Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Co byl projekt,,72 hodin“.? Jednalo se o tři dny plné dobrovolnických aktivit po celé ČR. Kdykoliv během těchto 72 hodin (10. – 13. října 2013) a zároveň.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Co byl projekt,,72 hodin“.? Jednalo se o tři dny plné dobrovolnických aktivit po celé ČR. Kdykoliv během těchto 72 hodin (10. – 13. října 2013) a zároveň."— Transkript prezentace:

1

2 Co byl projekt,,72 hodin“.? Jednalo se o tři dny plné dobrovolnických aktivit po celé ČR. Kdykoliv během těchto 72 hodin (10. – 13. října 2013) a zároveň jakkoliv dlouho se dobrovolníci po celém Česku pustili do aktivit, které pomohly druhým, přírodě, či jejich okolí. Výsledkem těchto projektů bylo mnoho úsměvů, radosti, dobrých pocitů z vykonané práce a mnoho dalších pozitivních účinků. Jako je kolektiv a společná práce ve skupině.

3 1) Příprava : Všichni žáci II. stupně se podíleli na pracovních činnostech D + H – zpracováním dřeva (řezání šipek, tabulek, zbroušení hran, nápis písmen barvou, lakování, otvory pro šroub) - Dřevo bylo zajištěno z truhlárny – Kašpar (které pan Kašpar věnoval škole)

4 Zde jsou žáci 6. a 7.třídy, kteří právě brousí hrany tabulek. Filip Petriv – 7.třída Petr Čečák – 7.třída

5 David Beňovský – 6.třída Roman Oláh – 7.třída

6 Pečlivá práce děvčat z 8. a 9. třídy, které právě vybarvují tabulky – „životní prostředí“. Veronika Pošvová – 9.třída Mirka Ličková – 8.třída

7 Tereza Péčová a Bára Zámečníková 8. třída Andrea Stárková a Renata Mrňková 9. třída Nikča Oláhová – 8. třída

8 Kačka Janků a Adéla Forejtová 7. třída P. uč. Hejtmánková

9 2) Příprava: Žáci II. stupně dali dopořádku zastávky u školy - očistili je, zametli a zbavili ošklivých nápisů. A další skupinka holek, mohla začít malovat STROM

10 Žákyně 6,7 a 8. třídy… čistily zastávky.

11

12 Nápis na stromě - Žádný člověk nemůže stát stranou životního prostředí,neboť my všichni jsme součástí přírody.

13 8 a 9. třída společně s P. uč. Hejtmánkovou

14 Vlastní DEN: Úvodní slovo P. uč. Hejtmánkové – Projekt,,72 hodin‘‘ je POMOC PŘÍRODĚ, osobě nebo místu, kde žiješ/žijeme. Pomoc může být různá. Škola ve Žluticích čistí potok, Luby v Chebu připravily divadelní představení pro seniory v domově důchodců. A žáci v Železné Rudě opravili a vyčistili dětské hřiště. Nedá se vše vyjmenovat, ale do tohoto programu se zapojilo 367 skupin a 17 500 účastnících do nichž patříme i my. A naše zastávky. Vybrali jste si dvě varianty = cestování a životní prostředí. K vylepšení našich/vašich zastávek = stačí málo, abychom dokázali mnoho. Co se dá všechno stihnout za 72 hodin ?? Např.: Udělat něco, co bude přinášet užitek nejméně dalších 72 let. Dále →

15

16 Žáci I. a II. stupně vytvořili kruh, přednesem básně se zhostili hoši a dívky ze 4. a 5. třídy, za odborného dohledu P. uč. Krnáčové - Žádný člověk nemůže stát stranou životního prostředí,neboť my všichni jsme součástí přirody. Životní prostředí na nás působí a my působíme na něj. Pouze ve zdravém světě můžeme přežít. A o své prostředí se musíme starat společně.

17

18 Po básni navazovalo hromadné připevňování dřevěných / popsaných cedulek do zastávek: První na řadě byla zastávka (cestování) -hned vedle školy. Žáci II. stupně začli připevňovat cedulky,,Cestujeme“. Jako první připevňovali kluci s děvčaty z 9.třídy, protože museli odjet na akci, která se konala na SPŠ v Ostrově. Hned po nich přišla na řadu 8. a 7. třída.

19 Jak probíhalo připevňování šipek.? Každý žák ze 7,8 a 9 třídy dostal šipku, na které bylo nějaké město např..Karlovy Vary atd.. Dále každý žák dostal 2 vruty, vrtačku do ruky a za pomoci p.Vojíře a p. Soukupa začali připevňovat.

20 Cestování: Kam všude se můžeme jet podívat.? Je zabudované v zastávce vedle školy.

21 Londýn 902 km New York 6 551km Moskva 1 702 km Klínovec 15 km Praha 124 km Paříž 826 km Berlín 258 km Hanoi 8 441km Oslo 1 086 km Cheb 80 km Budapešť 567 km Sibiř - daleko Řím 929 km La Paz 12 492 km Poprad 709 km Austrálie 12 756 km Abertamy 3 km Nerosty - všude Potůčky 9,5 km Měsíc 364 000 km Horní Blatná 3 km Venuše 41 000 000 km Karlovy Vary 21 km Mars 57 000 000 km Slunce 147 000 000 km Kam pojedeme.?

22 Kam dál.? V čem jsme pokračovali? Přesunuli jsme se k zastávce (zastávka č. 2) - naproti škole a pokračovali v činnosti ke dni 72 hodin, kde zbylí žáci 6.třídy a I. stupně připevňovali tabulky:,,Životní prostředí“.

23

24 Životní prostředí : Jak dlouho se rozkládají odpadky v přírodě.? Můžeme vidět na zastávce naproti škole.

25 Pomozte nám Dětem - s lepším Světem Hliníková plechovka - Asi 200 let Krabice od mléka - 6-10 let Noviny - 3-12 měsíců Sklo - 3000 let - NIKDY Radioaktivní odpad - 10 000 let Igelitový sáček - 20- 100 let Železná plechovka - 5- 15 let Nedopalek cigarety - 2- 10 let Žvýkačka - 1-5 let Pomerančová kůra - 6- 8 měsíců Ohryzek jablka - týden-20 dní

26 Až když se všechny šipky a tabulky přišroubovaly, opět jsme u školy vytvořili kruh.

27 Všichni žáci,kteří stáli v kruhu opakovali slova po 4. a 5. třídě. Jsme tady spolu – země a lidé černí i bílí,Arabi,Židé. Z toho,co zaseto,nejlepší vzroste. Neškodit druhým. Jak je to prosté. Jsme tady spolu –země a lidé co k sobě voláš,to také přijde. Co zemi dáváš,to také vrátí. Dobré či špatné. Nic se neztratí.

28 4. a 5. třída si připravili básničky, ale co 1. a 3. třída.? Ti se oblékli do (,,Cestujeme,,) vlajky nebo co je typické pro danou Zemi. Pod vedením P. uč. Zemanové. (sluší jim to)

29 2.třída měla za úkol - (mohli být převlečeni za sklo, plasty a papír – podle barvy kojtenerů, nebo chodící s cedulkami daných surovin). * přistavený EKO autobus Byl toho příkladem. Vše této třídě koordinovala P. uč. Grygarová.

30 -Hned co se dořekla poslední slova na závěr, odebrali se všichni žáci do školy na přestávku a proběhlo velké fotografování s diskusí o projektu „72 hodin“. (Jak se nám pracovalo a co nás zaujalo nebo nezaujalo i pobavilo …). -I. stupeň si za svůj projektový den odnesl odměnou nákrčník s popisekm,,72 hodin,, a lízátko. -II. stupeň pobouřeně přijal sušenku. Pro druhý stupeň těchto šátků zbylo pramálo, což mnoho žáků považovalo za křivdu – právem!!!

31

32 A na závěr: Jak to viděli společně žáci 8. třídy? -Projekt 72 hodin se nám líbil. Přednášky,které měli menší žáci I. stupně byly pěkné. -Počasí nám taky docela přálo -Akorát nás mrzí, že jsme nedostali všichni ty šátky na krk. -Doufáme, že nám to opravdu vydrží nějkých těch 72 LET..! :D

33 A nakonec nesmí chybět ani FoTo…

34 Žáci I.stupně

35 Žáci II.stupně – bez 9.třídy Žáci II.stupně

36

37 Poděkování: Za přehlednou prezentaci k projektu 72 hodin - děkují VERONICE POŠVOVÉ patroni projektu: Eva Hejtmánková Miroslav Vojíř Pernink 2013 I Vy- jako jako je Veronika dokážete takové věci.


Stáhnout ppt "Co byl projekt,,72 hodin“.? Jednalo se o tři dny plné dobrovolnických aktivit po celé ČR. Kdykoliv během těchto 72 hodin (10. – 13. října 2013) a zároveň."

Podobné prezentace


Reklamy Google