Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDušan Janda
1
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_19 25. 1. 20133.L 7. 1. 2013
2
Rozhodovací proces zákazníka Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Management a marketing Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Výklad fází shromažďování a hodnocení informací při kupním rozhodování,, na praktickém příkladu procvičení výběru modelu hodnocení alternativ u jednotlivých typů produktů Tematická oblast: Marketingový výzkum a analýza zákazníka
3
Rozhodovací proces při koupi – shromažďování informací zdroje informací reklama doporučení známých zprávy v tisku, v médiích konzultace s prodavači internet vlastní zkušenost
4
Rozhodovací proces při koupi – hodnocení alternativ zákazník porovnává vlastnosti produktu a očekávaný užitek poměr kvalita – cena zákazník má předem představu, koupí ten výrobek, který se nejlépe podobá původní představě zákazník si stanoví minimální úroveň důležitých vlastností zákazník vybere ten produkt, u kterého nejlépe vyhovuje nejdůležitější vlastnost
5
Rozhodovací proces – rozhodnutí o koupi vyústění hodnocení alternativ, ještě při nákupu může být rozhodnutí změněno: produkt není momentálně dostupný působení prodavače – další argumenty momentální akce (např. cenové) platební podmínky prodejny (např. vyberu si dražší produkt, pokud je možnost zaplacení na splátky)
6
Rozhodovací proces – chování zákazníka po koupi další kontakt firmy se zákazníkem možnost odstranění eventuální nespokojenosti zákazníka zkušenosti zákazníka mohou přispět k inovacím produktu
7
Rozhodovací proces při koupi – úkol k jednotlivým produktům přiřaďte nejpravděpodobnější model hodnocení alternativ a zdůvodněte své rozhodnutí 1.poměr kvalita – cena 2.zákazník má předem představu, koupí ten výrobek, který se nejlépe podobá původní představě 3.zákazník si stanoví minimální úroveň důležitých vlastností 4.zákazník vybere ten produkt, u kterého nejlépe vyhovuje nejdůležitější vlastnost A.plesové šaty na důležitý ples B.zdravotní obuv C.počítač D. jogurt k svačině
8
Fáze rozhodovacího procesu – řešení k jednotlivým produktům přiřaďte nejpravděpodobnější model hodnocení alternativ a zdůvodněte své rozhodnutí 1.poměr kvalita – cena 2.zákazník má předem představu, koupí ten výrobek, který se nejlépe podobá původní představě 3.zákazník si stanoví minimální úroveň důležitých vlastností 4.zákazník vybere ten produkt, u kterého nejlépe vyhovuje nejdůležitější vlastnost A.plesové šaty na důležitý ples B.zdravotní obuv C.počítač D. jogurt k svačině
9
Zdroje Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, 1998. Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992 obrázky – kliparty sady Microsoft Office
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.