Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Zaměstnavatelé jako spolutvůrci systému
Ing. Vít Šubert Personální ředitel Avia Ashok Leyland Motors s.r.o. Předseda SR pro management a administrativu a člen SR pro strojírenství
2
Zapojení zaměstnavatelů
Kdy a proč se zaměstnavatelé zapojili? Zkušenosti z tvorby kvalifikací Výsledky SR pro management a administrativu SR pro strojírenství Co dělat s výsledky? Problémy (příležitosti ke zlepšení) A co dál?
3
Kdy a proč se zaměstnavatelé zapojili?
Zapojení zaměstnavatelů od začátku 2005 – 2007 NSK 1 2009 – 2015 NSK 2 Do tvorby zapojeno cca lidí; naprostá většina od zaměstnavatelů; průřez celým národním hospodářstvím Proč? Možnost ovlivnit obsah kvalifikací podle skutečných potřeb zaměstnavatelů Spolu s NSK tvoří NSP ucelený systém využitelný zaměstnavateli, zaměstnanci, vzdělávacími institucemi i veřejností
4
Zkušenosti z tvorby kvalifikací
Široké spektrum tvůrců i oponentů pomáhá vytvořit komplexní přístup k tvorbě kvalifikací. Tvorby kvalifikací se účastní zástupci zaměstnavatelů, profesních asociací, vzdělávacích institucí, agentur, atd. Pokud se někdo zapojil do práce na tvorbě PK, tak ho to většinou „chytlo“. Výborná spolupráce s koordinátory a tajemníky SR, se zástupci NÚV v SR.
5
Zkušenosti z tvorby kvalifikací
Občas byl problém získat členy pracovních skupin Problém spolupráce s některými ministerstvy (např. Ministerstvo financí ČR má profesní kvalifikací „Mzdová účetní“ k vyjádření již od roku 2010!)
6
Výsledky 679 PK, 957 AOs, 111.110 zkoušek
SR pro management a administrativu 37 profesních kvalifikací 154 AOs 768 zkoušek SR pro strojírenství 43 profesních kvalifikací 354 AOs 1090 zkoušek
7
Co dělat s výsledky? Použití PK v podnikové praxi
Popisy pracovních pozic Plány rozvoje zaměstnanců Pomoc při inzerci volných míst Větší možnost najít vhodné zaměstnance díky možnosti získat osvědčení o PK i pro lidi bez příslušného formálního vzdělání Použití PK ve vzdělávání při tvorbě vzdělávacích programů při reformě počátečního vzdělávání Použití PK veřejností k vytvoření představy o požadavcích na jednotlivé profese možnost vykonat zkoušku z PK, i když nemám příslušné formální vzdělání Zvýšení možnosti získat zaměstnání
8
Problémy (příležitosti ke zlepšení)
Spolupráce s některými autorizujícími orgány (např. Ministerstvo financí) Větší využívání NSK Úřadem práce ČR Pomalé přizpůsobování vzdělávacích programů požadavkům NSK Malá informovanost veřejnosti o systému NSK a NSP Větší využívání NSK a NSP u zaměstnavatelů
9
A co dál? Vše závisí na možnostech financování, protože nic není zadarmo a byla by škoda zmařit práci tisíců lidí tím, že se systém nebude udržovat a dál rozvíjet. Je nutno pokračovat v tvorbě systému NSK. Nutnost dělat revize PK, aby si vytvořený systém udržel svojí výhodu – odpovídal trhu práce a pružně reagoval na jeho změny. Pokračovat v zavádění NSK a NSP do praxe.
10
Děkuji Vám za pozornost!
Vít Šubert
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.