Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

„Od personalisty ke stratégovi“ aneb rozvoj podle skutečných potřeb „Nemůžeš nikdy porozumět roli vůdce, pokud se sám neujmeš takové odpovědnosti.“ Opravdoví.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "„Od personalisty ke stratégovi“ aneb rozvoj podle skutečných potřeb „Nemůžeš nikdy porozumět roli vůdce, pokud se sám neujmeš takové odpovědnosti.“ Opravdoví."— Transkript prezentace:

1

2 „Od personalisty ke stratégovi“ aneb rozvoj podle skutečných potřeb „Nemůžeš nikdy porozumět roli vůdce, pokud se sám neujmeš takové odpovědnosti.“ Opravdoví lidé M. Morgan, Poselství z věčnosti

3 © 2004 VIA ENTRA 3 Nevíme-li, co se od nás očekává, jsme „irelevantní“ Nejsme-li v souladu s očekáváními, jsme „irelevantní“ Nevíme-li, jak očekávání naplnit, jsme „irelevantní“ Nevíme-li, jak plnění očekávání změřit, jsme „irelevantní“ Jak mohu výsledky své práce prodat? „MY ale TVOŘÍME přidanou hodnotu!!! „Nikdy nikdo nedokázal nic velkolepějšího než ti, kteří mají odvahu věřit v něco vyššího, než je náhodná okolnost.“ Bruce Barton

4 © 2004 VIA ENTRA 4 Všechny cesty vedou k zákazníkovi

5 © 2004 VIA ENTRA 5 Jak mohu výsledky své práce prodat? Odvaha je umění povstat a promluvit, ale také umění usednout a naslouchat. Winston Churchill Co se od nás očekává? Jsme v souladu s očekávání mi? Jak očekávání naplnit? Jak očekávání změřit?

6 © 2004 VIA ENTRA 6 Je třeba pochopit terminologii řízení výkonnosti Vize Strategická mapa Strategie Strategické cíle Klíčový ukazatel výkonu (KPI) Kritické faktory úspěchu Cíl = CO? x Strategie = JAK?

7 © 2004 VIA ENTRA 7 Víme, co se od nás očekává? Mise, vize – znalost a pochopení Členství ve vrcholových orgánech a postavení Pravidelné diskuse s vedením, s GŘ Dlouhodobá i krátkodobá strategie firmy Konkurenční výhoda Podíl na trhu TOP KPIs  Vlastní HR vize a strategie  Strategie pro rozvoj a trénink Stále se ptejte: „PROČ zrovna tohle děláte?“

8 © 2004 VIA ENTRA 8 Vedení začíná u schopnosti vytvořit obraz budoucnosti …VIZI… “Pokud nevíte, kam jdete, skončíte obvykle někde jinde.” „Vůdcovství se jeví jako umění docílit toho, aby druzí CHTĚLI DĚLAT to, co jste přesvědčeni, že by se udělat mělo.“ Vance Pacard

9 © 2004 VIA ENTRA 9 Správné stanovení cílů je základem úspěchu Základní otázky: Jsou cíle na cestě k vizi? Nezaměňujeme cíl za cestu k cíli? Je cíl výstižně formulován – žádná slova „bez významu“? Je cíl SMART? Jsou měřítka o přidané hodnotě? „S radostí, chutí a ze vší síly sledovat nejbližší cíle je jediná cesta, jak dosáhnout ten nejvzdálenější.“ F. Hebbel

10 © 2004 VIA ENTRA 10 Stanovte si cíle metodou SMART Specifický Měřitelný Ambiciózní Reálný Termínovaný „Umění vést spočívá v tom, že dokážeme přimět lidi, aby nás následovali, i když to není jejich povinnost.“ John C. Maxwell

11 © 2004 VIA ENTRA 11 Vaše vize, vaše strategie…

12 © 2004 VIA ENTRA 12 Jak mohu výsledky své práce prodat? Odvaha je umění povstat a promluvit, ale také umění usednout a naslouchat. Winston Churchill Co se od nás očekává? Jsme v souladu s očekávání mi? Jak očekávání naplnit? Jak očekávání změřit?

13 © 2004 VIA ENTRA 13 Aktivní účast v rozpočtovém procesu společnosti Co si kladou za cíl hodnototvorné procesy? Jaké jsou cíle prodeje a marketingu? Jaké jsou potřeby „zákazníka vašeho zákazníka“? Jaké aktivity vedou k naplnění finančních ukazatelů?  HR aktivity a rozpočet – ideálně BSC  V oblasti rozvoje rozpracovat kategorii „Zákazník“ a „Lidé“ Znám-li předmět podnikání, rozumím potřebám svého vnitřního zákazníka. Jsme v souladu s očekáváními?

14 © 2004 VIA ENTRA 14 Odpovězte na dané otázky a navrhněte priority pro tréninkové curriculum 2005…

15 © 2004 VIA ENTRA 15 Jak mohu výsledky své práce prodat? Odvaha je umění povstat a promluvit, ale také umění usednout a naslouchat. Winston Churchill Co se od nás očekává? Jsme v souladu s očekávání mi? Jak očekávání naplnit? Jak očekávání změřit?

16 © 2004 VIA ENTRA 16 Lidé, lidé, lidé Tvorba tréninkového curricula řízeného a zdůvodněného potřebami trhu Standardy ne vždy – individuální rozvoj Partnerství řízené potřebami „zákazníka“ Konfliktní situace – standardy a společný cíl Vyjasňování role HR – jednou = vůbec  HR standardy – propojení rozvoje a tréninku s potřebami trhu a systémem řízení výkonnosti. Pokryjte i výjimky… Víme, jak očekávání naplnit? Akce HR!

17 © 2004 VIA ENTRA 17 Jaké tréninkové curriculum navrhujete?...

18 © 2004 VIA ENTRA 18 Jak mohu výsledky své práce prodat? Odvaha je umění povstat a promluvit, ale také umění usednout a naslouchat. Winston Churchill Co se od nás očekává? Jsme v souladu s očekávání mi? Jak očekávání naplnit? Jak očekávání změřit?

19 © 2004 VIA ENTRA 19 Tvorba měřítek Top měřítka – známe??? (BSC – finanční, zákazník, procesy, potenciál růstu a lidé) Nasloucháme „číslům“ zákazníků Zákazníci „slyší“ na čísla Absolutní ukazatele a poměrné ukazatele  HR měřítka a měřítka úspěšnosti tréninku a rozvoje Alespoň jedno číslo v každé prezentaci! Víme, jak změřit plnění očekávání?

20 © 2004 VIA ENTRA 20 Jaká jsou vaše TOP KPIs – společnost? Jaké jsou vaše KPIs – HR? Jaká jsou KPIs rozvoje a tréninku?

21 © 2004 VIA ENTRA 21 Závěr: BUĎTE SILNÝMI PARTNERY! Víte, co chcete? Věříte tomu, co děláte? Baví vás to? Bojujete o to, čemu věříte? Jste připraveni nést odpovědnost za volbu? Máte rádi lidi a chcete jim skutečně pomáhat? Umíte říci: „NE“? Jste sami schopni změny? „Nikdy nedosáhneme úspěchu bez opakovaného úsilí.“ Francoise de Maintenon

22 © 2004 VIA ENTRA 22 „Zdravím Tě, stratégu!“ „Jsme všichni jedno a učíme se získávat sílu ze slabosti.“ Opravdoví lidé (M. Morgan, Poselství z věčnosti)


Stáhnout ppt "„Od personalisty ke stratégovi“ aneb rozvoj podle skutečných potřeb „Nemůžeš nikdy porozumět roli vůdce, pokud se sám neujmeš takové odpovědnosti.“ Opravdoví."

Podobné prezentace


Reklamy Google