Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Procvičování vyjmenovaných slov po
B Číslo šablony: Mgr. Jana Michálková Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, příspěvková organizace Číslo šablony: Ročník: III. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Byl uskutečněn z prostředků grantového projektu OPVK. VY_32_INOVACE_Čj z 2
2
Škola: Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: Kvalita, interaktivita a kreativita (KIK) Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název výukového materiálu: Procvičování vyjmenovaných slov po b Autor výukového materiálu: Mgr. Jana Michálková Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – první stupeň - první období Vzdělávací obor a tematický okruh: Český jazyk, Jazyková výchova Ročník, pro který je výukový materiál určen: III. Druh učebního materiálu: prezentace s pracovními listy Anotace: Pomocí prezentace si žáci procvičují vyjmenovaná slova po b. Klíčová slova: vyjmenovaná slova po b a slova stejně znějící, doplňková vyjmenovaná slova Druh interaktivity: kombinovaná
3
Pamatujte: Zbyněk, Zbyšek, Bydžov, babyka, býložravec, zbytek
4
Rozlišujte: býlí (bylina) X bílí (barva) í Na louce rostlo b_lí.
B_lí bělásci poletují na květině. ý
5
pobýt X pobít ubýt X ubít Teta u nás pob_la celý den.
Armáda pob_la nepřátele. ubýt X ubít Ub_lo nezaměstnaných. Ub_l několik komárů. y y i i
6
přibýt X přibít nabýt X nabít Ve třídě přib_lo hodně nových žáků.
Přib_l obraz na stěnu. nabýt X nabít Nab_l nové zkušenosti. Nab_l si mobil. y y i i
7
odbýt x odbít zbýt X zbít Odb_l svůj domácí úkol. Prudce odb_l míč.
Zb_lo nám dost peněz. Zloděj zb_l svého nepřítele. y i y i
8
bydlo X bidlo Pálí ho dobré b_dlo. Papoušek si rád sedá na b_dlo. y i
9
METODICKÝ POSTUP Cíl: Rozlišování psaní i-y ve stejně znějících slovech. V první části prezentace si žáci zapamatují doplňková vyjmenovaná slova, která nejsou vždy uvedena v přehledech vyjmenovaných slov. Ve druhé části prezentace žáci rozlišují stejně znějící slova a snaží se rozlišit jejich význam pomocí vět a doplňují i, í, y, ý.
10
Zdroje: Snímek 3, 4, 5, 6, 7, 8: In: Office. microsoft. com [online]
Zdroje: Snímek 3, 4, 5, 6, 7, 8: In: Office.microsoft.com [online] [cit ]. Dostupné z:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.