Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
TEXTOVÝ EDITOR
2
Účel textový editor slouží ke zpracování textu
mezi nejpoužívanější textové editory u nás patří WORD, WORD PERFECT, AMI PRO a český Text602 textové editory umožňují manipulovat s textem na úrovni opravování, mazání, přepisování, kopírování, hledání a nahrazování textu, ukládání a otvírání souborů textový editor dokáže manipulovat kromě textu i s tabulkami, obrázky dalšími funkcemi je např: automatické vytváření obsahu, či kontrola pravopisu
3
Vkládání obrázků Ze souboru:
pokud máme na svém počítači v souborech připravené obrázky, můžeme je do dokumentu vložit tímto způsobem: zvolíme nabídku Vložit → Obrázek →Ze souboru…, v dialogovém okně upřesníme název disku a složky a nakonec vybereme soubor, ve kterém je obrázek uložen Z internetu: na obrázek klikneme pravým tlačítkem myši, z lokální nabídky vybereme příkaz Uložit obrázek jako… a v dialogovém okně zvolíme disk, složku a buď ponecháme původní, nebo napíšeme nové jméno souboru, do kterého má být obrázek uložen (při přejmenování souboru však nesmíme změnit jeho příponu!). obrázek z internetu můžeme do dokumentu vložit také pomocí schránky (na obrázek klikneme pravým tlačítkem myši a zvolíme příkaz Kopírovat)
4
Textová pole textové pole je rámeček, který lze umístit na libovolné místo dokumentu může obsahovat libovolný text vloží se příkazem Vložit/Textové pole (je nutno být ve stránkovém zobrazení) formát textového pole se mění např. z místní nabídky Formát textového pole můžeme měnit: Výplň, čáru, barvy … Velikost Umístění na stránce pozici na stránce určujeme vzhledem ke sloupci, okraji, stránce, odstavci (volba Přesouvat objekt s textem znamená, že se textové pole bude posouvat v závislosti na tom, jak se bude posouvat odstavec, ke kterému je pole ukotveno)
5
Textové tabulky textové editory se neomezují pouze na samotnou tvorbu tabulek, ale i na jejich rozsáhlou grafickou úpravu v tabulkách lze volit typy čar, barvy pozadí, velikosti buněk, zarovnání pro každou buňku zvlášť apod. 1) V hlavní nabídce Wordu klepněte na položku Tabulka. 2) V otevřené podnabídce zvolte položku Vložit. 3) Zobrazí se další podnabídka, v ní klepněte na první položku shora-Tabulka.
6
4) Word zobrazí okno s nabídkou parametrů pro vytvoření nové tabulky
4) Word zobrazí okno s nabídkou parametrů pro vytvoření nové tabulky. Nejdůležitějšími prvky jsou zde Počet sloupců a Počet řádků. Doplňte do dialogů požadovaný počet sloupců a řádků budoucí tabulky. 5)Nyní je již možné klepnout na OK a tabulka bude vytvořena.
7
Formátování tabulky použijeme příkazy z nabídek Formát → Písmo…, Formát → Odstavec…, Formát → Ohraničení a stínování (k těmto nabídkám se též dostaneme, klikneme-li pravým tlačítkem myši na vybrané části tabulky, které chceme upravovat.) v tabulce můžeme obsah buňky zarovnat také svisle – buď pomocí nabídky Tabulka → Vlastnosti tabulky → Buňka, nebo klikneme-li pravým tlačítkem myši na vybrané části tabulky a zvolíme položku Zarovnání buněk pro formátování tabulky můžeme také použít příkaz Tabulka → Automatický formát tabulky…, případně kombinovat automatické a ruční formátování.
8
Hypertextový odkaz hypertextový odkaz umožňuje propojit vzájemně dokumenty na internetu uživatel se pouhým kliknutím přenese na zvolenou stránku, kterou může být dokument na internetu (stránka, obrázek…) ová adresu jiné místo v tomto dokumentu Vytvoření odkazu: Vložit-> Hypertextový odkaz (Ctrl+K) Na odkaz Ctrl+klik nebo Ctrl+dvojklik -> přesměrování. Odkaz lze také vytvořit přetažením:
9
Šablony běžná práce s textovým editorem spočívá v častém vytváření dokumentů, které se navzájem velmi podobají ( potvrzení o návštěvě školy, povolení prodeje atd.) aby uživatel nemusel vždy vytvářet celý dokument znovu od začátku, může využít šablonu a text pouze doplnit nebo lehce upravit Šablona může obsahovat: předdefinované texty, obrázky, grafiku styly odstavců nastavený formát stránky, záhlaví, zápatí makra (posloupnosti příkazů)
10
Hromadná korespondence
funkce hromadné korespondence dovoluje velmi rychle vytvořit sérii dokumentů, které se odlišují jen v maličkostech ( např. adresa příjemců, oslovení..) celá činnost spočívá v návrhu hlavního dokumentu, do kterého připravíme univerzální text a určíme místa, na které se mají vložit údaje z databáze Postup: • vytvoříme standardní dokument • vytvoříme datový soubor, nebo určíme odkud budeme data čerpat • vložíme potřebná slučovací pole • dokument sloučíme s naší „databází“ Vytvoříme text, zvolíme nabídku Nástroje -> Hromadná korespondence
11
Dominika Vavrušová 4.B
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.