Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Management a marketing PODNIKOVÁ IDENTITA Ing. Pavel Pánek 3
Management a marketing PODNIKOVÁ IDENTITA Ing. Pavel Pánek 3. ročník, ABR St 17:30 Dana Jarolímová Lucie Krausová Zuzana Peklová Ivana Samková Lenka Samková
2
Podniková identita Podniková komunikace Podnikový image Podniková
Podniková identita vychází z podnikové komunikace kam patří také podniková kultura a podniková image. Podnikový image Podniková kultura
3
Podniková identita označuje cílevědomě utvářený strategický koncept vnitřní struktury, fungování a vnější prezentace konkrétního podniku v tržním prostředí Podniková komunikace tedy vychází především z vedení firmy a je zaměřena jak dovnitř podniku (na jednotlivé útvary a zaměstnance), tak také navenek, zejména na klíčové segmenty veřejnosti Podniková kultura vychází z konkrétní vnitřní (inertní) situace, komunikace a vztahů mezi zaměstnanci Podniková image je důležitou zjednodušující pomůckou pro naše vnímání a jednání v každodenním životě, což znamená, že se vyjadřujeme k problémům, nakupujeme produkty, podporujme či naopak zatracujeme určité projekty
4
Podniková identita skládá se z podnikové filosofie, kultury a designu
je vyjádřena celou řadou symbolů, především prostředky identifikace, stability a kontroly podniku
5
Pojmy Podniková filozofie
Je mottem, formulovanou vizí, posláním, které vytyčuje smysl existence podniku. Stává se ústřední myšlenkou, od které se odvíjí vše uvnitř i vně organizace
6
Kategorie podnikových symbolů
Symbol materiální Symbol slovní Symbol jednání (chování)
7
Symbol materiální Jedná se o architektury budov i jednotlivých stanovišť Oděvy Umístění, velikost a vybavení vymezeného pracovního místa Vyznamenání a ocenění Logo
8
Symbol materiální - design manuál (grafický)
Má fungovat jako závazná podniková směrnice pro každodenní aplikaci vytvořeného jednotného vizuálního stylu Nemělo by se stát, že jednotlivá oddělení a zaměstnanci mají různé navštívenky, trička Podnikové konstanty firemní písmo a zásady typografie barevnost Logotyp společnosti geometrická definice logotypu barevné varianty logotypu černobílá a negativní varianta nepřípustné použití logotypu
9
Oděvy
10
Logo (z řeckého logos = slovo, řeč, zákon, pojem…) je označení organizace, společnosti, firmy nebo instituce ve speciálním grafickém provedení. Logo je uváděno na produktech této firmy, pomáhá tak identifikaci a tvoří povědomí o značce (image-building)
11
Logo a logotyp
12
Firemní vizitka Obsah logo jméno funkce
kontakt: telefon, fax, , adresa zaměstnání, www zahraniční firmy jedna strana česky, druhá anglicky Forma kvalitní papír (povrch, barva) standardní rozměr jednoduchost písma (nekombinovat)
13
Firemní vizitka
14
Symbol jednání (chování)
Komunikace mezi společností a zaměstnanci Zvyky Společenská setkání Pracovní schůzky Školení, porady Oslavy Obědy
15
Společenská setkání, pracovní schůzka, školení, porady
16
Symbol slovní Pozdravy, slogany, hesla, příběhy, legendy i anekdoty
Název firmy Jednoduchý, libozvučný Originální Čím se zabývá Výslovnost Skloňování Zkratky Dle jména majitele
17
Slogan je krátký textový útvar obvykle čistě utilitární povahy a charakteru, jedná se často jen o stručné heslo či snadno zapamatovatelnou průpovídku, jenž slouží primárně k upoutání pozornosti čtenáře či posluchače
18
Slogan Supraphon – věrný tón
Šetři kasu , kupuj vasu (slogan z první republiky) Brčko mléku příchuť dá, všem dětem hned zachutná.
19
Použitá literatura Foret M. (2003): Marketingová komunikace. Vydavatelství a nakladatelství Computer Press, Brno, 275.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.