Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_20.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_20."— Transkript prezentace:

1 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_20 25. 1. 20133.L 7. 1. 2013

2 Význam rozboru rozhodování Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace 3. ročník Management a marketing Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Objasnění významu rozboru rozhodování zákazníka pro marketing, na dvou praktických příkladech určení možných opatření firmy při nespokojenosti zákazníka s nějakou vlastností produktu Tematická oblast: Marketingový výzkum a analýza zákazníka

3 Význam rozboru rozhodování pro marketing  pokud se zjistí, že některá vlastnost či vlastnosti produktu nevyhovují zákazníkům a jsou pro ně důležité, je třeba učinit některé z následujících marketingových opatření:

4 Význam rozboru rozhodování pro marketing - úkol  příklad: firma vyrábějící osobní automobily v průzkumu zjistila, že většina respondentů by dala přednost vyšší dosažitelné rychlosti automobilu  v diskuzi odhadněte jaká opatření by mohla firma učinit metodická poznámka: následující obrazovky odkrýváme v závislosti na výsledcích diskuse

5 Význam rozboru rozhodování pro marketing - řešení  modifikace produktu změna vlastností produktu (změna technických parametrů motoru, aby automobil dosahoval vyšší rychlosti) ne vždy je to možné a často je to také drahé a časově náročné

6 Význam rozboru rozhodování pro marketing - řešení  změna mínění zákazníka o daném produktu v rámci reklamní kampaně přesvědčí firma zákazníka, že náš automobil je schopen dosahovat vyšší rychlosti (pokud je toho automobil opravdu schopen)

7 Význam rozboru rozhodování pro marketing - řešení  modifikace přikládaného významu či zdůraznění opomíjených vlastností snaha přesvědčit zákazníka (nejčastěji opět formou reklamní kampaně) o důležitosti jiných vlastností (v reklamě zdůrazňuje např. bezpečnost, prostornost a bezporuchovost auta)

8 Význam rozboru rozhodování pro marketing - řešení  modifikace zákazníkova ideálního produktu informovat zákazníka o nevýhodách, které vyplývají z vysoké hodnoty určité vlastnosti (firma informuje zákazníka, že rychlá jízda snižuje bezpečnost a zvyšuje spotřebu paliva)

9 Význam rozboru rozhodování pro marketing - řešení  změna mínění zákazníka o konkurenčním produktu obvykle pomocí „srovnávací reklamy“, (konkurenční automobily také nejsou schopny dosahovat vyšší rychlosti)

10 Význam rozboru rozhodování pro marketing - úkol  firma vyrábějící sušenky v průzkumu zjistila, že je respondenti považují za příliš kalorické. Navrhněte v diskuzi možná opatření.

11 Význam rozboru rozhodování pro marketing - řešení  možná opatření změnit recepturu přesvědčit zákazníky, že tyto sušenky nejsou tolik kalorické přesvědčit zákazníky, že kaloričnost sušenek je výhoda (viz. reklama BEBE sušenky – energie na celé dopoledne) přesvědčit zákazníka, že konkurenční sušenky jsou ještě kaloričtější…

12 Zdroje  Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, 1998.  Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992  obrázky – kliparty sady Microsoft Office


Stáhnout ppt "Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_20."

Podobné prezentace


Reklamy Google