Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Prezentace se nahrává, počkejte prosím

Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku

Podobné prezentace


Prezentace na téma: "Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku"— Transkript prezentace:

1 Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku
Soukromá vyšší odborná škola podnikatelská Absolventská práce Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku 2003/ Martin Chuchla

2 Řízení lidských zdrojů (ŘLZ)
Definice ŘLZ: poslední vývojová fáze personalistiky, koncepce personální práce. Cíl ŘLZ: zajistit odpovídající počet zaměstnanců, efektivně využívat pracovní potenciál, motivovat pracovníky. Účastníci ŘLZ: vedoucí pracovníci (vrcholový i liniový) personalisté externí dodavatelé (tzv. outsourcing)

3 Právní úprava ŘLZ Listina základních práv a svobod,
Zákoník práce (§74 zákoníku práce), Zákon o zaměstnanosti, Zákon o mzdě/platu, Zákon o dani z příjmů, Zákony upravující sociální pojišťění atd. Povinnosti vedoucího pracovníka (§74): řídit, kontrolovat a pravidelně hodnotit, organizovat práci, vytvářet příznivé pracovní podmínky, spravedlivě zaměstnance odměňovat, zabezpečit dodržování zákonů a předpisů.

4 Personální plánování Úlohy vedoucích pracovníků:
požadavky na personální oddělení, poskytování provozních informací, osobní účast na analýze pracovních míst. Analýza pracovních míst: popis pracovního místa, osobní specifikaci, redesign pracovního místa.

5 Přijímání pracovníků Úlohy vedoucích pracovníků:
účast na analýze pracovních míst, účast na výběru pracovníků, adaptace nových zaměstnanců. Adaptace nových pracovníků: seznámení s cíly a organizační kulturou, získání odborných znalostí, seznámení se systémem odměňování, seznámení s programem osobního růstu.

6 Hodnocení pracovníků Cíl hodnocení:
zjistit míru splnění stanovených cílů, motivovat zaměstnance, využívat pracovního potenciálu pracovníků. Úlohy vedoucího pracovníka: naplánování individuálních cílů zaměstnanců, kontrola a porovnání výsledků s plánem, seznámení s výsledky zpětné vazby, sestavení rozvojového plánu (Development Centrum).

7 Development cetrum Cíle: zjistit osobnostní a pracovní předpoklady,
zjistit kariérní cíle zaměstnance, efektivně využívat zdroje vydávané na vzdělávání. Program: rozehřívací techniky, psychoanalytické testy, případové studie, rozhovor s personalistou, zpětná vazba pracovníkovi, sestavení rozvojového plánu pro zaměstnance.

8 Řízení pomocí cílů (MBO)
Podmínky zavedení sytému MBO: cíle musí vycházet od zaměstnanců, zaměstnanci se musí ztotožňovat s cíly organizace, cíle musí být vysvětleny zaměstnancům na nejnižší úrovni. Cíle: konkrétní měřitelné, akceptovatelné, realistické, sledovatelné.

9 Personální služby IT Standardní nástroje:
poštovní klienti a organizéry, databázové a tabulkové procesory, internetové prezentace. Specializované nástroje: účetní software, docházkové systémy. Síťové nástroje: personální systém, nástroje síťově orientovaného ŘLZ.

10 Závěrem … Úkoly vedoucích pracovníků:
vytvořit inspirující vizi budoucnosti, prosadit vizi i dílčí cíle, dodržovat manažerské zásady a respektovat zákony, neustálé manažerské vzdělávání, schopnost měnit manažerský styl, spolupracovat. Prezentace práce na internetu:


Stáhnout ppt "Postavení a úkoly manažera v oblasti řízení lidských zdrojů podniku"

Podobné prezentace


Reklamy Google