Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Popularizace vědy a výzkumu – Svět vědy 22. 5. 2013, VŠB – TU Ostrava.

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Popularizace vědy a výzkumu – Svět vědy 22. 5. 2013, VŠB – TU Ostrava."— Transkript prezentace:

1 Popularizace vědy a výzkumu – Svět vědy 22. 5. 2013, VŠB – TU Ostrava

2 Obsah a cíle semináře Obsah: 1.Místo tiskové zprávy v komunikaci s médii a veřejností 2.Autoři vs. čtenáři tiskových zpráv 3.Co, kde, kdy a jak je zpráva?

3 Obsah a cíle semináře 4. Tvorba tiskové zprávy 5.Mýty a fakta 6. Co jiného, když ne tisková zpráva? 7.Zprávy v krizích a o krizích 8. Diskuze a vyhodnocení semináře

4 Obsah a cíle semináře Cíle: 1.Změna role z pisatele na autora tiskových zpráv 2.Osvojení tvorby a distribuce tiskových zpráv 3.Best practices pro tiskové zprávy popularizačních projektů

5 Místo tiskové zprávy v komunikaci  Elektronizace na všech frontách  Rychlost přenosu dat především  Tisková zpráva není odborný text  Inflace obrázků (i loga s mírou)  Napsat, vydat a…..utéct?

6 Autoři X čtenáři tiskových zpráv Kdo jsou ti, kteří píší tiskové zprávy? Kdo jsou ti, kteří čtou tiskové zprávy?

7 Co je zpráva?  Co? (Klíčové sdělení 1 větou)  Kde? (Na místě a zasazení do reálií záleží)  Kdy? (Aktuálně, nebo vůbec)  Jak? (Popis nutný) http://tn.nova.cz/zpravy/zajimavosti/cesi-zvladli- unikatni-operaci-pacient-zije-zcela-bez-srdce.html  Proč?(Bez souvislostí to nemá smysl)  S kým nebo proti komu? (Konflikt posiluje)

8 Tvorba tiskové zprávy Pohled médií - ČTK jako vzor? -stručně -jasně -bez příkras -s maximem faktů

9 Tvorba tiskové zprávy Pohled zadavatele – Ogilvy jako vzor? -kreativně -v superlativech -s důrazem na produkt David Mackenzie Ogilvy

10 Tvorba tiskové zprávy Pohled autora (PR) – Přežít! -stručně -věcně -s možným množství faktů a dat -s trochou hodnotících výrazů -s kontaktem na školenou osobu

11 Tvorba tiskové zprávy Struktura zprávy -titulek -čelo (1. odstavec) -tělo zprávy a citace -background (pozor na vlastní paměť!) -kontakty

12 Mýty a fakta  Svět čeká na naši zprávu  Ve zprávě musíme dát prostor všem a všemu  Citace šéfa především  Veřejnost je potřeba vzdělávat  Novináře je potřeba vychovávat (a volat jim)  Angličtina je světová

13 Mýty a fakta  Musíme se zeptat, proč nám to tam nedali  Vydáním zprávy to pro mě končí

14 Co jiného, když ne zpráva?  Stanoviska  Upozornění  Avíza  Pozvánka na TK  Vyjádření na web

15 Tiskové zprávy v krizích Rychlý a spolehlivý komunikační nástroj Umožňuje sebereflexi a kontrolu komunikace Pomáhá získávat čas Eliminuje rozdílné reakce, je „biblí“ komunikace Dobrý základ pro pozdější rozvíjení komunikace

16 Krize? Krize (obecně) = událost, která ohrožuje nejdůležitější hodnoty subjektu Krize (firma) = událost, která ohrožuje hodnotu značky, ekonomickou či personální stabilitu = má nebo může mít masivní dopad

17 Krize? Typy krizí z hlediska času a lhůty pro reakci: Náhlé = nečekané, 0 čas na přípravu Rozvíjející se (vynořující se) = impuls + další a další skutečnosti, čas na přípravu v řádu max. dní Vleklé (fatální) = trvale poškozující skutečnosti, relativně dlouhý čas, ale nejsložitější reakce

18 Krizové řízení – řízení krize Předpokladem úspěšného řízení a zvládání krizí je: 1.Koordinace 2.Určení kompetencí s „právem veta“ 3.Zajištění podmínek pro realizaci kroků a jejich finanční krytí 4. Zajistit zpětnou vazbu a příp. korekci postupu

19 Krizové řízení – řízení krize Co dělat v krizi? Analyzujte! 1.Co nebo kdo je původcem krize, kdo v souvislosti s tím může být naším spojencem nebo naopak škůdcem? 2.Komu nebo čemu může krize sloužit? 3. Jaké škody očekáváme, jaký je rozsah rizik? 4. Jaké je klíčové publikum (cílové skupiny)?

20 Krizové řízení – řízení krize Co dělat v krizi? Zodpovězte si 4 základní otázky! 1.Kdo? … Kdo bude krizi řešit 2.Co? … Co bude řešit 3.Kdy?… Kdy to bude řešit 4.Jak?… Jak to bude řešit

21 Strategie krizové komunikace Základní pravidla pro kontakt s médii: 1.Zachovejte klid a rozvahu 2.Nenechejte se vtáhnout do „tunelu příběhu“ a neuchylte se ke spekulacím 3.Nejste-li kompetentní osobou, zůstaňte stranou, ale předejte kontakty a informace

22 Krize a manuály  Úskalí krizových manuálů -nikdy nelze předvídat vše -snaha předvídat vše vede k zahlcení informacemi -i krizový manuál může vést ke krizi

23  Právo veta – proč je důležité, aby bylo v krizi využíváno  Realita redakcí - proč není důležitý šéfredaktor Krize a manuály

24 Tisková zpráva je účinný komunikační nástroj Obsah zprávy předurčuje její úspěšnost Dobrá zpráva obsahuje novinky, data, fakta Dobrý autor zná téma, souvislosti, podrobnosti Pokud vím, co chci říct a proč, a stačí mi k tomu A 4, mám šanci uspět! Souhrn

25 Mgr. Eva Kijonková eva.kijonkova@ek-media.com www.ek-media.com www.ceskefirmy.com


Stáhnout ppt "Popularizace vědy a výzkumu – Svět vědy 22. 5. 2013, VŠB – TU Ostrava."

Podobné prezentace


Reklamy Google