Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Ing. Josef Veselý Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis
2
Po dvojkliku na formulář se objeví : Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis using System; using System.Collections.Generic; using System.ComponentModel; using System.Data; using System.Drawing; using System.Linq; using System.Text; using System.Windows.Forms; namespace Kalkulačka { public partial class kalkulacka : Form { public kalkulacka() { InitializeComponent(); } private void kalkulacka_Load(object sender, EventArgs e) { } using System; using System.Collections.Generic; using System.ComponentModel; using System.Data; using System.Drawing; using System.Linq; using System.Text; using System.Windows.Forms; namespace Kalkulačka { public partial class kalkulacka : Form { public kalkulacka() { InitializeComponent(); } private void kalkulacka_Load(object sender, EventArgs e) { }
3
public partial class kalkulacka Definice třídy kalkulačka, ta obsahuje následující metody: public kalkulacka() Jedná se o metodu, kterou spouští konstruktor aplikace, měla by obsahovat základní nastavení private void kalkulacka_Load(object sender, EventArgs e) Tato metoda popisuje co se má stát při události: načtení formuláře Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis
4
Při spuštění je potřeba vynulovat displej kalkulačky zadaniTextBox.Text = "0"; Do třídy kalkulačka je potřeba přidat atributy (proměnné) : Int cislo1 – číslo na displeji Int cislo2 – číslo v paměti Int c – výsledek String funkce – stisknutá matematická operace Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis
5
Nejsou zde již uvedeny použité knihovny Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis namespace Kalkulačka { public partial class kalkulacka : Form { public kalkulacka() { InitializeComponent(); zadaniTextBox.Text = "0"; } int cislo1; int cislo2; string funkce; int c = 0; } namespace Kalkulačka { public partial class kalkulacka : Form { public kalkulacka() { InitializeComponent(); zadaniTextBox.Text = "0"; } int cislo1; int cislo2; string funkce; int c = 0; }
6
Pro všechny číselné klávesy použijeme podobný postup: Dvojklikněte na tlačítko „0“ V programu se objeví metoda, která bude obsluhovat událost - klik na tlačítko „0“ Při stisku číselného tlačítka mohou nastat 2 situace (zdrojový kód je na následujícím snímku): Na displeji je jen nula – pak je potřeba nulu nahradit číslem stisknutého tlačítka Na displeji není nula – pak přidej číslici ze stisknutého tlačítka vpravo k číslu na displeji Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis
7
Pro všechna číselná tlačítka použijte dvojklik pro otevření funkce obsluhy události a do ní vkopírujte tělo funkce (popis je na minulém snímku) nebo využijeme „blesku“ (viz.další snímek) Po této úpravě jdou na displeji zadávat čísla Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis private void button0_Click(object sender, EventArgs e) { // tělo funkce if (zadaniTextBox.Text != "0") { zadaniTextBox.Text = zadaniTextBox.Text + ((Button)sender).Text; } else { zadaniTextBox.Text = ((Button)sender).Text; } //konec těla } private void button0_Click(object sender, EventArgs e) { // tělo funkce if (zadaniTextBox.Text != "0") { zadaniTextBox.Text = zadaniTextBox.Text + ((Button)sender).Text; } else { zadaniTextBox.Text = ((Button)sender).Text; } //konec těla }
8
Předchozí funkce je navržena tak, že pokaždé znova zjišťuje jaké tlačítko událost vyvolává ((Button)sender).Text; Je možné nechat obsluhovat stisk číselných tlačítek pouze jednu funkci např.: private void button0_Click(object sender, EventArgs e) Výhodou je, že funkce bude napsána jen jednou, nebude nafukovat zdrojový kód Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis
10
C – smaž vše => smaž číslo v paměti, číslo na displeji a matematickou operaci CE – smaž pouze číslo na displeji Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis //C private void smazatVseButton_Click(object sender, EventArgs e) { cislo1=0; cislo2=0; zadaniTextBox.Text = "0"; funkce = ""; } //CE private void smazatButton_Click(object sender, EventArgs e) { zadaniTextBox.Text = "0"; } //C private void smazatVseButton_Click(object sender, EventArgs e) { cislo1=0; cislo2=0; zadaniTextBox.Text = "0"; funkce = ""; } //CE private void smazatButton_Click(object sender, EventArgs e) { zadaniTextBox.Text = "0"; }
11
Označení šablony a vzdělávací sady viz.rozpis namespace Kalkulačka { public partial class kalkulacka : Form { public kalkulacka() { InitializeComponent(); zadaniTextBox.Text = "0"; } int cislo1; int cislo2; string funkce; int c = 0; private void button0_Click(object sender, EventArgs e) { if (zadaniTextBox.Text != "0") { zadaniTextBox.Text = zadaniTextBox.Text + ((Button)sender).Text; } else { zadaniTextBox.Text = ((Button)sender).Text; } private void smazVse_Click(object sender, EventArgs e) { cislo1 = 0; cislo2 = 0; zadaniTextBox.Text = "0"; funkce = ""; } private void smaz_Click(object sender, EventArgs e) { zadaniTextBox.Text = "0"; } namespace Kalkulačka { public partial class kalkulacka : Form { public kalkulacka() { InitializeComponent(); zadaniTextBox.Text = "0"; } int cislo1; int cislo2; string funkce; int c = 0; private void button0_Click(object sender, EventArgs e) { if (zadaniTextBox.Text != "0") { zadaniTextBox.Text = zadaniTextBox.Text + ((Button)sender).Text; } else { zadaniTextBox.Text = ((Button)sender).Text; } private void smazVse_Click(object sender, EventArgs e) { cislo1 = 0; cislo2 = 0; zadaniTextBox.Text = "0"; funkce = ""; } private void smaz_Click(object sender, EventArgs e) { zadaniTextBox.Text = "0"; }
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.