Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0211 Název projektu:Zlepšení.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0211 Název projektu:Zlepšení."— Transkript prezentace:

1 Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0211 Název projektu:Zlepšení podmínek pro výuku na gymnáziu Číslo a název klíčové aktivity:VI/2 - Vytváření podmínek pro rozvoj znalostí, schopností a dovedností v oblasti finanční gramotnosti

2 Anotace Název tematické oblasti: Finanční gramotnost pro vyšší gymnázium 2 Název učebního materiálu: Produkty denní potřeby Číslo učebního materiálu: VY_62_INOVACE_FG0310 Vyučovací předmět: Základy společenských věd Ročník: 1. - 4. ročník čtyřletého gymnázia 5. - 8. ročník osmiletého gymnázia Autor: Mgr. Hana Mikušková Datum vytvoření: 11. 3. 2014 Datum ověření ve výuce: 28. 3. 2014 Druh učebního materiálu: Prezentace Očekávaný výstup: Dokáže charakterizovat celkovou nabídku zákazníkovi, objasní podstatu marketingu, potřeb, statků a služeb. Metodické poznámky:Materiál lze využít při výkladu nového učiva, při frontálním opakování se třídou a při upevňování vědomostí.

3 Produkty denní potřeby

4 Produkt Není to jen samotný výrobek nebo služba PRODUKT PŘEDSTAVUJE CELKOVOU NABÍDKU ZÁKAZNÍKOVI

5 Co představuje celková nabídka zákazníkovi Užitná hodnota produktu Vlastnosti produktu, kvalita produktu Obal Rozšíření produktu Doplňkové služby

6 Užitná hodnota produktu: = to, proč si produkt kupujeme (hodinky měří čas, telefon umožňuje komunikaci) Vlastnosti produktu, kvalita produktu: Zda má telefon klasická tlačítka nebo dotykový displej, zda má auto automatické řazení či nikoliv

7 Obal: Podává nutné informace, často zákazník podle něho usuzuje na kvalitu a vlastnosti Rozšíření produktu: Vylepšení, doplňky, záruka atd. Doplňkové služby: Poradenství, doprava, montáž

8 Marketing Jde o metodu řízení, při níž se zaměřuje na potřeby zákazníka Teorie potřeb Abrahama Maslowa: teprve po uspokojení potřeby nižších uspokojujeme potřeby vyšší: Seberealizace Uznání a obdiv Sounáležitost a láska Fyziologické potřeby Teorie potřeb pomáhá vysvětlit motivaci lidí

9 Potřeby Jsou pociťovaný nedostatek Různí jedinci mají různé potřeby Uspokojením vznikají potřeby další Dělení: Hmotné (jíst, bydlet, oblékat se) Nehmotné (přátelství, svobody, kulturního zážitku) Zbytné Nezbytné toto dělení je problematické

10 Statky a služby (pomocí nich uspokojujeme potřeby) Statky = jsou předměty, které uspokojují naše potřeby Dvojí dělení statků: A/ Volné: jsou bezprostředně k dispozici (voda, vzduch, lesní plody) Ekonomické: jsou výsledkem činnosti člověka, získáváme je směnou B/ Hmotné (jídlo, byt, oblečení) Nehmotné (vlastnosti, dovednosti, znalosti, duševní vlastnictví)

11 Služby = činnosti, které uspokojují naše potřeby. Jsou nehmotné podoby. A/ věcné: (oprava obuvi, vymalování bytu) B/ osobní: působí přímo na konkrétní osobu (léčení pacienta lékařem, úprava účesu kadeřníkem)

12 Zdroje: ze zdrojů autorky


Stáhnout ppt "Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0211 Název projektu:Zlepšení."

Podobné prezentace


Reklamy Google