Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilDaniel Němeček
1
12.1.2015 Návrh způsobu financování opatření Národní strategie BESIP (k diskusi)
2
12.1.2015 Rada vlády ČR pro bezpečnost silničního provozu Usnesení č. 25 z prosince 2010: Rada vlády doporučuje vládě navýšit prostředky ve prospěch realizace Národní strategie BESIP a doporučuje subjektům, které mají na poklesu nehodovosti ekonomický zájem, aby na Národní strategii BESIP přispěly podílovým financováním. Usnesení č. 32 ze září 2011: Zřízení pracovní skupiny k realizaci usnesení 25/2010
3
12.1.2015 Usnesení č. 36 z prosince 2011: Zřízení Výboru pro financování (navrženi členové: MD, MV, MF, SFDI, ČAP, AK, SMOCR, ŘSD, Nadace BESIP)
4
12.1.2015 Současný model financování: „Každý za své“ Omezené zdroje
5
12.1.2015 Návrh nového modelu: Bezpečnost na silnicích je věcí nás všech Socioekonomické ztráty: usmrcení, těžce a lehce zranění, hmotné škody (v mld. Kč Zdroj: CDV) 2002: 49,7 2003: 53,5 2004: 54,0 2005: 52,5 2006: 48,3 2007: 50,9 2008: 49,3 2009: 37,4
6
12.1.2015 Škody na majetku (38 %) Ztráty na produkci (33,4 %) Náklady na zdravotní péči (13,9 %) Sociální výdaje (9,9 %) Zajištění místa DN, záchranné a likvidační práce (0,7 %) Další náklady (znalecké posudky, administrativa…)
7
Cost benefit analýza dopravně bezpečnostních opatření Aktuální náklady do BESIP a náklady po snížení nehodovosti a jejich následků
8
12.1.2015 Cíl Národní strategie BESIP do roku 2020: Snížení počtu usmrcených (dosažení průměrné úrovně EU, tj. snížení počtu usmrcených osob o 60 % oproti roku 2009) Snížení těžce zraněných (o 40 % oproti roku 2009)
9
12.1.2015 Sci-fi nebo reálný cíl?
10
12.1.2015 Dopravně bezpečnostní opatření snížení socioekonomických ztrát Efektivita dopravně bezpečnostních opatření
11
12.1.2015 Návrh postupu: 1) Kdo má na snížení nehodovosti ekonomický zájem + stanovení podílu 2) Model podílového financování založený na rozsahu předpokládaného snížení socioekonomických ztrát v důsledku snížení dopravních nehod a jejich následků (možné způsoby zapojení subjektů, které ekonomicky profitují na silničním provozu, na financování opatření v oblasti bezpečnosti silničního provozu) 3) Způsob redistribuce těchto prostředků, vč. vytvoření kontrolních mechanismů
12
12.1.2015 „Rada vlády pro BESIP“ v SRN 25 volených a 4 určení členové 6 výborů 45 zaměstnanců
13
12.1.2015 Příjmy v roce 2010 Členské příspěvky 715.057,50 € Spolkové ministerstvo dopravy – základní příspěvek 3.067.000,00 € Spolkové ministerstvo dopravy – kampaně a mimoř. příspěvky 1.374.066,00 € DGUV (asociace pojišťoven) 6.252.750,00 € Fin. příspěvky dalších členů DVR 1.300.000,00 € Ostatní příjmy 267.000,00 € Celkem 12.975.873,50 €
14
12.1.2015 Výdaje v roce 2010 Zabezpečení programů 11.987.682,99 € Ostatní náklady 15.000,00 € Provozní a administrativní náklady 973.190,51 € Celkem 12.975.873,50 €
15
12.1.2015 Jeden z možných modelů: Jednotný dopravně bezpečnostní webový portál s participací veřejného i privátního sektoru Grantový systém pro podporu bezpečnosti silničního provozu dle priorit stanovených Radou vlády pro BESIP
16
Děkuji za pozornost JUDr. Jana Horáková Odbor bezpečnostní politiky, odd. analýz a strategií Ministerstvo vnitra ČR jana.horakova@mvcr.cz 974 832 335 12.1.2015
17
Návrh usnesení ? Sekretariát Rady vlády pro BESIP (v rámci rozpočtu odd. BESIP) zajistí k realizaci usnesení Rady vlády pro BESIP č. 25 z roku 2010 a) zpracování návrhu modelu podílového financování opatření v oblasti bezpečnosti silničního provozu ze soukromých a veřejných zdrojů založený na rozsahu předpokládaného snížení socioekonomických ztrát v důsledku snížení dopravních nehod a jejich následků, případně návrh možného finančního zapojení subjektů, které ekonomicky profitují na silničním provozu b) zpracování modelu financování opatření Národní strategie BESIP
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.