Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilStanislava Černá
1
Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.1781 9Šablona:VY_32_INOVACE_DUM51_19 Sada:VY_32_INOVACE_DUM51 Autor: Mgr. Jaroslav HASIL Ročník/předmět:6. – 9.ročník, Mediální výchova – časopis, volitelný předmět
2
Předmět: Mediální výchova – časopis, volitelný předmět Ročník: 6. – 9. ročník Klíčová slova: Mediální výchova, školní časopis Jméno autora: Mgr. Jaroslav HASIL Adresa školy: Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, 434 01 Most
3
Jak se dělá reportáž… Být očima a ušima čtenáře… očité svědectví přímá účast pozorování konfrontace pohledů bezprostředních účastníků Reportáž = svědecká výpověď konkrétního zážitku v písemné, slyšené či vizuální podobě Reportaire = přinášet informaci
4
Objektivita x subjektivita reportáž není objektivní, ale subjektivní, protože: spojuje informační a názorovou složku hodnotí situaci přináší osobní prožitek reportéra
5
Jak se připravit na psaní reportáže… 1) vybrat téma, které zajímá publikum – uvědomit si, pro koho píšu 2) sehnat všechny dostupné informace 3) připravit strukturu textu
6
Zásady při psaní reportáže musí stát na lidských osudech musí stát na zajímavém detailu použít přímou řeč možnost charakteristiky postavy pomocí typické řeči musí mít příběh er-forma nesmí převažovat popis pointa, překvapení
7
Významní čeští reportéři Egon Erwin Kisch zuřivý reportér kniha reportáží Vstup zakázán učebnice reportáže Klasický žurnalismus František Feigl rozhlasové reportáže o Norimberském procesu pseudonym František GEL Josef Laufer legenda sportovní rozhlasové reportáže Rudolf Křesťan, Karel Kyncl, Karel Hvížďala..
8
Současní reportéři J. X. Doležal Petra Procházková Josef Klíma Radek John Jaromír Štětina Karel Kyncl +
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.