Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Distribuční strategie
2
Analýza faktorů Cíle distribuce Charakter trhu Povaha a druh produktu
Výběr distribučního kanálu, modifikace stávajících cest Motivaci členů distribuční cesty Makroprostředí Stupeň prodeje
3
1. Určení cílů -další aspekty
výrobce distribuční mezičlánek konečný spotřebitel Push nebo pull systém Zákazníkovy nákupní zvyklosti Výrobkové image Poskytování služeb Konkurence Druh výrobku Vliv na kanál Nebýt otrokem distribuce Náklady výrobce distribuční mezičlánek konečný spotřebitel
4
2.Výběr typu distribučního kanálu
Přímý prodej Přímý marketing Vlastní prodejny Prostředníci
5
3.Stupeň distribuce Strategie intenzivní distribuce
Strategie selektivní distribuce Strategie exkluzivní distribuce
6
4.Výběr členů distribučního kanálu
Oblíbenost prodejny cílovou skupinou Schopnost prodejny zajistit potřebný servis Pověst prodejny v místě Finanční stav prodejny Skladovací možnosti Vliv na prodejnu Reklamace, stížnosti a jejich vyřizování prodejnou Fluktuace prodejního personálu
7
5.Zajištění koordinace Řešení konfliktů
8
6.Vertikální distribuční systém
VDS Korporační VDS Smluvní VDS Administrativ-ní VDS Velkoobchodní vůdčí postavení MO vůdčí postavení Franšízy
9
DISTRIBUČNÍ ANALÝZA
10
Numerická distribuce(ND) (Pokrytí trhu)
počet dealerů výrobku A ND= (%) celkový počet dealerů na trhu
11
Vážená distribuce (VD) (Tržní dosah)
cel.obrat dealerů prodávajících A VD= celkový obrat na trhu
12
Indikátor velikosti (stupeň proniknutí)
VD prům.prodej dealerů A IV= IV= ND prům.prodej dealerů na trhu IV> IV< IV=1
13
Podíl na prodeji (na obratu) PP
obrat výrobku A PP= celkový obrat dealerů A
14
Tržní podíl (TP) TP= ND.IV.PP x 100 (%) TP=VD.PP x 100 (%)
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.