Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilRoman Kříž
1
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace Ročník : 6. Téma : Zobrazujeme krychle a kvádry Autor : Mgr. David Suchánek
2
Zobrazujeme krychle a kvádry
3
Kolik vrcholů má krychle?
Kolik hran má krychle? Kolik stěn má krychle?
4
Kolik vrcholů má kvádr? Kolik hran má kvádr? Kolik stěn má kvádr?
5
Narýsuj krychli ABCDEFGH, která má délku strany 3cm.
45° 1,5cm Narýsujeme čtverec přední stěny ve skutečné velikosti. Všemi vrcholy čtverce vedeme polopřímky, které svírají s vodorovnným směrem úhel 45°. Na nich vyznačíme další čtyři hrany s poloviční velikostí. Doplníme zbývající hrany a označíme vrcholy.
6
Narýsuj kvádr KLMNPRST s rozměry hran 5cm, 9cm, 4cm.
Postupuj stejně jako při rýsování krychle. T S R P 9cm N M 4cm L K 5cm
7
Stěnová a tělesová úhlopříčka
Stěnová úhlopříčka je úsečka spojující dva protilehlé vrcholy jedné stěny. (u1) Tělesová úhlopříčka je úsečka spojující dva vrcholy, které neleží v téže stěně. (u)
8
Narýsuj kvádr s rozměry 35mm, 60mm a 40mm
Narýsuj kvádr s rozměry 35mm, 60mm a 40mm. Zakresli do něj čárkovaně všechny jeho tělesové úhlopříčky. Kolik jich je?
9
Zdroje: Odvárko – Kadleček, 2001, Matematika pro 6. ročník základní školy 3 – Úhel, trojúhelník, Osová souměrnost, Krychle a kvádr Obrázky: ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( ) ( )
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.