Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilAlex Mach
1
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/34.0199 1VY_32_INOVACE_MAM_KC_1_17 21. 1. 20133.L 7. 1. 2013
2
Analýza zákazníka – psychologické faktory Jméno autora (vč. titulu): Škola – adresa: Ročník: Předmět: Anotace: 3. ročník Management a marketing Ing. Iva Kučerová OA a VOŠE Tábor, Jiráskova 1615 Výklad psychologických faktorů související s analýzou zákazníka, rozebrání pojmů vnímání, učení, názory a postoje zákazníka, na praktickém příkladu posouzení užití psychologických faktorů v reklamní kampani Tematická oblast: Marketingový výzkum a analýza zákazníka
3
Analýza zákazníka – psychologické faktory motivace usměrňuje naše chování a jednání motivaci ovlivňují potřeby (viz. kapitola Potřeby) vnímání učení názory a postoje
4
Vnímání - pozornost pozornost věnovaná podnětu selektivní pozornost člověk lépe vnímá to, co se výrazně odlišuje – odlišná reklama, velké bilboardy, výrazná barevnost reklamy nebo naopak černobílý inzerát mezi barevnými, hlasitost televizní reklamy) člověk také naopak vnímá lépe to, co očekává (něčeho, co neočekávám, si nemusím všimnout)
5
Vnímání - pozornost pozornost věnovaná podnětu selektivní zkreslení (jedinec má tendenci přizpůsobit zprávu svým předpokladům a představám – z toho vyplývá velmi obtížná změna postoje zákazníka ke značce)
6
Vnímání - pozornost pozornost věnovaná podnětu selektivní zapamatování (lidé si pamatují více takové zprávy, které podporují jejich postoje a názory či které je zajímají)
7
Učení učení je proces změn chování, které vyplývá ze zkušeností jedince na koupi produktu působí pozitivní zkušenost s produktem dlouho a často opakovaná reklama příznivé zkušenosti známých
8
Názory a postoje postoj je hodnotící názor na určitý produktu nebo značku kladný či záporný postoje je velmi obtížné měnit pokud je poškozeno dobré jméno značky, stojí hodně času a peněz změnit postoje zákazníků ke značce
9
Psychologické faktory - úkol Shlédněte několik reklam T mobil a určete psychologické faktory, které byly v reklamní kampani použity.
10
Psychologické faktory - řešení Shlédněte několik reklam T mobil a určete psychologické faktory, které byly v reklamní kampani použity. např. opakování reklam – učení barevnost reklamy – selektivní pozornost použití humoru – selektivní pozornost použití atraktivních herců, argumenty – snaha o změnu postoje zákazníků …
11
Zdroje Kotler, P. Marketing management. Praha : Grada Publishing, 1998. Horáková, H. Marketing v současné světové praxi. Praha : Grada, 1992 obrázky – kliparty sady Microsoft Office
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.