Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK."— Transkript prezentace:

1 Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

2 NEOKLASICISMUS V HUDBĚ Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK

3  neoklasicismus je hudební směr 1. poloviny 20. století, který zavrhoval romantismus  usiloval o návrat hudby, dosud rozvrácené divokými experimenty, k jistotě pevných tvarů  skladatelé hledali inspiraci v klasických, již ověřených barokních a klasicistních formách  výhodou neoklasicismu je skutečnost, že při jeho vnímání může posluchač využít své zkušenosti s hudbou starších epoch  průkopníkem byl Igor Stravinskij a tzv. Pařížská šestka

4 Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK  Pařížská šestka  byla skupina 6 francouzských skladatelů (Milhaud, Honegger, Poulenc, Auric, Tailleferrová, Durey), kteří se spolu s básníkem a estetikem Jeanem Cocteau a hudebním vůdcem skupiny Ericem Satie postavili romantismu a impresionismu  největší význam pro evropskou hudbu 20. století měli skladatelé Darius Milhaud a Arthur Honegger

5 Igor Stravinskij (1882 – 1971)  ruský skladatel  po studiích práva se začal plně věnovat hudbě  kontakty s Paříží  spolupráce s baletním souborem S. Ďagileva  balety Pták ohnivák a Petruška  balet Svěcení jara (Obrazy z pohanské Rusi)  balet Příběh vojáka


Stáhnout ppt "Hudební výchova 2. ročník Studijní obor: Sociální činnost Implementace ICT do výuky č. CZ.1.07/1.1.02/02.0012 GG OP VK."

Podobné prezentace


Reklamy Google