Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilVeronika Vaňková
1
Tak takhle ne, šéfe !!! Knihovny a rock´n´ roll Národní technická knihovna Praha, 15.června 2010 Miroslava Sabelová, sabelova@kmo.cz
2
…již brzy na vašich televizních obrazovkách Česká televize (studio Ostrava) se rozhodla konkurovat televizní stanici Prima proti pořadu Ano, šéfe!, který se zaměřuje na zlepšování služeb v oblasti „potravy pro tělo“ tedy služeb gastronomických ČT připravuje pilotní díl pořadu nazvaného Tak takhle ne, šéfe !!! – zaměřuje se na oblast nejvíce dotující „výživu pro duši“ a tou je knihovnictví
3
Ano, šéfe ! pořad televize Prima na objednávku restauračních zařízení – otevřená kritika – přítomnost hodnotitele
4
Tak takhle ne, šéfe !!! PLAY
5
co můžeme udělat, abychom se vyhnuli podobným překvapením? nebát se srovnání benchmarking výzkumy knihoven mystery shoping soutěže – Knihovna roku, Kamarádka knihovna, Nejlepší městská knihovna – „cena Skanska, … zhmotnění „Tak takhle ne, šéfe ???
6
Benchmarking moderní nástroj řízení měření výkonů a procesů organizace a jejich porovnávání s výkonem ostatních jako nástroj hledání nejlepších řešení přínosem je zlepšení poznání vnitřního fungování organizace identifikování možnosti zlepšení efektivní sdílení zkušeností a podpora spolupráce 29 indikátorů rozdělených do tří skupin www.nkp.cz / Informace pro knihovny – Odborné činnosti a poradenství – Projekt „Benchmarking knihoven“ www.nkp.cz
7
Výzkumy knihoven kdy když chybí informace a argumenty když neznáme nebo neumíme zdůvodnit k čemu ke zlepšení služeb k ověření předpokladů, hypotéz k e zkvalitnění rozhodování a prosazení změn jak využít zkušenosti jiných knihoven (Ústí nad Orlicí, Plzeň, Praha, Třinec) spojit se s profesionály www.vyzkumyknihoven.czwww.vyzkumyknihoven.cz semináře, vzdělávání, …
8
Mystery shoping výzkumná technika tzv. fiktivního nákupu/návštěvy vyhodnocení úrovně služeb a iniciace jejich zlepšení vyškolený „mystery zákazník“ přínosem je získání objektivních informací o stavu provozu podklady pro efektivní rozvoj zaměstnanců zvýšení spokojenosti zákazníků zvýšení výkonnosti firmy, kvality služeb, zlepšení image www.mysteryshoping.cz, www.simar.cz www.mysteryshoping.czwww.simar.cz
9
a závěrem … děkuji svým kolegyním a kolegům za přípravu krátkého filmu ze zákulisí knihovny ještě jeden příklad ze života děkuji Vám všem za pozornost
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.