Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Marketingový mix 4 P
2
Marketingového mix = 4P je tvořen market. nástroji
Product = výrobek a jeho výrobková politika Price = cena a cenová politika Place = distribuce a distribuční politika Promotion = marketingovou komunikací
3
4 P bere v úvahu pohled prodávajícího, nikoliv kupujícího
4 P bere v úvahu pohled prodávajícího, nikoliv kupujícího. Z hlediska spotřebitele by tedy měl být marketingový mix popsán spíše jako koncepce 4 C. Řešení potřeb zákazníka (customer solution) Náklady, které zákazníkovi vznikají (customer cost) Dostupnost řešení (convenience) Komunikace (communication)
4
Výrobek a jeho životní cyklus
Výrobek = je v marketingovém pojetí chápán jako hmotný statek nebo služba, která má uspokojit potřeby zákazníka Totální výrobek obsahuje 3 vrstvy: jádro, který představuje základní užitný efekt fyzická podoba výrobku - značka, kvalita, design, obal, styl rozšířené pojetí výrobku – záruka, instalace, dodávka, prodejní služby, úvěr
5
První vrstva totálního výrobku
jádro výrobku – tvoří tržní životnost výrobku = životní cyklus výrobku představuje dobu, po kterou se výrobek prodává na trhu Životní cyklus výrobku má 4 fáze: zavádění růst zralost úpadek
6
Každá fáze je charakterizována různou výší výdajů, cenou, prodejem, ziskem, distribucí, reklamou atd. Těžko se dá určit čas, jak dlouho bude trvat jednotlivá fáze.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.