Stáhnout prezentaci
Prezentace se nahrává, počkejte prosím
ZveřejnilMarkéta Šmídová
1
Internetový obchod v ČR 2005 / 2006 Konference SAEC, 8.6.2006, Bratislava Josef Suchánek APEK - Asociace pro elektronickou komerci
2
INTERNETOVÝ OBCHOD V ČR 2005/2006 1. APEK – představení, činnost 2. e-business ČR v číslech 3. Spolupráce APEK - SAEC 4. Q/A Konference SAEC, 8.6.2006, Bratislava
3
APEK – představení, činnost Založen v roce 1998, podpora e-komerce 80 členů, převážně e-shopy, B2C Od1/2006 člen předsednictva SOCR Informace členům, médiím, agenturám Analýzy a studie o elektronickém obchodu (spolupráce s GFK) Workshopy, semináře, konference Vytváření etických principů v e-komerci Připomínková řízení k návrhům zákonů Spolupráce s Ministerstvem informatiky Konference SAEC, 8.6.2006, Bratislava
4
APEK – podpora členům www.apek.cz Certifikace internetových obchodů Seznam certifikovaných obchodů Referenční seznam obchodů pro zákazníky Informace pro členy NewsLetter – web, e-mail Konference SAEC, 8.6.2006, Bratislava
5
Certifikace internetových obchodů Konference SAEC, 8.6.2006, Bratislava
6
Referenční seznam obchodů Konference SAEC, 8.6.2006, Bratislava
7
Výzkumy, analýzy Konference SAEC, 8.6.2006, Bratislava
8
E-business ČR 2005 v číslech Obrat 10 mld, +40 % ročně 1.7% CZ trhu 3.5 mil uživatelů internetu Ve věku 16-19 let 75% lidí! 33% uživatelů nakoupilo (= 1.2 mil) Perspektivně 2x více (Německo, USA) Konference SAEC, 8.6.2006, Bratislava
9
Základní přehled o CZ trhu 20052005 vs. 2004 Internetový retail (bez cestování, zábavy, služeb) 10 mld Kč+ 40 % Elektronika (Digitální fotoaparáty 10 % trhu 15 % trhu) + 75 % On-line zájezdy10 % trhu+ 100 % Vstupenky15 % trhu+ 100 % Letenky7 % trhu+ 100 % On-line hudba0- Konference SAEC, 8.6.2006, Bratislava
10
Sortiment Podle počtu e-zákazníků (GfK) Knihy, hudba – 31 % PC a příslušenství – 25 % Elektronika – 22 % Audio/Videonahrávky – 21% Telekomunikační produkty – 17% Fotopřístroje – 17% Bílé zboží – 16% Konference SAEC, 8.6.2006, Bratislava
11
Zákaznické výzkumy (eMarketer 2004/2005) V ČR: 33% (=1.2mio) Konference SAEC, 8.6.2006, Bratislava
12
GfK Euro-Socio-Styles® : Srovnání typů spotřebitelů mezi západní a středo/východní Evropou ukazuje, že nejtypičtějších zákazníků internetového obchodu je u nás zatím méně než na západě,ale...... Stabilita Orientace na vlastnictví Orientace na užívání si života Orientace na bytí Orientace na žití v klidu Realita Zdání Změna Secure World New World Standing World Magic World Crafty World 12,9 % 11,0 % I=85 8,1 % 11,9 % I=148 9,6 % 16,3 % I=170 15,2 % 9,9 % I=65 11,5 % 6,2 % I=54 Podíl v populaci nad 15 let % WEC-5 (západ Evropy) % CEEC-11 (východ Evropy) Index CEEC (průměr WEC-5 =100) Spotřebitelé v kategorii „COSY TECH WORLD“ jsou nejtypičtějšími zákazníky internetového obchodu. Ve střední a východní Evropě je jich ZATÍM jen 3,4% (v ČR cca 6%). Pro srovnání: ve V. Británii je těchto zákazníků již cca 17%. 18,8 % 29,8 % I=158 9,1 % 3,4 % I=38 Steady World Cosy Tech World 14,9 % 11,6 % I=78 Authentic World Zákaznické výzkumy (GfK Q4/2005) Konference SAEC, 8.6.2006, Bratislava
13
Spolupráce APEK - SAEC APEK - Certifikační proces v detailech SAEC - Zkušenosti B2B Spolupráce při organizování průzkumů Evropské projekty Výměna datových analýz Legislativní otázky e-komerce Informace, případně spolupráce na speciálních akcích pořádaných APEK resp. SAEC Konference SAEC, 8.6.2006, Bratislava
14
DOTAZY
Podobné prezentace
© 2024 SlidePlayer.cz Inc.
All rights reserved.