Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilPatrik Čech
2
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: 600 150 585 NÁZEV: VY_32 _INOVACE_301_Větné členy AUTOR: Ilona Kozubová ROČNÍK, DATUM: 8., 06.11. 2011 VZDĚL. OBOR, TÉMA: Český jazyk, Větné členy ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4
3
Materiál je určen pro žáky 8. ročníku Provází větnými členy a to, předmětem, příslovečným určením a přívlastkem. Zahrnuje základní porozumění těchto členů, příkladové věty pro lepší názornost, malé opakování, ve kterém si žáci zopakují formou tří otázek získané informace v této hodině. Cílem materiálu je důkladné procvičení dané látky.
5
Předmět Příslovečné určení Přívlastek
6
Předmět rozvíjí: Předmět rozvíjí: sloveso, přídavné jméno Vyjadřuje: Vyjadřuje: osobu, zvíře, věc, kterou slovesný děj zasahuje nebo na kterou navazuje Příklady: Příklady: Věnuje se tanci. Je náchylný k rýmám. Na lavičce seděli děti malující domy.
7
Rozvíjí: sloveso, přídavné jméno, příslovce Vyjadřuje: všelijaké okolnosti děje a vztahy Příklady: Pro karanténu je dnes zavřeno. Mluvíš moc potichu. Pozorovali jsme drozda sedícího na větvi.
8
Přívlastek rozvíjí: podstatné jméno Vyjadřuje: Bližší určení, omezený význam podstatného jména Příklady: Dívali jsme se ven přes barevné sklo. Na vrcholu kopce si odpočineme.
9
Do sešitu si napiš odpovědi na následující otázky: Jak se souhrnně nazývají určující se členy, o kterých jsme si dnes povídali? Vyjmenuj je? Který ze tří zmíněných členů označuje osobu, zvíře nebo věc?
10
Přeji pěkný zbytek dne
11
www.office.microsoft.com
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.