Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2146.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2146."— Transkript prezentace:

1 Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2146 Název projektu školy Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka Šablona III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada č. 22 Identifikátor sady: VY_32_INOVACE_Sada 22 _ M, DUM č.6 Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika Název: Porovnávání přirozených čísel pro 6. třídu Autor: Ing. Petra Antlová Stručná anotace: Porovnávání přirozených čísel podle velikosti – používání znaků rovnosti a nerovnosti, motivační slovní úlohy z běžného života, porovnávání přirozených čísel znázorněním na číselnou osu Metodické zhodnocení: Pilotováno 10.09.2012, 6.C, Petra Antlová.

2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Přirozená čísla Porovnávání přirozených čísel

3 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Porovnávání přirozených čísel Menší, větší, menší nebo rovno, …. Menší, větší, menší nebo rovno, …. 123456789101112 1, 2, 3, 4 1, 2, 3, 4, 5 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, …… 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, …… 6, 7, 8, 9, 10, 11, …… 6, 7, 8, 9, 10, 11, …… X < 5 X < 5 X 5 X 5 X > 5 X > 5 = < > =

4 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Porovnávání přirozených čísel Podle velikosti (o stejném počtu číslic) Podle velikosti (o stejném počtu číslic) 1 5 2 1 4 3 1 5 2 1 4 3 1 5 2 1 4 3 Počet stovek : STEJNÝ Počet desítek: 5 > 4 Proto 152 > 143

5 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Porovnávání přirozených čísel – příklady 1 1. Anička dostala za úkol vypsat všechna přirozená čísla, pro která platí: x > 24 a zároveň x 29, čili 24 24 a zároveň x 29, čili 24 < x 29 = < < = 2. Košíková je hra „dlouhánek“, Vlasta hraje za oddíl šestých tříd, ve kterém nejmenší hráčka měří 160 cm a největší 172 cm. a) Může být v tomto oddíle hráčka, která měří 169 cm? b) Jitka měří 153 cm. Hraje ve stejném oddílu košíkové jako Vlasta? c) Co můžeš říci o výšce Vlasty

6 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Porovnávání přirozených čísel – příklady 2 3. Rozdělte se do skupin. Každý ve skupině dostane číslo. Úkolem je seřazení členů skupiny vzestupně dle rozdělených čísel. Vítězí rychlejší skupina, která se postaví ve správném pořadí. 4. Pepa kupuje provaz. Na jednom klubku provazu je napsána délka 3m, na druhém 200 cm. „potřebuji ten provaz co nejdelší“, povídá Pepa, „vezmu si 200 cm. Přece 200 je víc než 3.“ Souhlasíš s Pepou? Je to správně?

7 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová Porovnání přirozených čísel 5. Na předním sedadle v autobuse nesmí sedět osoba, která je menší než 150cm. Adam měří 151cm, Barborka 139 cm, Cecilka 150 cm a David 147cm. a) Kteří z nich mohou sedět na předním sedadle? _______________________________________ b) Seřaď výšky dětí od největšího po nejmenší. _______________________________________ c) Zakresli výšky jednotlivých dětí na číselnou osu na obrázku níže.

8 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová

9 Řešení 1. 25, 26, 27, 28, 29 2. a) ano může b) nehraje c) její výška je větší nebo rovna 160cm a menší nebo rovna 172cm 3. Učitel si předem připraví karty s čísly pro jednotlivé žáky ve skupinách. 4. ne, není to správně. 3m je více než 200cm 5. a) Adam, Cecilka b) 151, 150, 147, 139

10 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Petra Antlová

11 Citace: [ cit. 2012-08-29]. Dostupný pod licencí Creative Commons – autor Kelley na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Numbers.jpg?uselang=cs [cit. 2012-08-29]. Dostupný pod licencí Creative Commons – autor lanmacm na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Grapheme- color_synesthesia_numbers.jpg?uselang=cs [cit. 2012-08-29]. Dostupný pod licencí Creative Commons – autor JZA na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Manga_school_boy.png?usela ng=cs ODVÁRKO-KADLEČEK, Oldřich - Jiří. MATEMATIKA pro 6. ročník základní školy, 1.díl. 2. vyd. Havlíčkův Brod: Prometheus, spol. s r.o., 2010. ISBN 9788071961420. Kapitola 1.2, s. 5.,s. 6., 1.5, s.10, s. 12 ODVÁRKO-KADLEČEK, Oldřich - Jiří. Pracovní sešit z matematiky pro 6. ročník základní školy. 3. vyd. Havlíčkův Brod: Prometheus, spol. s r.o., 2007. ISBN 9788071962885. Kapitola 6/1, s. 8


Stáhnout ppt "Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2146."

Podobné prezentace


Reklamy Google