Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
1
Online nástroje pro Váš lepší web Helena Šimková
2
Co chceme zjistit
3
Ptejte se, co potřebujete zjistit… ●Jak lidé rozumí struktuře webu? ●Jak se lidé na webu orientují? ●Jak fungují konkrétní prvky webu? ●Jaký je první dojem z webu, co si z webu lidé pamatují? ●Jak se lidé na webu pohybují?
4
Jak lidé rozumí struktuře webu?
5
Testování struktury webu ●Dokáží návštěvníci najít stránku, kterou hledají? ●Rozumí položkám menu? ●Dokáží si představit, jaký obsah pod položkami najdou?
6
●Cena: Zdarma: test s max. 3 úkoly pro 10 respondentů Měsíční paušál 109 $ Roční paušál 990 $ ●Nutné sehnat si vlastní respondenty ●Podporuje češtinu
7
Rozhraní pro účastníky testování (demo)demo Rozhraní pro účastníky testování (demo)demo
8
Vytvoření testu: vložení struktury webu
9
Vytvoření testu: úpravy ve stromu struktury
10
Vytvoření testu: zadání úkolů včetně správných odpovědí
11
Vytvoření testu: editace uvítacího textu, instrukcí a závěrečného poděkování
12
Vytvoření testu: vstupní a závěrečné otázky
13
Výsledky: základní přehled (demo)demo Výsledky: základní přehled (demo)demo
14
Výsledky pro jednotlivé otázky
15
Přehled odpovědí respondentů na jednotlivé otázky
16
Graf cesty, kterou respondenti prošli, než označili položku
17
Jak lidé sami kategorizují obsah webu?
18
Návrh struktury webu - Card sorting ●Jak uživatelé sami kategorizují obsah webu? ●Jakou terminologii používají? ●Typy card sortingu Otevřený Uzavřený
19
Online card sorting
20
●Cena: Zdarma: test s max. 3 úkoly pro 10 respondentů Měsíční paušál 109 $ Roční paušál 990 $ ●Nutné sehnat si vlastní respondenty ●Podporuje češtinu
21
Rozhraní pro respondenty (viz demo)demo Rozhraní pro respondenty (viz demo)demo
22
Vytvoření testu: zadání položek k roztřídění
23
Vytvoření testu: zadání typu card sortingu
24
Vytvoření testu: editace úvodního textu, instrukcí a poděkování
25
Výsledky: tabulka s přehledem kategorií
26
Výsledky: matice podobnosti
27
Výsledky: dendrogramy
28
Výsledky: Participant-Centric Analysis
29
Video ukázky ●Nastavení testuNastavení testu ●Výsledky testuVýsledky testu
30
Jak se lidé na webu orientují
31
Nemoderované vzdálené testování webu ●Testování webu nebo jeho části na uživatelích na dálku a bez přítomnosti moderátora ●Výhody: Rychlost Nízká cena ●Nevýhody: Máte k dispozici „jen“ záznam Není možné se respondentů doptávat
32
Nástroje pro nemoderované vzdálené testování
33
●Cena: Zdarma: test s 5 úkoly a 2 otázkami Jeden test stojí 350 $ ●Nutné sehnat si vlastní respondenty
34
Rozhraní pro respondenty (demo)demo Rozhraní pro respondenty (demo)demo
35
Výsledky ●Heatmapy ●Záznam z testování včetně zvukuZáznam z testování
36
Jak fungují konkrétní prvky webu
37
Klik testy a memory testy ●Dokáží návštěvníci na stránce najít důležité prvky? ●Co návštěvníky nejvíce upoutalo, jaký byl první dojem, co si z webu pamatují?
38
●Cena: Nejlevnější varianta 20 $ za 100 odpovědí Je možné vyzkoušet zdarma ●Respondenty lze sehnat vlastní přes odkaz, nebo nechat zapojit komunitu z této služby ●Ukázka testuUkázka testu
39
Výsledky Clicktest- heatmapa
40
●Patří do skupiny nástrojů Usabilityhub (s Clicktest a Navflow) ●Co si návštěvník ze stránky zapamatoval, co ho nejvíce upoutalo, jaký byl jeho první dojem z webu… ●Ukázka testuUkázka testu
41
Výsledky Fivesecondtest
42
Jak se lidé na webu pohybují a kam klikají
43
Analýza na webu ●Jak se návštěvník na webu pohybuje?
44
●Cena Zkušební verze: 2 týdny od prvního kliku, max. 30 000 kliků Od 400 do 600 Kč za měsíc (podle doby a počtu kliků na webu), viz myx.czmyx.cz ●Nutné sehnat vlastní respondenty
45
Výstup z mYx - heatmapa
46
Helena Šimková helena.simkova@dobryweb.cz twitter.com/hellcza
47
Použité obrázky http://www.flickr.com/photos/mario_carvajal/273 1339741/sizes/l/in/photostream/ http://www.flickr.com/photos/activeside/2181682 966/sizes/z/in/pool-14337745@N00/ http://www.flickr.com/photos/67272961@N03/6 123892769/sizes/m/in/photostream/
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.