Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBedřich Tobiška
1
Institut zemědělské ekonomiky a informací Praha 2 – Slezská 7 Postaven jako Dům zemědělské osvěty v roce 1926
2
Ústav zemědělské ekonomiky a informací Praha Jsme státní příspěvkovou organizací zřízenou Ministerstvem zemědělství. Hlavní činnosti ÚZEI: - základní a aplikovaný výzkum a vývoj v oboru zemědělské ekonomiky a politiky - provádíme vzdělávání a poradenství pro specifické skupiny v resortu zemědělství a na venkově - k tomu máme Zemědělskou a potravinářskou knihovnu - je u nás pracoviště FADN – které vytváření a spravuje síť testovacích podniků kompatibilní s EU a organizace výběrových šetření v agrárně- potravinářském sektoru 30.3.20152
3
Vzdělávané cílové skupiny Učitele škol Trvalé vzdělávací základny Mze – učitelé odborných předmětů zemědělských, lesnických, potravinářských, zahradnických, rybářských a vodohospodářských Nové pracovníky státní správy v resortu zemědělství, Privátní zemědělští poradci zapsaní v Registru poradců Mze Pracovníci Krajských informačních středisek v působících v resortu zemědělství pracovníci nevládních resortních organizací, Manažeři a pracovníci místních akčních skupin – MAS Lesní pedagogové
4
Transfer vědomostí z výzkumu a vývoje do praxe MZe po delimitaci středních škol na kraje si zřídilo síť středních škol v krajích (2-4) školy v kraji, které tvoří jeho Trvalou vzdělávací základnu – jsou to SZeŠ, SLŚ, SOŠ potravinařské, zahradnické, veterinární – celkem 52 v ČR Pro učitele jejich odborných předmětů zprostředkovává výstupy z resortních výzkumných ústavů prostřednictvím vzdělávacích aktivit Ústavu zemědělské ekonomiky a informací Tento přenos informací z výzkumu a vývoje do obsahu výuky na školách je nazýván transfer vědomostí do praxe Spolupráce se Sítí pro rozvoj zemědělství a venkova
5
Jak to konkrétně funguje ? Pro jednotlivé obory jsou zřízeny pracovní skupiny z učitelů odborných předmětů na školách V roce 2009 bylo v resortních výzkumných ústavech ukončeno cca 90 výzkumných projektů, které by mohli zajímat i učitele a jejich obsah by mohli využít ve výuce Z nabídky 90 výzkumných úkolů bylo podle zájmu učitelů vybráno 20 na které budeme zpracovávat vzdělávací projekty a budou realizovány jako inovační kurzy, které budou mít akreditaci MŠMT Organizace inovačních kurzů pro učitele odborných předmětů bude probíhat od září – prosince 2010
6
Koncepce poradenského systému MZe na léta 2009 – 2013
7
Výukový program pro resort MŠMT„Výživa ve výchově ke zdraví“ (určen pro 2. stupeň ZŠ) Školní rok 2011-2012 – na vybraných školách Měl by být zařazen do Školních vzdělávacích programů od školního roku 2012 – 2013 Cíl: 1) Zlepšit výuku žáků 2. stupně ZŠ v oblasti zdravé výživy 2) Nabídnout učitelům rezortu MŠMT kvalitní produkt pro výuku Základní témata: výživa a voda, výživová doporučení, výživa a nemoci, nákazy potravin a jejich prevence potravní nákazy a otravy z jídla potravinová bezpečnost. 30.3.20157
8
Děkuji za pozornost Ing. Josef Kořínek
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.