Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilLenka Kašparová
1
3D modelář – práce se světlem v interiéru VY_32_INOVACE_Arch2r0120Mgr. Jiří Mlnařík
2
Pro správnou představu, jak bude výsledný prostor fungovat, je nezbytné umět prostor rozumně nasvítit – ideálně stejným typem a intenzitou světla jako v plánovaném reálném prostoru. Výchozí osvětlení scény, byť se stíny, totiž málokdy dokáže reálně popsat budoucí scénu. Například bar (scénu máte ve složce) dost těžko bude osvětlen takto. Práce se světlem
3
Ve většině 3D modelářů můžeme vkládat světla lineární - šíří se ve scéně rovnoměrně jedním směrem, hodí se zejména v exteriérech, protože se šíří jako denní světlo - bodová – šíří se ze středu podle typu rovnoměrně nebo s úbytkem stejně všemi směry, chová se jako světlo z klasické žárovky - reflektory – chová se reálně jako světlo ze směrového reflektoru - Po vložení (nebo výběru) světla také můžeme volit barvu, intenzitu a také způsob ubývání světla a existenci či neexistenci stínu (toto platí pouze v režimu renderingu) Správná světla
4
Podívejme se, co udělá už jen náhrada výchozích světel ve scéně „bodovkami“ (typ reflektor) nasměrovanými zespodu barové nástavby a na stěny nad stoly... Změna světla
5
Zcela jinou atmosféru navodí, použijeme-li u stolů lampičky... Změna světla 2
6
...a přidejme jednu žárovku nad bar... Změna světla 3
7
Zkrátka – už ve fázi návrhu má návrhář možnost zvolit vhodný způsob osvětlení a vybrat nejen vhodnou dispozici interiéru, ale také správný druh a intenzitu osvětlení. Ve složce projektu si otevřete soubor bar.scn a pokuste se najít pro tento projekt co nejpříjemnější (nejpřehlednější, nejefektnější...) osvětlení. Vyzkoušejte si
8
Vlastní 3D modely Caligari True Space 3.2 volně dostupný „za registraci“, SN: 5300311611791 Zdroje
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.