Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJonáš Černý
1
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3707 Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_448 Jméno autora:Mgr. Blanka Fajkisová Datum vytvoření:5. 10. 2012 Třída:VIII. Vzdělávací oblast:Člověk a společnost Předmět:Dějepis Tematická oblast:Modernizace společnosti Ponapoleonská Evropa Vídeňský kongres Druh učebního materiálu:prezentace
2
Popis a použití výukového materiálu výklad nového učiva a následné procvičování prostřednictvím připojených otázek žák uvede hlavní důsledky revoluce uvědomuje si rozpor mezi projevy absolutní moci a snahami nastupující buržoazie vysvětlí základní sociální, politické a kulturní změny, k nimž došlo v období po francouzské revoluci vysvětlí pojem romantismus
3
Vídeňský kongres – 1814-1815 jednání vítězů napoleonských válek o uspořádání Evropy jednání řídil rakouský kancléř kníže Metternich změnila se mapa Evropy Obr. 1
4
Vídeňský kongres Obr. 2
5
Územní zisky vítězů Rusko získalo část Polska a Finsko Habsburská monarchie získala severní Itálii Prusko obdrželo rozvinutá území v Porýní a Vestfálsku Obr. 3
6
Restaurace – obnova předrevolučních a přednapoleonských poměrů => návrat původních dynastií na trůn Německý spolek – vznikl místo Svaté říše římské národa německého - sdružoval 35 monarchií a čtyři svobodná města - v čele spolková rada Svatá aliance – dohoda cara Alexandra I., pruského krále Fridricha III., rakouského císaře Františka I.o dohledu na udržení nového uspořádání Evropy
7
Německý spolek (červená čára) Obr. 4
8
Odkaz francouzské revoluce touha po vytvoření právního státu myšlenka rovnoprávnosti lidí občanské svobody mohou být omezeny jen zákonem vytvořeným parlamentem panovník musí být zodpovědný voleným zástupcům
9
Romantismus umělecký směr reakce na války a racionalismus klade důraz na cit, víru, fantazii vzory hledá v přírodě, středověkých mýtech, legendách odraz v architektuře - sídla s lesoparky, napodobování gotiky Obr. 5
10
Biedermeier – životní styl 1.pol.19. století Smysl života hledá v: klidném rodinném zázemí nedělních výletech do přírody vlastenectví Obr. 6
11
Obr. 7
12
1.O čem jednal vídeňský kongres? 2.Jaké územní změny schválil? 3.Kdo nyní vládl ve Francii? 4.Co znamená slovo restaurace? 5.Proč vznikl Německý spolek? 6.Kdy a za jakým účelem vznikla Svatá aliance? 7.Vysvětli pojem romantismus, uveď jména některých umělců. 8.Co je biedermeier?
13
Přemýšlej: Přinesla lidem něco francouzská revoluce? Zjisti jména umělců, kteří byli ovlivněni romantismem.
14
Obrazový materiál Obr. 1 Hw-metternich.jpg. [online]. 1815 [2012-010-05]. Dostupný na WWW: Obr. 2 ISABEY,J. B. CongressVienna.jpg. [online]. 1815 [2012-010-05]. Dostupný na WWW: Obr. 3 The International Commission and Association on Nobility. Map congress of vienna.jpg. [online]. 2009 [2012-010-05]. Dostupný na WWW: Obr. 4 KGBERGER. Deutscher Bund.svg. [online]. 2008 [2012-010-05]. Dostupný na WWW: Obr. 5 FRIEDRICH, C. D. Caspar David Friedrich 032 (The wanderer above the sea of fog).jpg. [online]. 1818 [2012-010-05]. Dostupný na WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Caspar_David_Friedrich_032_%28The_wanderer_above _the_sea_of_fog%29.jpg> Obr. 6 AMERLING, F. Friedrich von Amerling 002.jpg. [online]. 1837 [2012-08-15]. Dostupný na WWW:
15
Obr. 7 HUHU UET. Langes Tannen Biedermeierzimmer 06.jpg. [online]. 2008 [2012-08-15]. Dostupný na WWW: <http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Datei:Langes_Tannen_Biedermeierzimmer_06.jpg &filetimestamp=20090215100021> Literatura HLAVAČKA, M. Dějepis pro 8. ročník základní školy a 3. ročník osmiletého gymnázia. 1. vydání. Praha : SNP – pedagogické nakladatelství, akciová společnost, 2002. 128 s. ISBN 80-7235-053-6.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.