Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Digitální učební materiál
Autor: Petr Koblížek Předmět/vzdělávací oblast: Montáže a opravy Tematická oblast: Motory Téma: Měření kompresních tlaků Ročník: 2. Datum vytvoření: prosinec 2013 Název: VY_32_INOVACE_ STR Anotace: Hlava motoru, kompresní prostor, kompresní tlak, válec, píst, pístní kroužky, těsnění pod hlavou, kompresiometr. Metodický pokyn: Materiál inovativním způsobem zužuje vztah mezi teoretickou a praktickou výukou. Fotografie pořízené v reálných podmínkách odborného výcviku dokumentují každý krok pracovního postupu při kontrole, údržbě a opravách částí silničních motorových vozidel. Multimediální výuka se stává názornější a podporuje tak zájem a aktivitu i u slabších žáků. Otázky na konci tématu ověřují, jak žáci danou problematiku zvládli, a po vytištění je lze použít i jako samostatný test. Prezentace je primárně určena pro výklad v hodině, v odborném výcviku tvoří vhodný doplněk při odborných instruktážích před zahájením cvičných prací, ale díky své názornosti může být využita i k samostudiu a pro distanční formu vzdělávání.
2
MĚŘENÍ KOMPRESNÍCH TLAKŮ
3
MĚŘENÍ KOMPRESNÍCH TLAKŮ
MĚŘÍME ZA ÚČELEM OVĚŘENÍ TĚSNOSTI SPALOVACÍHO PROSTORU ZPRAVIDLA SE PRO MĚŘENÍ POUŽÍVÁ KOMPRESIOMETR NAMĚŘENÉ HODNOTY VŽDY POROVNÁME S PŘEDPISEM
4
MĚŘENÍ KOMPRESNÍCH TLAKŮ
SADA PRO MĚŘENÍ KOMPRESE
5
MĚŘENÍ KOMPRESNÍCH TLAKŮ
VLOŽENÍ REGISTRAČNÍHO ŠTÍTKU DO KOMPRESIOMETRU
6
MĚŘENÍ KOMPRESNÍCH TLAKŮ
MONTÁŽ KONCOVKY
7
MĚŘENÍ KOMPRESNÍCH TLAKŮ
DEMONTÁŽ ZAPALOVACÍCH KABELŮ A SVÍČEK
8
MĚŘENÍ KOMPRESNÍCH TLAKŮ
PRYŽOVOU KONCOVKU KOMPRESIOMETRU PŘITLAČÍME DO OTVORU PO SVÍČCE U PŘÍSLUŠNÉHO VÁLCE
9
MĚŘENÍ KOMPRESNÍCH TLAKŮ
SEŠLÁPNEME PEDÁL AKCELERÁTORU A PO DOBU ASI 10 SEKUND ZASTARTUJEME
10
MĚŘENÍ KOMPRESNÍCH TLAKŮ
HODNOTA TLAKU NA ŠTÍTKU KOMPRESIOMETRU
11
MĚŘENÍ KOMPRESNÍCH TLAKŮ
MĚŘENÍ POSTUPNĚ PROVEDEME U VŠECH VÁLCŮ PO MĚŘENÍ VŽDY POVYTÁHNEME REGISTRAČNÍ ŠTÍTEK
12
MĚŘENÍ KOMPRESNÍCH TLAKŮ
NAMĚŘENÉ HODNOTY POROVNÁME S PŘEDPISEM
13
MĚŘENÍ KOMPRESNÍCH TLAKŮ
JEDNOTLIVÉ HODNOTY MUSÍ ODPOVÍDAT PŘEDPISU ROZDÍLY MEZI JEDNOTLIVÝMI VÁLCI NESMÍ BÝT VÍCE JAK 1 BAR
14
MĚŘENÍ KOMPRESNÍCH TLAKŮ
PŘÍČINY SNÍŽENÝCH KOMPRESNÍCH TLAKŮ POŠKOZENÁ HLAVA MOTORU NEDOTAŽENÁ HLAVA MOTORU POŠKOZENÉ TĚSNĚNÍ POD HLAVOU MOTORU
15
MĚŘENÍ KOMPRESNÍCH TLAKŮ
PŘÍČINY SNÍŽENÝCH KOMPRESNÍCH TLAKŮ VENTIL PROPOUŠTÍ VLIVEM UNAVENÉ PRUŽINY OPOTŘEBENÍ SEDLA VENTILU POŠKOZENÍ TALÍŘKU VENTILU
16
MĚŘENÍ KOMPRESNÍCH TLAKŮ
PŘÍČINY SNÍŽENÝCH KOMPRESNÍCH TLAKŮ OPOTŘEBENÍ VÁLCE MOTORU OPOTŘEBENÍ NEBO ZNIČENÍ PÍSTNÍCH KROUŽKŮ PÍSTU
17
KONTROLNÍ OTÁZKY Co je účelem měření kompresních tlaků?
ověřit těsnost spalovacích prostorů motoru stanovit místo úniku kompresních tlaků Co je třeba provést před měřením kompresních tlaků? do kompresiometru vložit registrační štítek demontovat zapalovací svíčky 3. Co je zpravidla příčinou nízkých kompresních tlaků? netěsnost mezi blokem a hlavou motoru opotřebení ventilů nebo pístních kroužků 4. Jaký je doporučený rozdíl tlaků mezi válci motoru? 1 bar (0,1 MPa)
18
Použité zdroje: Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Koblížek.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.