Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Příprava IDS v rámci zajištění dopravní obslužnosti Ústeckého kraje
20. – Ing. Jakub Jeřábek vedoucí oddělení dopravní obslužnosti Krajského úřadu Ústeckého kraje
2
Smluvní zajištění dopravy
Veřejná doprava ÚK Smluvní zajištění dopravy 12 dopravců 2 železniční 10 autobusových 24 smluv 21 do r. 2014 1 do r. 2019 1 do r. 2020 1 do r. 2021 Rozdělení trhu dopravců zůstává pro tento rok stejné a stabilní. Nejvýznamnějším dopravcem jsou České dráhy, zajišťují asi 27 % výkonů, největší autobusoví dopravci pokrývají 10 – 14 % dopravních výkonů veřejné regionální dopravy. Celkem máme uzavřenu smlouvu s 12 dopravci, z toho je 10 autobusových. Graf: podíl dopravního výkonu dopravců
3
Dodatky na rok 2013 Veřejná doprava ÚK Autobusová doprava
objednáno cca 19,4 mil. km kompenzace dopravcům cca 491 mil. Kč Železniční doprava ČD - sjednáván dodatek na r. 2013, cca 7,1 mil. km předpoklad zvýšení ceny o inflaci i o zvýšený poplatek za dopravní cestu Vogtlandbahn: Rybniště – Liberec cca 0,1 mil. km Také v letošním roce bude kraj objednávat asi 19,4 mil. km v autobusové dopravě a 7,1 mil. km na železnici. U autobusové dopravy je potřeba počítat s kompenzacemi dopravcům ve výši 491 mil. Kč, částku pro železnici nelze zatím určit, není uzavřen dodatek zohledňující inflaci a dále budou ČD požadovat úhradu zvýšených nákladů na platby za dopravní cestu (SŽDC). Řádově však kraj za železnici zaplatíme 741 mil. Kč, y toho 217 pokryje dotace státu. U železničního dopravce Vogtlandbahn provozujícího jednu linku z Rybniště do Liberce k žádným změnám ve financování nedochází.
4
Nové soutěže na autobusovou dopravu
definováno Plánem dopravní obslužnosti Ústeckého kraje 14 zakázek dle zákona 137/2006 – „významná VZ“ zakázky s odhadovanou hodnotou nad 50 mil. Kč ( mil. Kč) rozsah oblastí 800 – 1950 tis. km/rok, odhad ceny 30 – 36 Kč/km pro období plnění 2015 – 2024 z důvodu větší konkurence a prostoru pro zpracování soutěží na straně zadavatele i zájemců rozdělení do 4 etap definovány kvantitativní i kvalitativní požadavky kraje Nové úsporné oběhy vozidel Jízdní řády Odbavovací zařízení
5
Nové kvantitativní i kvalitativní požadavky
Nové soutěže Nové kvantitativní i kvalitativní požadavky Nové autobusy Informační systém pro cestující Nové úsporné oběhy vozidel Snaha o proběh 75 – 95 tis. km/vozidlo za rok Optimalizované jízdní řády s návaznostmi Odbavovací zařízení Principy odbavení Požadavky integrace – tarif, SPP, …
6
dopravci vybráni do III/2014
Nové soutěže 4 etapy soutěží 14 samostatných zakázek 14 zakázek se soutěží ve čtyřech etapách, z toho ta první je již vyhlášena (zelená), druhá se připravuje na vyhlášení v květnu (modrá). Cílem je vybrat během roku 2013 až do března 2014 všechny dopravce pro plnění smluv v období od roku 2015 po dobu 10 let. Tak budou mít vybraní dopravci dostatek času na přípravu techniky a zahájení provozu. dopravci vybráni do III/2014 provoz od
7
stálá prezentace kraje
Nové soutěže - nové autobusy stálá prezentace kraje Kraj definoval v soutěžích konkrétní parametry vozidel, velmi vstřícné a pokrokové směrem k pohodlí a výbavě pro cestující. Vozy totiž musí obstát ještě po 10 letech a proto se musíme při jejich definování dívat více do budoucna. Autobusy v nových zakázkách budou mj.: - všechny nízkopodlažní, s plošinou pro kočárek nebo invalidní vozíky - klimatizované s moderním informačním systémem – venku displeje, uvnitř LCD panel a hlášení s dostatečným počtem míst k sezení a odkládací policí nad sedadly jednotný vzhled na celém území kraje identifikuje autobusy s Ústeckým krajem a bude novým znakem krajem definované kvality dopravní obslužnosti v některých autobusech bude v turistické sezóně zajišťována i přeprava kol v přívěsech za autobusem přímo na linkách krajské dopravní obslužnosti. Příklad autobusu nových kvalitativních parametrů pro období snadný přístup
8
Nové podmínky Definování města informační kanceláře (centrum služeb veřejné dopravy) informace o veškeré veřejné dopravě předprodej dokladů, karty a průkazy, platba kartou… 18 měst
9
Stanovení požadavků pro zavedení integrovaného tarifu
Nové soutěže - příprava IDS Stanovení požadavků pro zavedení integrovaného tarifu Definice bezkontaktní čipové karty (BČK) Mifare DESFire EV-1 8k (MF3 IC D81), Majitelem bezpečnostních prvků je Ústecký kraj Definice tarifu a smluvních přepravních podmínek Jednotný tarif a smluvní přepravní podmínky Jednotný ceník integrovaného jízdného Jednotný vzhled integrovaných jízdních dokladů
10
Ceník jednotlivého jízdného
11
Navyšování jízdného Ceník jednotlivého jízdného
Výše jízdného = a + b*x a…nástupní sazba (10,-Kč) b…výkonová sazba (1,- Kč) x…vzdálenost v tarifních jednicích (km) v intervalu 2 tarifní jendnice Navyšování „a“ a „b“ o inflaci, příp. o změny DPH Lépe vícekrát méně než jedenkrát hodně! Nutná politická podpora.
12
Papírové jízdní doklady
Chceme cestujícím umožnit přestupovat i s papírovým jízdním dokladem Dostatečné ochranné prvky úměrné hodnotě jízdenek Nutný jednotný vzhled z důvodu snadné kontroly jízdenek vydaných jinými dopravci Jednotnost po obsahové stránce a uspořádání údajů na jízdenkách Jednotný vzhled papíru do tiskáren jízdních dokladů Ústecký kraj zajistí papír do tiskáren jízdních dokladů Náklady ponese kraj, papír předá dopravcům
13
Vzhled papírových JD Pokladna č.: XXXXXXX ČL: Řidič: Jan Novák Obchodní název Dopravce, pobočka IČO: DIČ: CZ PONDĚLÍ :31:31 Linka: Spoj:123 Příjmový doklad Cena vč. DPH: 179,00 Kč Cena bez DPH: 155,65Kč DPH 15% 23,35 Kč IDS ÚK 7 dnů žák 15-26 Z: 801 Louny Do: 825 Lišťany Od: Do: Starý zůstatek: 950,00 Kč Nový zůstatek: 771, 00 Kč Číslo karty: Pokladna č.: XXXXXXX ČL: Řidič: Jan Novák Obchodní název Dopravce, pobočka IČO: DIČ: CZ PONDĚLÍ :31:31 Linka: Spoj:123 Jízdní doklad IDS ÚK Cena vč. 15% DPH: 10,00 Kč Cena bez DPH: 8,70 Kč DPH 1,30 Kč žák 6-15 Z: 801 Louny Do: 833 Pnětluky 80,82,83,84 Platí do: :59 Velikost písma Velikost písma 3 mm 4 mm 3 mm, pouze částka 3 mm, pouze částka 4 mm 3 mm 3 mm 2,5 mm 2,5 mm 3 mm 2,5 mm ostatní text 2 mm ostatní text 2 mm Papír pro tisk jízdních dokladů bude předmětem veřejné zakázky Ústeckého kraje.
14
Clearing Rozúčtování tržeb
Předpokládána úhrada za provoz clearingu ze strany kraje Kraj stanoví pravidla clearování u MHD po dohodě s městy u rychlíků po dohodě s MD Soutěž na provozovatele clearingu v letošním roce
15
Matematický model rozúčtování
Rozúčtování tržeb Matematický model rozúčtování Autobusová doprava Od roku 2015 brutto smlouvy – vyšší nároky pro kraj na kontrolu tarifní kázně Není třeba zjišťovat přesný původ tržeb ČD do roku 2019 (2024) Netto smlouva Nelze převézt celou do brutto smlouvy Nedovolená veřejná podpora Nutné ponechat riziko tržeb za jízdní doklady z ÚK mimo ÚK na dopravci
16
Vyrovnání tržeb MHD v IDS
základem je dohoda kraje a města na výši průměrného výnosu na cestujícího na území města v MHD tržba připadající na 1 cestujícího, který použije MHD navrhujeme vypočítat ze současných tržeb v systému MHD a poměrem přes přepravní výkon (oskm) nebo dopravní výkon (km) ujetý v městské zóně a v celém systému MHD (tj. v celém okrese) určit podíl této částky, který připadne městu garancí tržeb náležejících městu, resp. jeho dopravci v případě zdražení tarifu, nutný přepočet částky
17
Děkuji za pozornost Ing. Jakub Jeřábek
vedoucí oddělení dopravní obslužnosti Krajský úřad Ústeckého kraje
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.