Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilBohumil Bezucha
2
Na cestě do Dubaje
11
Superbus - nejrychlejší hromadná doprava? Budoucnost dopravy samozřejmě do značné míry spočívá v rychlosti. I přes budování kvalitních dálnic stále není cestování autobusy tak rychlé, jak bychom si představovali.
12
V Arabských emirátech je luxus běžnou záležitostí. Představitelé země teď uvažují o originálním dopravním spojení, kdy místo autobusu bude bohaté turisty a cestující převážet super elektromobil.
13
V pouštích Arabského poloostrova se možná zrodí nová disciplína hromadného cestování. Založit by ji měl Superbus.
14
V Nizozemsku se zrodilo nevídané vozidlo, kterému nikdo neřekne jinak než Superbus. Je schopno jet rychlostí 255 km/h a uveze při tom 23 cestujících. Vývoj tohoto dopravního prostředku blízké budoucnosti trval sedm let a stál 310 milionů korun.
15
Jeho autorem je technická univerzita v nizozemském Delftu, nejde však o žádný teoretický projekt nadšených studentů. Prototyp Superbusu je hotový, skutečně jezdí a na stole jsou plány i na jeho sériovou výrobu, jakkoli v jejich případě si nejsme jisti, jak moc vážně je můžeme brát.
17
Jakýsi mix autobusu a prodloužené limuzíny měří na délku rovných 15 metrů, na šířku má 2,55 a na výšku 1,65 metru. Jeho aerodynamicky optimalizovaná karoserie trochu připomíná Bugatti Veyron a i dynamické ambice vozu jsou podobné. Přes 400 km/h tedy Superbus nejezdí, i maximálka 250 km/h je na hromadný dopravní prostředek více než slušná. A to zvláště pokud uvážíme, že plně naložený váží 9,5 tuny.
18
K uskladnění elektřiny slouží li-ion baterie, vůz táhne 530 koňských sil. Zatímco se délkou blíží klasickému autobusu, jeho hmotnost je blíž SUV vozidlům. Kromě radaru má zabudovaný i elektronický systém vyhledávání překážek. Superbus zůstane v Emirátech dva týdny a testu ho podrobí i vládní úřad pro dopravu. 17. dubna 2011
19
Na každé straně je osm výklopných dveří, cestující sedí v řadě po třech na širokých čalouněných sedadlech. K dispozici jsou monitory zábavného systému, televizory a přístup na internet.
20
Tento autobus, který připomíná tvarem spíše hodně rozměrnou limuzínu, dokáže pojmout až 23 pasažérů a to se vším komfortem. Nabídne tak kvalitní anatomické sedačky, displeje před každým sedadlem, WiFi připojení a pro případ nehody také pro každého cestujícího airbag.
21
Dnešní vlaky dokáží dosahovat mnohem vyšších rychlostí než autobusy. Mají ovšem nevýhodu, koleje nevedou všude a už vůbec ne ty superrychlostní. Budování takových úseků je také mimořádně drahé.
22
Elektromotor o výkonu 530 koní dokáže autobus rozpohybovat na cestovní rychlost 250 kmh, pokud se na to ale šlápne, rafička tachometru se umí dotknout mety 300 km/h. Aby mohl vůz cestovat takto rychle, má lehkou karoserii z uhlíkových vláken a baterie typu Li-Ion.
23
Baterie svou energii dodávají elektromotorům s výkonem 408 koní (krátkodobě po dobu jedné minuty až 816 koní). Dojezd na jedno nabití je 210 km. Brzdná dráha z rychlosti 250 km/h na nulu je menší než 200 metrů.
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.