Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilKarla Bartošová
1
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 3VY_32_INOVACE_MAM_KC_3_17 17. 10. 2013 4.L 1. 10. 2013
2
Teorie motivace – McClellandova teorie potřeb Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 4. ročník Marketing a management Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Motivační teorie D. McClellanda, potřeba moci, potřeba oblíbenosti, potřeba úspěchu Tematická oblast: Personalistika a vedení lidí
3
Teorie potřeb David C. McClelland V této teorii jsou identifikovány tři typy základních motivačních potřeb – různí lidé mají různou úroveň konkrétních potřeb potřeba moci potřeba oblíbenosti potřeba úspěchu
4
Teorie potřeb David C. McClelland Lidé s velkou potřebou moci chtějí ostatní ovlivňovat rádi uplatňují kontrolu jsou vhodní pro manažerské pozice rádi vyučují a veřejně vystupují
5
Teorie potřeb David C. McClelland Lidé s velkou potřebou oblíbenosti mají přátelský vztah k ostatním snaží se vyhnout odmítnutí některou sociální skupinou snaží se, aby je ostatní měli rádi vytvářejí dobré klima v pracovním kolektivu
6
Teorie potřeb David C. McClelland Lidé s velkou potřebou úspěchu staví si před sebe obtížné cíle (nikoli nesplnitelné) jsou ochotni přijímat přiměřené riziko přijímají osobní odpovědnost za provedenou práci mají rádi rychlou zpětnou informaci o tom, jak pracují rádi hodně pracují nemají obavy ze selhání
7
V diskuzi určete, která skupina je ve firmě nejdůležitější, nejpotřebnější. Metodická poznámka: utvořte 3 skupinky a vypište své argumenty na papír každá skupina zvolí mluvčího, který bude obhajovat její názory a argumentovat vůči ostatním mluvčím. Po diskuzi vytvořte společný závěr. Teorie potřeb David C. McClelland – úkol V této teorii jsou identifikovány tři typy základních motivačních potřeb potřeba moci potřeba oblíbenosti potřeba úspěchu
8
V diskuzi určete, která skupina je ve firmě nejdůležitější, nejpotřebnější. Metodická poznámka: utvořte 3 skupinky a vypište své argumenty na papír každá skupina zvolí mluvčího, který bude obhajovat její názory a argumentovat vůči ostatním mluvčím. Po diskuzi vytvořte společný závěr. Pravděpodobný závěr – všechny tři skupiny pracovníků jsou v podniku potřebné Teorie potřeb David C. McClelland – řešení V této teorii jsou identifikovány tři typy základních motivačních potřeb potřeba moci potřeba oblíbenosti potřeba úspěchu
9
Zdroje Vodáček, L. Vodáčková, O. Management – teorie a praxe 80. a 90. let, Praha : Management Press, 1994 Handlíř, J. Management usčebnice pro SŠ a VOŠ. Praha : Computer Press, 1998 http://cs.wikipedia.org/wiki/Motivace obrázky – kliparty sady Microsoft Office
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.