Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilJiří Čermák
1
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
2
Operační program Rozvoj lidských zdrojů Priorita 3 Rozvoj celoživotního učení Opatření 3.1 Zkvalitňování vzdělávání ve školách a školských zařízeních a rozvoj podpůrných systémů ve vzdělávání
3
Souvislosti Evropské Maastrichtské komuniké Koncepční Propojování počátečního a dalšího vzdělávání Věcný záměr zákona o dalším vzdělávání Systémové projekty UNIV Kvalita
4
Projekt NSK – cíle, cílové skupiny Cíle: Vytvořit NSK a podpořit její následný rozvoj Přispět k rozvoji a propojování počátečního a dalšího vzdělávání Podpořit transparentnost a dostupnost kvalifikací Cílové skupiny: Sociální partneři a jejich organizace jako významní představitelé trhu práce Školy, zejména střední Žáci, studenti a absolventi všech typů škol
5
Projekt NSK – obsah Navržení NSK úrovně, prvky, vztahy, systém hodnocení dosažených způsobilostí, informační systém NSK Naplnění NSK prvky (pro dvě úrovně) kvalifikační standardy hodnotící standardy Ověření využitelnosti (moduly DV) zpětná vazba
6
Projekt NSK – způsob realizace Akcent na klíčové systémové aktivity pojetí a struktura NSK systém hodnocení dosažených způsobilostí vývoj prvků pro naplňování NSK vývoj informačního systému NSK Podpora diskuse široké odborné veřejnosti Důraz na vzájemnou spolupráci a zajištění kvality výstupů
7
Projekt NSK – partnerství NÚOV účast na projektu je v souladu se zřizovací listinou a celkovým zaměřením instituce dodavatel („další partner v realizaci“): účast na projektu bude odvozena od schopnosti splnit úkoly plánované projektem (zkušenosti s tvorbou popisů povolání a s tvorbou informačních systémů, schopnost vstoupit do řešení všech plánovaných aktivit) další partneři, jejichž účast je nezbytná: Sociální partneři (zejména organizace zaměstnavatelů), Sociální partneři (zejména organizace zaměstnavatelů), školy, školské orgány krajů. školy, školské orgány krajů.
8
Projekt NSK – plánované aktivity „celostátní a evropská úroveň“ A1: Pojetí a struktura NSK A2: Tvorba standardů kvalifikací A3: Tvorba hodnotících standardů A4: Informační systém NSK A5: Přenos kreditů „regionální úroveň“ A6: Tvorba vzdělávacích modulů pro dílčí kvalifikace
9
A1. Pojetí a struktura NSK Výstupy: návrh pojetí NSK s návrhem systému hodnocení dosažených odborných způsobilostí, koncepce NSK, jejího naplňování a provozu (konečný výstup reflektující dosažený konsenzus a navržený zákon o dalším vzdělávání). Harmonogram: celá doba trvání projektu, 1. - 29. měsíc trvání projektu
10
A2. Tvorba standardů kvalifikací Výstupy: obecně použitelná metodika tvorby kvalifikačních standardů, podpůrný program pro tvůrce kvalifikačních standardů, vytvoření všech standardů kvalifikací pro dvě kvalifikační úrovně v NSK (pro všechny obory vzdělání odpovídající úrovni ISCED 3C a pro obory vzdělání odpovídající úrovni ISCED 2) Harmonogram: 1. – 27. měsíc trvání projektu
11
A3. Tvorba hodnotících standardů Výstupy: metodika a obecně využitelný program na podporu tvorby hodnotících standardů, 40 hodnotících standardů pro vybranou kvalifikační úroveň v NSK (odpovídající úrovni vzdělání ISCED 3C), 20 hodnotících standardů pro oblast nižších kvalifikací (odpovídající úrovni vzdělání ISCED 2 ) Harmonogram: 6. - 15. měsíc trvání projektu
12
A4. Informační systém NSK Výstupy: Informační systém NSK; Diagram případů užití (Use Case) systému NSK; Procesní model (DFD) systému NSK; Datový model (CDM) systému NSK – prvky PV; Datový model (CDM) systému NSK – procesy tvorby a správy NSK Kompletní dokumentace celého IS NSK Harmonogram: 6. – 29. měsíc trvání projektu
13
A5. Přenos kreditů Výstup: Studie obsahující základní informace k problematice přenosu kreditů na středoškolské úrovni a návrhy možných postupů a řešení ve vazbě na další rozvoj NSK. Harmonogram: 23. – 28. měsíc trvání projektu
14
A6. Tvorba vzdělávacích modulů Výstup: obecně použitelná metodika tvorby vzdělávacích modulů pro dílčí kvalifikace a pro oblast nižších kvalifikací, podpůrný program pro tvůrce vzdělávacích modulů, soubory vzdělávacích modulů pro programy dalšího vzdělávání na školách Harmonogram: 12. – 26. měsíc trvání projektu
15
Inovativnost projektu Díky projektu se v ČR rozvine prostředí, v němž mohou být všechny relevantní výsledky učení: hodnocenyhodnoceny uznáványuznávány srovnávány (resp. spojovány či navazovány na sebe)srovnávány (resp. spojovány či navazovány na sebe) Klíčovou roli mohou sehrát jasné popisy kvalifikací – úplných i dílčích - a využívání možnosti skládání dílčích kvalifikací. Koncept dílčích kvalifikací bude novým nástrojem k podpoře celoživotního učení či vzdělávání.
16
Rozvoj NSK je velká příležitost… Příležitost vytvořit nad řadou jednotlivých celostátních i regionálních aktivit „společnou střechu“. Příležitost, která zaměřením i dosahem přesahuje záběr jednoho resortu. Příležitost, v níž s „realizačním plánem“ přichází v návaznosti na připravovaný zákon vzdělávací sektor.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.