Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAlex Horáček
1
kvalifikovaných pracovních sil pro strojírenství Mynářová Lenka květen 2008 TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM FONDEM PRO REGIONÁLNÍ ROZVOJ A MINISTERSTVEM PRŮMYSLU A OBCHODU ČR Zácviková centra – nové možnosti při přípravě
2
2 1. Průběh spolupráce 2. Základní idea projektu Zácvikového centra 3. Modely spolupráce 3.1 Navrhovaný model spolupráce klastr – střední školy 3.2 Model spolupráce stroj. fakulty TU- VŠB MSSK 4. Nový model profesní přípravy 5. Shrnutí Obsah
3
1. Průběh projektu Zahájení projektu 1.Etapa – analýza potřeb členů klastru a akceptace průvodního modelu Analýza best practices ČR,EU,USA Návrh nového modelu – virtuální zácviková centra Ukončení projektu Podání žádosti o dotaci v rámci titulu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Nový model byl akceptován členy klastru Hledání inspirace Model kamenných zácvikových center zaměřených na dělnické profese nebyl členy klastru aktualizován Květen 2007 3 TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR PROSTŘEDNICTVÍM MINISTERSTVA PRŮMYSLU A OBCHODU
4
4 2. Základní idea projektu Zácviková centra Cíl projektu Odstranit disproporci mezi požadavky zaměstnavatelů a možnostmi absolventů Návrh řešení Vytvoření virtuálních Zácvikových center (ZC) u členských firem klastru a vybudování ZC v rámci Světa techniky v Nových VÍTKOVICÍCH Vybudování nového modelu spolupráce klastr – SŠ, klastr - VŠ V původním projektu se předpokládalo vybudování klastrové školy práce TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR PROSTŘEDNICTVÍM MINISTERSTVA PRŮMYSLU A OBCHODU
5
Cíl: zabezpečit dostatečnou kvalifikaci pracovních sil pro strojírenství Model spolupráce MSSK - SŠ Model spolupráce MSSK - VŠ Podklady pro výuku Zapojení pedagogů do projektu Vzdělávání pedagogů Instruktoři KonzultantiVýuka předmětů Účast na projektu Zácviková centra 5 TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR PROSTŘEDNICTVÍM MINISTERSTVA PRŮMYSLU A OBCHODU
6
3.1 Navrhovaný model spolupráce klastr – střední školy Firma 1 Zácvikové středisko 1 Firma 2 Zácvikové středisko 2 Firma 3 Zácvikové středisko 3 ………. Realizace odborného výcviku v zácvikových střediscích Vybavení škol Vzdělávání učitelů odb. předmětů Organizace placených praxí / brigád Materiály pro výuku Instruktoři z členských firem Sponzoring Organizace vzdělání pro vyučující, zapojení vyučujících do projektu ve firmách Nabídka pro studenty Vytvoření setu materiálů 3. Modely spolupráce 6 TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR PROSTŘEDNICTVÍM MINISTERSTVA PRŮMYSLU A OBCHODU
7
Cíl: Rozetnout začarovaný kruh: malý zájem o strojírenské SŠ, únik talentů jinam, absence reality strojírenství dneška ve výuce, absence odborníků z praxe Výuka odborných předmětů (celý semestr) - učí lidé z firem U bakalářských programů – část výuky v Zácvikových center Speciální vzdělání pro učitele odborných předmětů SŠ Speciální akce pro studenty technických škol a tech. lyceí konzultanti pro studenty účast na projektech pro pedagogy 3.2 Modely spolupráce stroj. Fakulta TU – VŠB MSSK 7 TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR PROSTŘEDNICTVÍM MINISTERSTVA PRŮMYSLU A OBCHODU - zácviková centra
8
Základní prvky systému profesní přípravy ŠkolyStudenti škol SŠVŠSŠVŠ Krajský úřad, MŠMTV - členové klastru 4. Nový model profesní přípravy 8 TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR PROSTŘEDNICTVÍM MINISTERSTVA PRŮMYSLU A OBCHODU
9
5. Shrnutí V rámci projektu Zácviková centra byl vytvořen základ pro: nový model spolupráce klastr SŠ a VŠ pro budování image strojírenství jako oboru tyto aktivity přinesou novou kvalitu pracovních sil pro strojírenství 9 TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČR PROSTŘEDNICTVÍM MINISTERSTVA PRŮMYSLU A OBCHODU
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.