Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

MARKETINGOVÉ AKTIVITY

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "MARKETINGOVÉ AKTIVITY"— Transkript prezentace:

1 MARKETINGOVÉ AKTIVITY
České centrály cestovního ruchu - CzechTourism na rok 2008

2 Cíl 2008 udržet tempo růstu počtu turistů, délky jejich pobytu v ČR a objemu příjmů z cestovního ruchu na úrovni států střední Evropy, tj. 3 – 5 % v tomto uskupení být vedoucím státem

3 V roce 2008 zvýšená pozornost
Zážitková dovolená (gastronomie) „Cool“ nebo „hip“ destinace (prezentace ČR pro mladou generaci „Výroční aktivity“ (500 let Rabiho Loewa, 650 let od založení města Karlovy Vary, 200 let města Mariánské Lázně, 100 let českého hokeje…) Tourism for all (sociální CR) – směr Evropské komise

4 Cílové skupiny a marketingové nástroje
A) Cílové skupiny odborná veřejnost tuzemská i zahraniční domácí turisté (rodiny s dětmi) 14+ 60+

5 B) Marketingové nástroje (nově)
kombinace on-air a on-line propagace /např. spoty v TV následně doplněné soutěží a on-line komunikací výherců s diváckou obcí/, soutěže na You-Tube roadshows v rámci „Aliance“ pro získávání přímých letů do Prahy a do ostatních měst ČR s mezinárodními letišti (jihovýchodní Asie, SAE, Čína)

6 příprava a zahájení fungování „mediálního trustu“ /pracovní název/, jehož cílem je utváření reálného a pozitivního obrazu vývoje CR v ČR na pozadí aktivit MMR, CzT, MZV, MPO a soukromých subjektů vytvoření on-line hry pro věkovou skupinu 14+, její uvedení na národní portál v jazykových mutacích a její využití pro získávání, informování, vzdělávání a motivaci budoucích návštěvníků ČR

7 Stabilizace NNP (pomocí všech aktivit CzT)
Nové národní produkty definované v roce 2007 Bohatství historie Aktivní dovolená České medicínské lázeňství Kongresový, korporátní a incentivní CR Zážitková dovolená

8 Komunikační témata Česká republika – symfonie zážitků
Značka Česká národní kuchyně Budování pozice lídra v turistickém uskupení V4

9 Od „Undiscovered Golf Destination“ k „Czech Republic –
Od „Undiscovered Golf Destination“ k  „Czech Republic – The Golf Republic“ Medicínské lázeňství jako investice do zdraví a životního stylu ČR jako optimální kongresová destinace z pohledu „value for money“ „Osmička“ - v návaznosti na komunikaci osmičky na MZV ČR využít data k propagaci

10 ČR pro mladou generaci let, důraz na digitální komunikaci a dělení se o zážitky on-line, příprava hry ve stylu „Second Life“ Cestovní ruch a zaměstnanost – úloha seniorů a pozitivní „image“, jejich možné úlohy ve službách CR, „rekonstrukce“ profesní hrdosti ve spolupráci s odbornými asociacemi Doprava do ČR /inbound/ všeho druhu – formou marketingových partnerství s regiony, jichž se geograficky týká a v rámci Aliance s MZV ČR a ostatními resorty

11 Konkrétně o některým komunikačních tématům a aktivitách k jejich uvedení do života

12 Česká republika – symfonie zážitků
Slogan „Česká republika – symfonie zážitků“ uveden v roce 2007, následná propagace i v roce 2008 Příprava dvou nových spotů o ČR v 6 jazykových mutacích

13 Značka www.CzechTourism.com
Zcela nová struktura Oficiální spuštění 20. června 2007 18 jazykových mutací (včetně češtiny, nově korejština) Rating – hodnocení důležitosti obsahu webových stránek fou Google: – známka 7 z 10 ( – známka 6 z 10)

14

15 Česká národní kuchyně Projekt „Česká národní kuchyně“
„cook show“ společně s Asociací hotelů a restaurací ČR a Asociací kuchařů a cukrářů ČR festival České a regionální kuchyně zapojení regionů ČR vlastní TV pořad „Po Česku s chutí..” tématické press tripy, workshopy v zahraničí brožura, mapa, soutěže, webové stránky podpora projektu v rámci ENJOY the Czech Republic 2008 (hromadné poznávací cesty novinářů a CK do ČR)

16 Budování pozice lídra v turistickém uskupení V4
ČR předsednictví od června 2007 do června 2008 „Evropský kvartet – jedna melodie“- slogan společné turistické propagace čtyř zemí (ČR, Slovensko, Maďarsko a Polsko) Cíl: zviditelnit tento středoevropský region ve vzdálenějších destinacích (více informací na

17 Medicínské lázeňství jako investice do zdraví a životního stylu
Zdrojové trhy Německo Rusko Slovensko Ukrajina Arabské země – nejmovitější klientela Nově Skandinávie, Lotyšsko, Švýcarsko, Polsko, Kazachstán, Velká Británie

18 Od „Undiscovered Golf Destination“ k The Golf Republic
V roce 2008 je naším záměrem představit novou image České republiky jako golfové destinace a posunout se od „Undiscovered Golf Destination“ k marketingově agresivnější tváři golfové destinace Czech Republic – The Golf Republic.

19 ČR jako optimální kongresová destinace z pohledu „value for money“
MICE veletrhy - Bedouk (Paříž), EMIF (Brusel), Confex (Londýn), Incentive Works (Toronto), Motivation Show (Chicago), IMEX (Frankfurt), EIBTM (Barcelona) Workshopy - USA roadshow, Kanada, Velká Británie, Francie, Itálie, Německo, Belgie a Rakousko Kampaně Kandidatur - spolupráce s PCB - podpora PCO a DMC při kandidaturách na mezinárodní kongresy

20 Doprava do ČR /inbound/ všeho druhu
Promo akce CzechTourismu a statutárních měst ČR (krajská letiště, důležité dopravní terminály) PRAHA - letiště Ruzyně, Václavské náměstí BRNO - letiště Tuřany, hl. nádraží OSTRAVA - nádraží Svinov, letiště L. Janáčka KARLOVY VARY - letiště OLOMOUC - hlavní nádraží PLZEŇ - hlavní nádraží LIBEREC - terminál MHD Fugnerova ČESKÉ BUDĚJOVICE - bus terminál MLADÁ BOLESLAV - bus/vlakový terminál BONDY centrum OPAVA - východní nádraží ZLÍN - nádraží střed + aktualizace Metodického pokynu Ministerstva dopravy ČR o „Označování kulturních a turistických cílů na dálnicích a silnicích“

21 Další významné aktivity agentury CzechTourism k podpoře komunikačních témat pro rok 2008

22 Reklamní kampaně Cílová skupina: 12+, rodina, mladí lidé, prázdné hnízdo, senioři, single zaměření na trhy Společenství nezávislých států /SNS/, Pobaltské státy a vhodnými marketingovými nástroji podpořit nová zahraniční zastoupení na Ukrajině a v Itálii Rusko, Ukrajina, Pobaltí Spojené království + Irsko Severoamerický trh – vybrané zdrojové destinace ČSA a Delty Airlines Skandinávie

23 ENJOY THE Czech Republic 2008!
Press a fam tripy ENJOY THE Czech Republic 2008! Změna – od čtyřech ročně ke dvěma: léto (9. – 14.5.) a podzim/zima ( – 5.11.) Témata 2008 Výročí českých lázeňských měst (200 let Mariánských Lázní a 500 let Karlových Varů) Lázeňství v Čechách a na Moravě České technické památky -100 let Technického muzea Velikáni české hudby a česká hudba

24 Účast CzT na veletrzích CR
Počet účastí 48 (42 v roce 2007) Posílení účasti v Rusku, na Ukrajině, v Litvě, Lotyšsku, Estonsku a ve Skandinávii V jihovýchodní Asii s důrazem na Čínu Návrat k veletrhu Ferie Kodaň a SMT Paříž na žádost potenciálních vystavovatelů

25 Zahraniční zastoupení (ZZ)
Dnes 25 ZZ Plánovaná otevření: Jekatěrinburg Riga Německo (druhé zastoupení CzT - západ) USA (druhé zastoupení CzT - jih nebo západ) Švédsko Dánsko

26 Výběr z akcí ZZ 2008 Setkání latinskoamerických CK (OMVESA)
LOH Čína – Český olympijský dům v Pekingu Týden české kuchyně v Madridu Turistická, kulturní a gastronomická show u příležitosti výročí vzniku ČR (říjen 2008)

27 MARKETINGOVÁ PARTNERSTVÍ PŘESAHUJÍCÍ HRANICE STÁTU
MS v klasickém lyžování Liberec 2009 Kandidatury ČR na letní OH 2016 (2020) Prezentace ČR na olympiádě Peking 2008 WTCC okruh Brno a TV Eurosport MS U20 v ledním hokeji v Pardubicích a Hradci Králové MS v ledním hokeji 2008 v Kanadě ve spolupráci se ZÚ ČR v Ottawě

28 Propagační brožury a prospekty
Ediční plán na rok 2008 bude obsahovat nové tituly reflektující na národní produkty definované v roce 2007 a tituly, které doplňují každoročně ediční řadu. Česká republika  000 ks jazyk.mutací Bohatství historie  000 ks 12 Aktivní dovolená  000 ks 5 Památky židovské kultury  000 ks 4 Dovolená pro rodiny s dětmi  000 ks 6 Česká republika – skládačka 100 000 ks 1 /japonština/

29 V roce 2008 doplní výše uvedenou produkci následující tituly:
Praha, Lázeňská místa v ČR, Česká hudba, Česká kuchyně /nové vydání/, Cykloturistika, Lyžařská centra 2008/2009, mapy, plakáty, desky na TZ a tašky na propagační materiály CD o České republice

30 Aktivita MZV v oblasti jednotného vizuálního stylu
Cíl: spolupracovat na jednotném vizuálním stylu ČR doplňujícím již zavedené značky dotčených ministerstev a jimi zřízených agentur zavedené značky zůstanou v platnosti a nově bude aplikován jednotící prvek

31 Integrovaný operační program (IOP)
Příprava na IOP ve spolupráci s MMR ČR Prioritní osa 4: Národní podpora cestovního ruchu Podporované aktivity: zavedení národního informačního a rezervačního systému zavádění a informační podpora národních a mezinárodních standardů ve službách CR (zahrnující zejména certifikace, manuály, metodiky, systémy, kontrolu) podpora marketingu na národní úrovni a tvorby zdrojových databází prezentace a propagace kulturního a přírodního bohatství, kulturního průmyslu a služeb s využitím pro CR na národní úrovni podpora prezentace ČR jako destinace CR

32 Projekt „Předsednictví ČR v EU“
participace na přípravách a realizaci předsednictví České republiky v EU ve spolupráci s Úřadem vlády ČR a MMR ČR

33 Projekt na podporu rozvoje domácího CR
PODPORA DOMÁCÍHO CR Projekt na podporu rozvoje domácího CR (v rámci IOP) 1. Marketingová podpora DCR s využitím prvků cíleného marketingu kampaň na „zvýšení hodnoty domácího turisty“ billboardy s aktivitami daného regionu využití významných osobností při propagaci DCR vědomostní soutěže v TV či rozhlase apod. (např. Turisté vítáni)

34 Síťování turistických informačních center (TIC) a získání jejich vyšší autority u domácích turistů
propagace činnosti TIC (jimi nabízených služeb) u domácích obyvatel nabídka služeb cykloturistům (v oblasti infrastruktury např. stojany na kola, v oblasti poradenství např. rady o trasách, v oblasti služeb např. cykloprůvodci) podpora zavedení průvodcovské služby v TIC

35 3. Vytvoření pracovních materiálů pro turisty za danou oblast
výroba základního propagačního materiálu v jednotlivých oblastech (mapka oblasti s fotografiemi nejvýznamnějších pamětihodností, popis turistického potenciálu…) vydávání tištěného periodika (bohatá nabídka turistických lákadel ČR…)

36 Dynamický rozvoj projektu Kudy z nudy
(elektronická nabídka turistických aktivit, které na bezplatně prezentují podnikatelé v CR) rozšíření cílových skupin důraz na aktivity pro rodiny s dětmi rezervační systém virtuální prohlídky nabízených aktivit soutěže

37 Vytvoření prostoru pro prodej turistických produktů v síti turistických informačních center (TIC), organizacích CR (OCR), v hotelech apod. vytvoření systému, který umožní TIC a OCR prodávat turistické produkty bez omezení

38 6. Podpora nabídky šetrných forem CR a produktů zaměřených na místně typický CR (agroturistika, vinařský a pivní CR, hipoturistika, cykloturistika) lokální přírodní zajímavosti – jejich vhodná propagace a produkty regionální cyklobalíčky – podpora vzniku souboru služeb pro cyklisty v regionech (kolo jako způsob dopravy po zajímavostech regionu)

39 Monitoring návštěvníků v turistických regionech ČR
provedení monitoringu návštěvníků pro posouzení vývoje profilu návštěvníků jednotlivých oblastí a ověření dopadu realizovaných aktivit (otázky budou vytvářeny v návaznosti na již uskutečněná šetření a budou doplněny o otázky, které zajímají jednotlivé oblasti/regiony)

40 Závěr a shrnutí na rok 2008 Cílové skupiny 2. Zvýšená pozornost
odborná veřejnost tuzemská i zahraniční domácí turisté (rodiny s dětmi) cílová skupina 14+ cílová skupina 60+ 2. Zvýšená pozornost zážitková dovolená prezentace ČR pro mladou generaci aktivity vztahující se k výročím sociální cestovní ruch 3. Zintenzivnění podpory domácího cestovního ruchu

41 Regionální odbor Czechtourism

42 Oblast organizace cestovního ruchu
Rozvíjet spolupráci s kraji a regiony v oblasti koordinace propagace domácího i zahraničního cestovního ruchu Podporovat rozvoj činnosti regionálních organizací cestovního ruchu s cílem koordinovat jejich realizovaná opatření ve prospěch propagace Česka v tuzemsku i v zahraničí Propagovat projekt „Monitoring návštěvníků v turistických regionech a oblastech Česka“ a systematicky podporovat měřící metody přijímaných opatření

43 Oblast organizace cestovního ruchu
Realizovat 3. cyklus seminářů pro průvodce s cílem poskytovat aktuální informace o turistickém potenciálů regionů Spolupráce s kraji a regiony při aktualizaci jejich Programů rozvoje cestovního ruchu Zabezpečení vzájemné výměny informací mezi CzechTourism, kraji a regiony mimo jiné společnými pracovními jednáními Podílet se na systému vzdělávání manažerů cestovního ruchu v regionech

44 Oblast organizace cestovního ruchu
Podílet se metodickou činností na zkvalitňování služeb turistických informačních center, včetně vytvoření tzv. infolistů pro centra z jedné turistické oblasti

45 Oblast podpory příjezdového cestovního ruchu
Aktualizovat úspěšný projekt „133 premiér v Česku“ na základě zkušeností s jeho užíváním v praxi Rozvíjet „Kalendář akcí cestovního ruchu“ s cílem maximálnímu přizpůsobení jeho uživatelům Realizovat regionální prezentace pro incomingové cestovní kanceláře a novináře

46 Oblast podpory příjezdového cestovního ruchu
Připravit pro trh cestovního ruchu další formy propagace „Grand okruh Česka po památkách UNESCO“ Připravit nové produkty se zaměřením na prezentaci vybraných témat – hudba, architektura, technické památky

47 Oblast podpory domácího cestovního ruchu
Pokračovat v projektu „Turisté vítáni“, jehož cílem je šířit povědomí o možnostech podnikat v cestovním ruchu a to především prostřednictvím dětí a mládeže a také o vztahu obyvatel k turistům

48 Oblast podpory domácího cestovního ruchu
Aktualizovat a rozšiřovat internetový katalog „Kudy z nudy“ o další nabídky aktivit pro naše občany při využívání volného času v Česku Medializovat konkrétní nabídky turistických aktivit pro naše občany ve vybraných periodikách Tvorba měsíčníku „Regionální info-bulletin“ o dění v regionech

49 Informační centra CzT 1. Nové IC na Staroměstském náměstí
vedle budovy MMR ČR oficiální otevření říjen 2007 nový design – prezentační pult, konferenční salónek místo k prezentaci jednotlivých regionů ČR v Praze 2. Původní IC v sídle agentury CzechTourism (Vinohradská 46)

50 Děkuji za pozornost Ing. Petr Kratochvíl Tel.: Mail:


Stáhnout ppt "MARKETINGOVÉ AKTIVITY"

Podobné prezentace


Reklamy Google