Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJarmila Němečková
1
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/34.0236 Tematická oblast: Mikroekonomie Autor: Ing. Iveta Kubistová Téma: Faktory ovlivňující poptávku Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_EK_07_ faktory ovlivnujici poptavku Datum tvorby: 11.12. 2012 Klíčová slova: diskuse, poptávka, faktory Anotace: soubor určen k výkladu a procvičeni učiva.roč. EKO
2
Faktory ovlivňující poptávku Poptávkovou křivku mohou ovlivnit některé faktory: Námět k diskusi. poptávka
3
1. Důchodový efekt Je to výše důchodů, mezd, platů (koupěschopnost obyvatel) 2. Substituční efekt Cena substitutu (zdraží-li zákazníkovi oblíbenou značku cigaret, tak si koupí levnější značku)
4
3. Cena komplementu Cena zboží, které doprovází spotřebu zkoumaného (auto benzín) 4. Změna v preferencích lidí Změna v hodnotách Potřeby, zdravá výživa, móda…
5
5. Reklama Je to placená forma neosobní prezentace produktu, služby či myšlenky Má masový charakter
6
Otázky k zamyšlení Zamyslete se nad tím jak vás, jako zákazníka, ovlivňují jednotlivé faktory. Uveďte konkrétní případy z vašeho života. Řízená diskuse
7
Zdroje: Poptávka. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, 2001- [cit. 2012- 12-11]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Popt%C3%A1v ka http://cs.wikipedia.org/wiki/Popt%C3%A1v ka Sojka, Pudlák. Ekonomie pro střední školy. 5.upr. vydání. Praha: Fortuna, 2009. ISBN 978-80-7373-013-0
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.