Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
KONSTRUKČNÍ ŘEŠENÍ PÁSOVÉHO DOPRAVNÍKU
2
Funkce a využití pásových dopravníků
slouží ke kontinuální dopravě převážně sypkých a kusových látek může být pevný nebo pojízdný- dle místa kde je uložen složen z lehké převážně ocelové konstrukce snadno smontovatelný a rozložitelný hlavním dopravním elementem je pás- gumový nebo ocelový nevýhodou bývá napínání pásu a nutnost zakrýt dopravní trať tak, aby byla omezena prašnost Hlavní využití mají pasové dopravníky především v důlním, potravinářském,… průmyslu.
3
ZADÁNÍ Hodnoty pro výpočet jsem získal ze zadání své ročníkové práce.
Práce pojednává o výpočtu a o konstrukci pásového dopravníku na zauhlování teplárny, netříděným hnědým uhlím -tento dopravník je pevný(stálý), takže se nemusí řešit jeho přemísťování CELÉ ZNĚNÍ ZADÁNÍ Navrhněte pásový dopravník pro zauhlování teplárny netříděným hnědým uhlím. dopravované množství dopravní výkon délka dopravníku dopravní výška sypný úhel šířka pásu úhel sklonu válečku Celý výpočet se musí držet normy ČSN ČSN
4
Výpočty potřebné pro konstrukci
5
Výpočty potřebné pro konstrukci
6
Výpočty potřebné pro konstrukci
výpočty a kontroly hřídelů válečku a poháněcího bubnu výpočty a kontroly ložisek vypočítat a navrhnou kladku pro napínací zařízení navolit správné ložiskové domky pro uložení válečků v místě pohonu provézt kontrolu lícovaných šroubů u bubnu na střih zkontrolovat pera na otlačení A další potřebné výpočty pro vlastní konstrukci.
7
Základní části pásového dopravníku
8
VÁLEČKY základním členem dopravníku je váleček
tvořen většinou z trubky, hřídele, ložisek a těsnění(labyrintové nebo štěrbinové) to vše svařeno a zatěsněno, aby uvnitř válečku nedocházelo ke korozi. z vnější strany natřen nebo pogumován ze stejného důvodu válečky v řadě za sebou tvoří válečkovou trať
9
VÁLEČKOVÁ STOLICE válečková stolice slouží k uchycení válečku
tvořena převážně z válcovaných profilů svařovaná nebo šroubovaná může na ní být umístěn tzv. strážní mechanismus –strážní věž natírána proti korozi
10
STRÁŽNÍ MECHANISMUS- STRÁŽNÍ VĚŽ
jednoduchý kinematický mechanismus zabraňuje sesmeknutí pásu s dopravníku funguje na principu vratné páky jeho vychýlení má rozmezí od 3 až 5° - pote se rázem vrací zpět do nulové polohy
11
STÍRACÍ MECHANISMUS slouží k odstranění nečistot z pásu
zabraňuje poškození (nečistotami) a znečištění napínacího a pohonného systému prodlužuje také trvanlivost pásu Dělení : - rotační - měkká guma přitlačovaná závažím speciální
12
POHÁNĚCÍ BUBEN slouží k pohánění pásů
složen z několika dílčích součástí připevněn na hnací sestavu (buď přírubou nebo přes hřídel)
13
NAPÍNACÍ ZAŘÍZENÍ slouží k napínání pásu odstraňuje průvěsy na pásu
napomáhá k lepšímu záběru pohonného systému Má více provedení : - napínacím vozíkem - napínání smyčkou
14
DOPRAVNÍ PÁS je jediný dopravní prvek, který slouží k dopravě materiálu vyroben z gumy,plastu nebo oceli různé konstrukce spojován dle druhu zatížení - svařováním - lepením - nýtováním - šroubováním Pás, jeho konstrukce a materiál se volí dle provozu ve kterém bude pracovat.
15
NÁHLED NA KONSTRUKCI
16
VLASTNÍ ZPRACOVÁNÍ SOLIDWORKS DWGeditor IRFANVIEW FOTOWORKS
17
VIDEO ZAKRYTOVÁNÍ
18
VLASTNÍ ZPRACOVÁNÍ RENDROVANÉ MODELY
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.