Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilEva Horáková
1
Zvyšte konverze vašeho webu 26.2.2013 1 |
2
Co probereme? Procesy související s optimalizací webu Co měřit? Co zlepšovat? Nástroje pro optimalizaci 2 |
3
Co sledujete jako cíle webu? 3 | ?
4
KPI dle Kaushika http://www.kaushik.net/avinash/best-web-metrics-kpis-small-medium-large-business/ 4 |
5
TOP 10 e-shopů s nejvyšší konverzí Schwan’s41,7 % ProFlowers26,5 % Vitacost.com24 % Woman within 22,4 % Blair.com20,5 % Lands’ End19,5 % DrsFosterSmith.com18,6 % OfficeDepot18,4 % Roamans18,4 % QVC18,3 % Amazon.com16,5 % 5 |
6
Konverze v TOP 400 Amazon.com Inc.6,3 % Tesco Stores10 % Staples Inc.9,5 % Sainsburys15 % ASDA8,5 % Ocado Ltd.9 % Play.com8,5 % Conrad Holding SE5,5 % Interflora Ltd.20 % Continente Online8,2 % Hoepli.it9 % Greetz.nl7 % 6 |
7
Jaký je váš konverzní poměr? 7 | ?
8
Typické problémy při nákupu 8 | http://www.youtube.com/watch?v=N5WurXNec7E
9
Procesy pro optimalizaci A/B testování Uživatelské testování Mystery shopping Webová analytika 9 | Online
10
A/B testování Multivariantní testování nebo A/B testy Moderní testovací nástroje Rychlost Efektivita Optimizely.com, Visualwebsiteoptimizer.com Složitější stránky je potřeba naprogramovat Vyzkoušejte změnit velikost písma nebo tlačítka, přeházet položky v menu Výsledky dosáhnete i s nepatrnou změnou Test opakujte cca za měsíc znovu Nečekejte zázračná čísla! Nebádejte a testujte! 10 |
11
Uživatelské testování Řekne vám víc než by jste tušili Menší testování pravidelně každý měsíc Testujte vlastní web i konkurenci Nebojte se otestovat i nekompletní prototyp 11 |
12
Uživatelské testování Co k tomu potřebujete? Uživatele 5 až 8 uživatelů 3 uživatele pro pravidelné Čas Cca 45-60 minut na uživatele Funkční počítač, monitor, klávesnici, myš Nahrávací zařízení, kamera, snímání obrazovky Klidnou místnost Stanovte několik cílů pro uživatele Minimálně jednoho kolegu, který bude poslouchat a zapisovat si poznámky Nehledejte typického uživatele, ale typický problém pro uživatele! 12 |
13
Mystery shopping Objednejte si zboží/službu z vlastního webu Pokud si najmete externistu, řekne Vám své postřehy s vyhledáním zboží a nebude zatížen znalostí firemních procesů Pošlete dotaz na zákaznické oddělení Sledujte rychlost a kvalitu reakce na dotaz rychlost a kvalitu doručení Informační emaily a zprávy o expedici Vyzkoušejte vrácení zboží do 14 dní Otestujte stejným způsobem i konkurenci 13 |
14
Jaké postupy dále používáte? 14 | ?
15
Co rozhoduje o konverzi? 15 | ?
16
16 | Motivace k návštěvě Bannery, PPC, SEO, PR, Offline média Landing pages Kategorie, detail produktu, akční nabídka Produkt Detail produktu, popis, parametry, cross-sell, upsell Objednávkový proces Košík, doprava, platba, zadání údajů, cross-sell, upsell Objednávka Proces, který ovlivní konverzi webu.
17
Co zlepšit? Marketingové akce Kombinace offline, online a katalogu Motivace V pravou chvíli Správnou formou Správnou mírou Zdroje Využití všech dostupných zdrojů návštěvnosti Podívat se na jejich kapacitu Predikce Ke každému zdroji stanovit náklady a požadované výnosy Zvyšte důvěru ve váš e-shop a zdůrazněte proč nakoupit u vás! Buďte prostě všude! 17 | Motivace k návštěvě
18
Co měřit? CTR bannerů, inzerátů, emailů Visibility (viditelnost), interakce s bannerem Návratnost zdrojů Cena za konverzi Multikanálový prodej 18 | Motivace k návštěvě
19
Příklad 19 | Motivace k návštěvě
20
Co měřit? Bounce rate Přechod na produkt, přechod k objednávce Události Microkonverze 20 | Landing pages
21
Co zlepšit? Je na vstupní stránce to co inzeruji? Je jasné jak se dostat dál? Rychlost webu Struktura navigace http://www.youtube.com/watch?v=cbtf1oyNg-8 http://www.youtube.com/watch?v=cbtf1oyNg-8 21 | Landing pages
22
Příklad 22 | Landing pages A B Tento filtr využívá více návštěvníků Větší konverzní poměr e-shopu +10 %
23
Co měřit? ■ Vložení do košíku ■ Cross-sell, upsell ■ Zobrazení stránky ■ Události ■ Konverzní poměr produktu 23 | Produkt
24
Co zlepšit? ■ Jedinečné produkty (výhradní zastoupení) ■ Nové produkty ve správný čas – inovace ■ Cenotvorba Pricing na denní úrovni Vhodné využití slevy ■ Logistika Dostatečné množství skladem Doprava zdarma 24 | Produkt
25
Příklad 25 | Produkt Zlepšení 2% A B
26
Příklad 26 | Produkt Zlepšení 7,3% A B
27
Co měřit? ■ Průchodnost objednávkou ■ Události ■ Cross-sell, upsell? ■ Mircrokonverze 27 | Objednávkový proces
28
Co zlepšit? Nenutit zákazníkovi Registraci Příliš mnoho formulářů Stačí jednoduché přihlášení Platební metody http://youtu.be/3Sk7cOqB9Dk http://youtu.be/3Sk7cOqB9Dk Prodejny Využití prodejen pro osobní odběry Remarketing a emailing pro vytěžení opuštění košíku Odvedení pozornosti Neviditelné tlačítko (Ne)Srozumitelnost formuláře a tlačítka 28 | Objednávkový proces
29
Příklad 29 | Objednávkový proces
30
Příklad 30 | Objednávkový proces
31
Příklad 31 | Objednávkový proces
32
Příklad 32 | Objednávkový proces
33
Příklad 33 | Objednávkový proces Změna ceny vedla ke zlepšení 50%
34
Co měřit? ■ Hodnotu objednávky ■ Spokojenost zákazníka ■ Heuréka.cz ■ Formulář ■ Výzva: měření off-line konverzí 34 | Objednávka
35
Lze dále zlepšit? ■ Věrnostní systém ■ E-mailing ■ Personalizované e-maily ■ Správné časování ■ Sběr emailů ■ Opakovaný nákup ■ Remarketing ■ Výzkum zákaznického chování ■ Co ovlivní nákupní rozhodnutí? ■ Jak často nakupují, za kolik, proč jinde, proč u vás ■ Proč vás zákazníci opouštějí? 35 | Objednávka
36
Vliv jednotlivých bodů na konverzi Produkt Cena Logistika Propagace Optimalizace webu Zákazník Business Značka 36 |
37
Doporučení Propojte všechny aktivity Soustřeďte se na posilování značky Budujte takové konkurenční výhody, které ostatní jednoduše nezískají Produkt, cena, distribuce Poznejte své zákazníky a dobře s nimi pracujte Využijte nových technologií a nástrojů internetového marketingu Nastavte bezchybnou komunikaci se zákazníkem Neklaďte jim žádné bariéry při nákupu Nastavte správně správné tachometry (KPI) Neustále testujte a optimalizujte 37 |
38
Využijte nástroje! Analytika Google Analytics, Omniture,… MYX, Clicktale A/B testy Google website optimizer Optimizely Mediální kampaně Adform Emailing Silverpop 38 |
39
Děkujeme za pozornost Vaše otázky? Jakub Martinec jakub.martinec@acomware.cz ACOMWARE s.r.o. www.acomware.cz 39 |
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.