Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Www.zlinskedumy.cz ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Www.zlinskedumy.cz ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací."— Transkript prezentace:

1 www.zlinskedumy.cz ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací oblastSpolečenskovědní vzdělávání Vzdělávací oborNauka o společnosti Tematický okruhZáklady etiky TémaZáklady etiky Tematická oblastZáklady etiky NázevPřehled etických teorií AutorMgr. Jana Gerlichová Vytvořeno, pro obor, ročníkSrpen 2012, technické lyceum 3. roč. AnotaceSeznámení se s historickým vývojem etických teorií Přínos/cílové kompetencePochopení vlivu antické filozofie a křesťanství na vývoj mravnosti VY_32_INOVACE_49_05

2 Přehled etických teorií - úvod historický vývoj etických teorií seznámeni se s hlavními představiteli jejich názory srovnání se současností

3 DEMOKRITOS

4 vyvozoval mravní ideje z lidské přirozenosti předpoklad štěstí lze nalézt v přátelství a v lásce k lidem

5 Sofisté učitelé moudrosti zkoumali problematiku dobra a zla

6 SOKRATES

7 analyzoval mravní pojmy

8 PLATON

9 dobro nezávisí na člověku, ale existuje mimo nás, jako idea dobra Proč konáme zlo? – nedostatek poznání Dílo: „Ochrana Sokrata“ „Kriton“

10 PLATON „Ochrana Sokrata “ - Sokrates se obhajuje proti obvinění, že ruší státní náboženství a kazí mládež - byl odsouzen k trestu smrti, měl vypít číši jedu

11 PLATON „KRITON“ - Sokrates je zde vylíčen jak čeká na popravu, i když je mu umožněno utéci Obecně platné normy: -nikoho nepoškodit -dodržovat sliby -poslouchat rodiče a učitele

12 ARISTOTELES

13 zkoumal chování lidí v každodenních situacích dobro a zlo vztahuje ke člověku a jeho jednání může být více druhů dobra cílem člověka je nalézt štěstí Co je to štěstí? Kde a jak hledat štěstí? Jak ho dosáhnout

14 Křesťanská etika

15 vyrůstá z etiky židovské hlavní roli zde hraje desatero božích přikázání Kdo zná desatero? ústředním bodem této etiky je láska k bližnímu

16 Zdroje a prameny HLADÍK, Jaroslav. Společenské vědy v kostce. 1.vyd. Havlíčkův Brod: Fragment, 1996, 108 s. ISBN 80-720-0044- 6. EMMERT, František. Odmaturuj! ze společenských věd. Vyd. 1. Brno: Didaktis, 2003, 224 s. Odmaturuj!. ISBN 80-862- 8568-5. BLAŽKOVÁ, Miloslava. Odmaturuj! ze společenských věd. Vyd. 1. Brno: Didaktis, c2008, 160 s. Odmaturuj!. ISBN 978- 80-7358-118-3. ČADOVÁ, Barbara, Jana PETRŽELOVÁ a Miroslava ČERMÁKOVÁ. Maturitní otázky - občanský a společenskovědní základ. 1. vyd. Praha: Fragment, 2008, 224 s. Maturitní otázky. ISBN 978-80-253-0600-0.

17 Zdroje a prameny http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Democritus2.jpg, 14.8.2012 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Sokrates- British_Museum.jpg, 14.8.2012 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Plato_Pio- Clemetino_Inv305.jpg, 14.8.2012 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Aristotle_Altemps _Inv8575.jpg, 14.8.2012 http://commons.wikimedia.org/wiki/File:BiblenCh_ubt.jpe g, 14.8.2012


Stáhnout ppt "Www.zlinskedumy.cz ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/34.0333 Vzdělávací."

Podobné prezentace


Reklamy Google