Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKlára Jandová
1
Real Estate Market 29. června 2005
2
Brand Commitment Měření oddanosti k nákupním centrům v Praze Terén – duben 2005
3
Zákazníci nákupního centra „A“ … jsou lidé, kteří nákupní centrum „A“ navštívili v posledním půlroce Oddaní – nakupují téměř výhradně v tomto nákupním centru, jsou méně senzitivní vůči reklamě a cenovým pobídkám či promoakcím konkurence a naopak více vnímají a také reagují na komunikaci „svého“ nákupního centra. Naklonění – v nákupním centru „A“ nakupují, zároveň ale chodí i do několika dalších nákupních center, která jim vyhovují a hodnotí je pozitivně. Jsou oddaní celé této skupině nákupních center, ale ze skupiny je vybírají impulzivně. Kategorie „ nákupní centra“ je pro ně důležitá. Rizikoví – nakupují sice v nákupním centru „A“, ale to je součástí poměrně širokého repertoáru, ze kterého vybírají, co je zrovna „po ruce“ nebo je nějakým způsobem zrovna výhodné (cenová pobídka, spotřebitelská soutěž). Kategorie „nákupní centra“ pro ně většinou není důležitá, nákupní centra hodnotí spíše neutrálně.
4
Ne-zákazníci nákupního centra „A“ … jsou ti, kteří nákupní centrum „A“ nenavštívili v posledním půlroce Hledající – nákupní centrum „A“ znají a hodnotí je pozitivně, ale zatím jej navštěvují buď velmi málo nebo vůbec ne. Nakupují v jiných nákupních centrech, ale nejsou jim oddáni a stále ještě „hledají“. Je zde šance je pro nákupní centrum „A“ získat, nutná je analýza bariér. Nepřístupní – nákupní centrum „A“ znají, ale nenakupují zde, vnímají je negativně. Jsou oddáni jinému nákupnímu centru a za současné situace je zbytečné vynakládat prostředky na jejich oslovení. Neinformovaní – nákupní centrum „A“ neznají. Nejprve je třeba zjistit: Je to správná cílová skupina? Je zde potenciál? Stojí za to se na tuto skupinu zaměřit a zvyšovat povědomí o nákupním centru?
5
BCO Rate Nejvíce oddaných a nakloněných uživatelů mezi svými zákazníky má Avion Park Zličín (56 %), OC Letňany (50 %) a Komerční zóna Průhonice/Čestlice (48 %).
6
BCO Potencial Rate Největší šance získat nové návštěvníky má Centrum Černý Most a dále Nový Smíchov a Metropole Zličín. Je důležité hledat bariéry návštěvnosti!!! (samozřejmě kromě lokality)
7
BCO klastry Nejvíce současných zákazníků má Nový Smíchov a Centrum Černý Most.
8
Analýza nákupních center
9
Zákazníci Nového Smíchova Zákazníci Nového Smíchova souběžně navštěvují zejména Centrum Černý Most (53 %) a Metropoli Zličín (48 %). N= 225
10
Hodnocení atributů - služby N= 508
11
Zákazníci CČM Zákazníci CČM z jiných nákupních center nejčastěji navštěvují Nový Smíchov (55 %) a OC Letňany (46 %). N= 218
12
Hodnocení atributů - služby N=508
13
Zákazníci Metropole Zličín Z konkurenčních nákupních center zákazníci Metropole Zličín nejčastěji navštěvují Nový Smíchov (72 %) a dále Avion Park Zličín (54 %) a Centrum Černý Most (51 %). N= 149
14
Zákazníci Avion Parku Zličín Zákazníci Avion Parku Zličín z jiných nákupních center nejčastěji navštěvují Nový Smíchov (54 %), Metropoli Zličín (54 %) a Centrum Černý Most (50 %). N= 149
15
Zákazníci Nákupní galerie Flora Zákazníci Nákupní galerie Flora navštěvují z jiných nákupních center nejčastěji Nový Smíchov (63 %) a dále Centrum Černý Most (55 %). N= 136
16
Srovnání nákupních center
17
Srovnání - služby N= 508
18
A na závěr shrnutí…
19
Nový Smíchov a Centrum Černý Most jsou nákupní centra s nejvyšším počtem zákazníků. Oddanost pražským nákupním centrům je ve srovnání s trhy ostatních komodit v České republice překvapivě vysoká. Nejvíce oddaných a nakloněných zákazníků mají nákupní centra Nový Smíchov, Avion Park Zličín a Centrum Černý Most. Zákazníci jsou s nákupními centry spokojeni - oceňují zejména široký sortiment výrobků, dobré parkovací možnosti, dostupnost nákupního centra a příznivé ceny.
20
Factum Invenio, s.r.o. Těšnov 5, 110 00 Praha 1 Alena Harnová Key Account Manager Tel.: +420 224 805 648 Fax: +420 224 805 628 e-mail: harnova@factum.cz www.factum.cz
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.