Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR
„Zavádění moderních metod řízení kvality na úřadech“ Zkušenosti se zaváděním BENCHMARKINGU Mgr. Rostislav Honus Vzdělávací centrum pro veřejnou správu ČR
2
Průběh projektu Analytická práce s výsledky Dobré praxe z benchmarkingu Využití výsledků pro řízení úřadu
3
Průběh projektu Tři pracovní skupiny, celkem 23 obcí:
4
Průběh projektu
5
Průběh projektu Úvodní proškolení v benchmarkingu, 2 dny - září 2006
5 pracovních jednání listopad září 2007 Vyplnění databáze vstupních údajů, 396 ukazatelů za roky 2004/ Vyhodnocení výsledků, databázová aplikace Sdílení praktických zkušeností Publikace "Dobré praxe z benchmarkingu"
6
Dobré praxe z benchmarkingu
Zkušenosti členů PS - co nám benchmarking dal a vzal? Dobré praxe - Vrchlabí, Chomutov, Děčín, Hradec Králové, Moravská Třebová, Uherský Brod, Vsetín, Písek, Strakonice, Šumperk, Pelhřimov, Frýdek Místek, Nový Bor, Zlín, Nový Bydžov, Prostějov Využití benchmarkingu - analýza dat, personální zajištění a využití výsledků
7
Dobré praxe z benchmarkingu
Benchmarking nám dal především informace a vzal některým iluze, že lze řídit bez nich. Chtěli jsme si srovnáním s ostatními účastníky ověřit předpoklad, že poskytujeme občanům dobré služby za přijatelných nákladů. Zapojení do BMK bych doporučil, protože umožní vystoupit z každodenních vyjetých kolejí a podívat se, jak se dělá veřejná správa jinde. Pokud zjistím, že jsem nejlepší, pak neznám lepší pocit! Pokud zjistím, že nejlepší nejsem, mám se nad čím zamyslet a mám co zlepšovat. Benchmarking je nejenom srovnání, ale i setkávání a seznamování s dobrou praxí. Nenásilnou formou se tak přispívá k vyšší kvalitě veřejné správy.
8
Data a ukazatele, práce s výsledky
53 oblastí samostatné a přenesené působnosti 1. Profil města 2. Profil úřadu 3. Přenesená působnost
9
Data a ukazatele 1. Profil města
Obecné informace - počet obyvatel, míra nezaměstnanosti Dotace, příjmy a výdaje - dotace dle druhů na jednoho obyvatele, vlastní příjmy, dlouhodobé závazky, výběr místních poplatků ... Výdaje na kulturu a sport Sociální situace - spisy SPOD, VHP, běžné výdaje Školství - počty žáků v MŠ, ZŠ na 1000 obyvatel, výše příspěvků na žáka apod.
10
Data a ukazatele 2. Profil úřadu
Lidské zdroje - struktura zaměstnanců, výdaje na vzdělávání, provozní výdaje na zaměstnance, mzdy a odvody ... Tech. zabezpečení - kanc. plochy + náklady, výdaje na HW a SW na zaměstnance, autoprovoz, telefony a úklid Sociální fond
11
Data a ukazatele 3. Přenesená působnost
Občansko správní agendy - matrika, evidence obyvatel, OP, CD Dopravně správní agendy - registr řidičů, vozidel, zkušební komisaři, dopravní přestupky, spec. stavební úřad atd. Životní prostředí - vodoprávní řízení, lesní hospodářství, odpady, ovzduší, ZPF ... Ostatní specializované - stavební úřad, živnostenský úřad, památková péče atd.
12
Výsledky
13
Výsledky
14
Zařazení benchmarkingu do řízení úřadu
Odpovědnost tajemníka Vysvětlit, motivovat, řídit sběr dat, kontrolovat, hodnotit, sdílet dobré praxe, využít výsledků ve vztahu k RM a ZM, realizovat systémová opatření a změny.
15
Příklady využití výsledků pro řízení úřadu
o Sestavení akčního plánu benchmarkingu. o Nastavení optimálního počtu pracovníků. o Využití výsledků při pravidelných hodnotících pohovorech. o Podpora při rozhodování o výši rozpočtových nákladů na provoz úřadu – náklady na vzdělávání, hardware, software. o Systémové změny týkající se zvyšování kvality služeb občanům – klientům, úředních hodin, odbavovacích systémů apod. o Podpora při jednáních o příspěvku na výkon přenesené působnosti. o Podpora při realizaci jakýchkoli změn, které vycházejí ze sdílení DOBRÝCH PRAXÍ. o Využití výsledků pro potřeby interního auditu.
16
Kontakty Ing. Jana Voldánová; manažerka projektů
vcvscr.cz Mgr. Rostislav Honus gmail.com
17
Děkuji za pozornost a přeji příjemný den.
Více informací naleznete také na:
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.