Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento."— Transkript prezentace:

1 Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován Mgr. Evou Majlišovou Rovnice s neznámou ve jmenovateli

2 Vyber zlomky, které nemají smysl: 4 6 7 24 67 7 9 13 8 5 7 0 11 0 9 13 0 7 7 67 13 Proč nemají tyto zlomky smysl? 0 0 0 Zlomek je jinak zapsané dělení a nulou se nedá dělit!

3 4 6 7 24 67 x y k a m Kdy tyto zlomky nebudou mít smysl? (Když za proměnné dosadíme nulu.) 4 6 7 24 67 x+5 7-y m+11 x+y 9+3x (x‡-5; y‡7; m‡-11; x‡-y; y‡-x; x‡-3) SP: Řeš tyto rovnice a proveď zkoušku: 5x + 16 = 81 3y – 25 = 2y + 12 2x - 4 = x + 4 5 4 43+ x = 33+x 9 7 První skupina Druhá skupina

4 Rovnice s neznámou ve jmenovateli: 15 = 5 x 1) Nejdříve určíme smysl = podmínku a pak řešíme pomocí ekvivalentních úprav. (X ‡ 0) 15 = 5 x 15 = 5 /.x x 15 = 5x /:5 3 = x (zk.:každý sám) (x‡-5) 42 = 6 /.(x+5) x+5 42 = 6. (x+5) 42 = 6x+30 / -30 12 = 6x /:6 2 = x 5x + 16 = 81 /-16 Zk: L= 5.13+16 = 5x = 65 /:5 = 65+16 = 81 x = 13 P=81 L = P 3y-25=2y+12 /-2y Zk: L=3.37-25= y-25=12 /+25 = 111-25=86 y = 37 P=2.37+12=74+ +12= 86 L=P 2x-4=x+4 /.20 Zk: L= 2.12-4 =24-4 5 4 5 5 8x-16=5x+20 /-5x = 20 = 4 3x-16=20 /+16 5 3x =36 /:3 P=12+4 = 16= 4 x =12 4 4 L=P První skupina Druhá skupi na

5 Jak budeš řešit rovnici s neznámou ve jmenovateli? Byli jste při řešení úspěšní?


Stáhnout ppt "Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento."

Podobné prezentace


Reklamy Google