Optické a BlueTooth technologie 5 analogových akcelerometrů Interní paměť Velká rozšiřitelnost

47 Wii Remote Nunchuck Classic Controller Wii Zapper


Stáhnout ppt "Výrok "Vše co se dá vynalézt už bylo vynalezeno.“ (Charles H. Duell, ředitel U.S. Patent Office, 1889)"

Podobné prezentace


Reklamy Google