Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Automatizace řízení letového provozu Jakub Kolář SPŠ Stavební Liberec
2
Úvod do řízení letového provozu Není pouze věž, ale máme TWR, APP a ACC TWR Řídí veškerý pohyb na letišti a v jeho nejbližším okolí APP Řídí přílety a odlety v koncové řízené oblasti ACC Řídí převážně přelety přes naše území
3
Automatizace APP Minimální rozstup 3NM (5,5km) a 1000 ft (300m), ovšem vždy necháváme rezervu
4
Jak rozstup udržet Rozstup se dá udržet třemi způsoby Změnami kurzu Změnami rychlosti Změnami výšek Ovšem ani jedna změna není ekonomická, ani ekologická, zdržuje a prodražuje let
6
TCAS, řešení které známe už dlouho Traffic Collision Avoidance Systém je protisrážkový systém, známý už docela dlouho, ovšem čeho všeho je schopný si moc lidí neuvědomuje
7
Přeprogramovaný TCAS Kdyby se TCAS povedlo přeprogramovat, vznikl by z něj dokonalý řídící letového provozu. Díky dokonalé znalosti polohy ostatních letadel a bezchybnosti počítačového rozhodování, by se mohli zmenšit rozstupy, zmizely by ony rezervy a kapacita vzdušného prostoru by se až zdvojnásobila. Pořadí letadel na přistání se bude určovat už stovky kilometrů od letiště.
8
Závěrem Kdyby se systém TCAS povedlo přeprogramovat tak jak navrhuji, letecká doprava v okolí letišť bude rychlejší, bezpečnější, plynulejší a hlavně méně nákladná Bohužel v letectví zavedení převratných novinek stojí jednak čas i peníze a tak kdo ví, třeba se někdy v budoucnosti takového revolučního systému dočkáme. Zdroje: www.csavirtual.cz www.csavirtual.cz www.vacc-cz.org www.vacc-cz.org FAA Obrázky jsou růžně postahovány z google
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.